همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مردم چه کشورهایی بیش‌ترین رضایت را از محل زندگیشان دارند؟

 مردم چه کشورهایی بیش‌ترین رضایت را از محل زندگیشان دارند؟
  
 بر اساس تحقیقی که در 23 کشور انجام شده است مشخص شد مردم کشورهای کانادا، استرالیا و هلند بیش‌ترین رضایت را از محل زندگیشان دارند.

شرکت تحقیقات تجاری ایپسوس از 23 هزار نفر در مورد میزان رضایتشان از محل زندگی خود سوالاتی پرسیدند. در این تحقیق معیارهایی مانند آینده شغلی، خیابان‌های تمیز، میزان جرم و جنایت و حمل و نقل عمومی از مهم‌ترین فاکتورهایی بود که در سنجش میزان رضایت و شادی مردم مورد توجه قرار داشت.
بابی دافی مدیر موسسه تحقیقاتی ایپسوس در این باره گفت: تلقی و برداشت مردم از محیط زندگیشان تاثیر بسیار عمیقی روی کیفیت زندگی آن‌ها دارد.
هلندی‌ها بیش‌تر از همه از محیطی که در آن زندگی می‌کردند رضایت داشتند، به طوری که نزدیک به 85 درصد از آن‌ها از زندگی در هلند خشنود بودند.
کشور کانادا با رضایت 83 درصدی و استرالیا با 82 درصد به ترتیب در رده دوم و سوم قرار گرفتند. آلمان و آمریکا نیز به ترتیب رده‌های بعدی را از آن خود کردند.
مردم کشور کره جنوبی ناراضی‌ترین افراد در بین کشورهای مورد بررسی بودند، به طوری که فقط 34 درصد از محل زندگی خود اعلام رضایت کردند. مردم این کشور سه اولویت مهم از جمله حمل و نقل عمومی، قیمت خانه و آلودگی را از فاکتورهای مورد توجه در بهبود وضعیت محل زندگی خود معرفی کردند.
در کشور مجارستان فقط 45 درصد ، در هند 46 درصد و در چین 48 درصد از محل زندگی خود اعلام رضایت کردند . در این کشورها توجه به آلودگی از مهم‌ترین فاکتورها برای بهبود وضعیت بیان شد.
در روسیه 49 درصد اعلام رضایت کردند و تعمیر جاده‌های مهم‌ترین دغدغه افراد این کشور بود.
در بریتانیا فعالیت‌هایی برای نوجوانان به عنوان مهم‌ترین فاکتور مورد توجه مطرح شد و در کشور برزیل نیز توجه به سرویس‌های بهداشتی مورد توجه بسیاری از مردم بود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد