همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

تعداد دختران علوم پزشکی بیشتر از پسران

هرچند در سال‌های اخیر سعی شد با ظرفیت بندی دانشگاه‌ها محدودیت‌هایی برای حضور دختران در تعدادی از رشته‌ها ایجاد شود اما مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در امور بانوان اخیرا اعلام کرد که تعداد دختران دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی از پسران بیشتر است.

به گزارش «تهران امروز»، بتول احمدی با اعلام این خبر بر این امر تاکید کرد که بهره‌مندی از ظرفیت‌های زنان دانشگاهی به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی تهران تاثیر بسزایی در ارتقای علمی کشور دارد.

او باز زنان دانشگاه علوم پزشکی تهران را به عنوان نمونه کوچکی از جامعه عنوان کرد که می‌توانند مسئولیت‌های مهم سیاسی، فرهنگی را در جامعه در دست داشته و به بهترین نحو ممکن هدایت کنند.

وی بانوان و اساتید این دانشگاه را در راستای منافع زنان کل کشور دانست و تاکید کرد که باید نقش الگو را ایفا کنند. به گفته او، این گروه پزشکی در تلاش هستند با عملکرد مناسب خود این نقش را حفظ کنند.


مشاور دانشگاه علوم پزشکی تهران در امور زنان به این ایفای نقش اکتفا نکرده و رو به همه دانشجویان در روز زن اعلام کرد: بسیاری از سازمان‌های فعال در امور زنان که در حوزه علمی و فرهنگی فعالیت می‌کنند، باید ظرفیت خود را افزایش دهند.

احمدی باز هم درباره حضور موفق زنان در جامعه تاکید کرد و بهره‌مندی از پتانسیل ظرفیت‌های زنان دانشگاهی به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی تهران را در سه نقش محوری، آموزشی، پژوهشی و ارائه خدمات موثر دانست و گفت این امر می‌تواند تاثیر بسزایی در ارتقای علمی کشور ایجاد کند. او با اشاره به نقش زنان در ایجاد سلامت در جامعه به نکته‌های مهم دیگری در زمینه جایگاه زنان توضیح داد: برای ارتقای این جایگاه باید نیازها را یافته و برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام دهیم. برگزاری مراسم گرامیداشت روز زن گامی در جهت استفاده از این پتانسیل و همچنین برقراری ارتباط با جامعه زنان دانشمند و عالم دانشگاهی با مسئولان را ایجاد می‌کند.

احمدی عملکرد اساتید زن دانشگاه علوم پزشکی تهران را طی چند سال اخیر بسیار قابل توجه خواند: این اساتید از بهترین الگوهای جامعه هستند و طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه‌های مناسبی در کشور برای فعالیت زنان ایجاد شده است.
به اعتقاد او، احساس امنیت اجتماعی تاثیر فراوانی در رشد ملی و اجتماعی زنان ایجاد کرده و موجب موفقیت‌های بسیاری از زنان در کشور شده است.

مشاور امور زنان دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین حضور زنان در دانشگاه‌ها را اتفاق مهمی دانست: امروزه دختران با حضور خود در محیط‌های دانشگاهی توانسته‌اند عملکرد خود را افزایش دهند.

احمدی تعداد دختران دانشجو را در این دانشگاه نسبت به پسران بیشتر اعلام کرد و درباره آن توضیح داد: در رشته‌های علوم پزشکی تعداد دختران بیشتر از پسران است و همچنین برترین مقام‌های کنکور نیز توسط دختران کسب می‌شود.

او زن ایرانی را موفق و الگو عنوان کرد و دلیل آن را این امر دانست: با توجه به اینکه کشور ما در معرض تهاجم از خارج از مرزهاست و کشورهای غربی مایل نیستند که زن مسلمان الگوی جامعه باشد باید تلاش کنیم که در اجتماع و عرصه‌های علمی این الگو را برای دیگر کشورها مطرح کنیم.

مشاور امور زنان دانشگاه علوم پزشکی تهران معتقد است که ما به عنوان جامعه دانشگاهی تعهد داریم که برای پتانسیل حاضر برنامه‌ریزی کرده و کارهایی ارائه دهیم تا بتوانیم وضعیت موجود را بهبود داده و عملکرد را افزایش دهیم
نظرات 2 + ارسال نظر
حسین یکشنبه 16 خرداد 1389 ساعت 19:47 http://www.akslar.com

سلام دوست عزیز وبلاگ واقعا خوبی داری داشتم تو اینترنت میگشتم نمیدونم چطور شد اومدم وبلاگ شما واقعا کارتون زیباست ارزوی موفقیت دارم برای شما

حسین یکشنبه 16 خرداد 1389 ساعت 20:41 http://www.akslar.com

سلام دوست عزیز وبلاگ واقعا خوبی داری داشتم تو اینترنت میگشتم نمیدونم چطور شد اومدم وبلاگ شما واقعا کارتون زیباست ارزوی موفقیت دارم برای شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد