همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

عکس: درختی که آب را تصفیه می‌کند


سالانه بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار مرگ و میر بر اثر بیماری‌های ناشی از آلودگی آب رخ می‌دهد و این بیماری‌ها جان نزدیک به یک میلیارد نفر را که به آب آشامیدنی و بهداشتی دسترسی ندارند به خطر می‌اندازد.

 
با این حال متخصصان محیط زیست به تازگی دریافتند درخت گزروغن موسوم به «درخت حیات» که یک درخت مقاوم در برابر خشکسالی است می‌تواند آب را تصفیه کند. در این مطالعه که جزئیات آن در مجله Current Protocols in Microbiology منتشر شده، «مایکل لی» محقق «مرکز بین المللی آب سالم» نشان می‌دهد که بذر درخت گزروغن به میزان ۸۰ الی ۹۹.۵ درصد از گل آلودگی و ۹۹ درصد از باکتری‌های موجود در آب را از بین می‌برند.

 

 
ادامه مطلب ...

کم آبی در سد طالقان (تصاویر)


با توجه که کمبود بارش و پرنشدن سد طالقان که آب شرب تهران، قزوین و کرج را تامین می کند میزان آب ذخیره شده در این سد به نصف کاهش یافته و تامین آب شرب را با مشکل مواجه کرده است.


بنا به گزارشات هشتاد درصد روستاهای تاکستان با شرایط دشوار و نبود آب به سر می برند و مردم شهرستان آبیک در کنار سد طالقان از کمبود آب آشامیدنی و وضعیت نامناسب بهداشتی آب شرب دچار مشکلات است. عکس های زیر از امیر سرشته عکاس مهر بحران کم آبی درسد طالقان را نشان می دهد.
 
 
ادامه مطلب ...

مراسم ازدواج در زیر آب (عکس)


بیل فرنیر 52 ساله و لیزبث اسپخو 32 ساله، دو فردی هستند که در عمق 10 متری از سطح آب اقیانوس اطلس و در نزدیکی سواحل فلوریدا با همراهی 20 مهمان در زیر آب ازدواج خود را در مدت 15 دقیقه جشن گرفته و برای ایجاد یک زندگی درست و صحیح سوگند یاد کردند.

کادر پرواز هواپیمای "ایران 140" که یکشنبه سقوط کرد (+عکس)


دو مهندس فنی پرواز هواپیمای سقوط کرده دیروز درون هواپیما عکسی به یادگار در کنار هم گرفته‌اند که تصویر کامل آن را در ادامه مشاهده می‌کنید. مهدی پناهی (چپ) و حسین رفیع زاده، مهندسین فنی پرواز دیروز تهران به طبس در سانحه مذکور جان خود را از دست دادند.



داعش در 40 کیلومتری مرز کرمانشاه


نیروهای گروه افراط گرای اسلامی داعش پس از اشغال شهر جلولا در استان دیاله عراق، مواضع خود را در این شهر تقویت کردند.

 
این شهر با مرزهای ایران 40 کیلومتر فاصله دارد. استان دیاله در شرق بغداد پایتخت عراق قرار دارد.

 
شهر جلولا در نزدیکی شهر خانقین و مرز خسروی در استان کرمانشاه است.  ادامه مطلب ...