همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

گزارش گاردین از پوشش مریم میرزاخانی و نحوه انتشار اخبار مربوط به وی در ایران


سایت روزنامه گاردین در این باره می‌نویسد: در فوریه سال 1998(1377) اتوبوس حامل دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف تهران در حال بازگشت از مسابقات در غرب شهر اهواز، از کنترل خارج شد و تصادف کرد.

به گزارش نامه نیوز، هفت برنده جایزه ریاضیات و دو نفر از رانندگان در این حادثه جان خود را از دست دادند و یکی از بازماندگان، مریم میرزاخانی بود که هفته گذشته نخستین زنی بود-همچنین اولین ایرانی بود- که جایزه فیلدز را به خود اختصاص داد، جایزه ای که از آن به عنوان نوبل ریاضیات یاد می شود.

انتشار این خبر با استقبال و جشن بسیاری در سراسر ایران مواجه شد، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز خود را در معرض خطر واکنش تندروها قرار داد و تصویری بی حجاب از میریم میرزاخانی منتشر کرد و در ذیل آن نوشت: تبریک به مریم میرزاخانی برای کسب عنوان اولین زنی که جایزه فیلدز را دریافت کرده است، این جایزه ما ایرانیان را بسیار مغرور کرد. روحانی این متن را با دو تصویر از میرزاخانی، یکی با حجاب و دیگری بدون حجاب در روز چهارشنبه نیز توییت کرد. 
ادامه مطلب ...

افشای اسامی 749 بورسیه سال 91 وزارت علوم/ از داماد پروین احمدی نژاد تا مهدی محمدی/ انتشار بقیه اسامی؛ به زودی!


بخشی از اسامی پرونده ی موسوم به 3000 بورسیه های دولت احمدی نژاد که افشار کلیت آن توسط وزیر علوم باعث طرح استیضاح او شده است، در فضای مجازی منتشر شد که در میان آنها اسامی احسان رفیعی علوی، دبیر وقت هیات جذب اعضای هیات علمی دانشگاه علامه، برادران زارعی (محسن زارعی و محمد امین زارعی)، مهدی محمدی و داماد پروین احمدی نژاد دیده می شود.

به گزارش انصاف نیوز، علی غزالی در صفحه ی شخصی خود با انتشار اسامی 749 نفر که صرفا مربوط به بورسیه های سال 91 هستند، نوشت:

«در باره ی ماجرای استیضاح وزیر محترم علوم و جانفشانی تاریخی ایشان که حفاظت از شانیت علمی کشور را که در معرض آسیب جدی قرار گرفته را بر خلاف مشاوره هایی که حتی برخی از اطرافیان ایشان به دلایل سیاسی به ایشان می دهند را به بقا در طبقه ی 14 ساختمان شهرک غرب نفروخته اند، باید محکم به میدان آمد که اگر مباحث مطرحه در خصوص استیضاح ایشان چه بحث بورسیه ها و چه مبحث اساتید اخراجی به نفع برخی مجلسیان به کرسی بنشیند همین خورده اعتبار مدارک تحصیلی و علمی باقی مانده در کشور نیز به فنا می رود. 
ادامه مطلب ...

آسانسور در بزرگترین آکواریوم جهان/تصاویر


AquaDom بزرگترین آکواریوم در جهان است؛ این آکواریوم با هزاران لیتر آب در لابی هتل داریسون در برلین قرار گرفته است و دارای ویژگی‌های خاصی است.

این آکواریوم استوانه‌ای شکل دارای یک آسانسور است البته 2500 ماهی نیز دارد که بیش از 97 نوع مختلف هستند.

از دیگر ویژگی‌های این آکواریوم این است که نور خورشید از بالای آکواریوم به دیواره‌های آن می‌تابد و رنگ آب و امواج آن را به رنگی زیبا تبدیل می‌کند؛ ارتفاع آن 25 متر است و دارای یک میلیون لیتر آب است.

  ادامه مطلب ...