همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

قدیمی‌ترین موجودات زنده جهان+عکس

درخت صنوبر ,خزه ,صحرای آتاکاما ,گل‌سنگ گرینلند,استروماتولیت,چمن دریا

 

یک هنرمند عکاس با سفر به مناطق مختلف جهان، مجموعه تصاویری از قدیمی‌ترین موجودات زنده جهان از جمله خزه 5000 ساله و درخت صنوبر 9000 ساله را تهیه کرده است.

ادامه مطلب ...

۱۲ شمش طلا در معده یک بیمار

به گزارش سی ان ان این بیمار که نامش اعلام نشده است، 18 شمش طلا را درون شکمش داشت. به گفته پلیس و پزشکان این مرد ظاهرا قصد داشت این طلاها را به طور قاچاق بدون پرداخت عوارض ورودی به کشور وارد کند.

به گفته دکتر سی اس راماچاندران که این جراحی را در 9 آوریل در بیمارستانی در در دهلی نو انجام داد، هر کدام از این شمش‌ها 33 گرم وزن داشتتند.

بیماری 63 ساله که شهروند هند است یک روز پیش با درد شدید معده و تهوع به بیمارستان مراجعه کرده بود.

به گفته راماچاندران بیمار گفته بود که تصادفا سر یک بطری پلاستیکی را بلعیده است.

ادامه مطلب ...

تصویر عجیب ایرانی‌ها در فیفا ۲۰۱۴ +عکس

در آستانه برگزاری جام جهانی 2014 برزیل،  شرکت EA Sports نسخه جدید بازی رایانه ای فیفا 2014 را به بازار عرضه کرد.
 
در این بازی تمامی 32 تیم حاضر در جام جهانی حضور دارند و  کاربر می تواند بازیکنان مورد نظر خود را به تیم ملی دلخواهش دعوت کند. در تصاویر تماشاگران، ایرانی ها با لباس های عربی طراحی شده اند که نشان دهنده ناآگاهی طراحان و عدم شناخت آنها از ایران است.

 
ادامه مطلب ...

چند درصد مردم زیر ۶۰۰هزار درآمد دارند؟

عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ،با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها درصد ناچیزی از مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند، گفت: در زمان آقای احمدی‌نژاد از مردم خواستند که انصراف دهند و فقط ۹۵۴ نفر انصراف دادند، اکنون نیز شاهد انصراف کمی بودیم.

وی با تأکید بر اینکه باید ارقام برای مردم به صورت شفاف بیان می‌شد، تصریح کرد: نباید مردم را برای انصراف از دریافت یارانه نقدی تهدید کرد. طبق قانون می‌توان به هر کس که واجد شرایط بود یارانه داد و به هر کس نیز شرایط را دارا نیست یارانه‌ای نداد.

ادامه مطلب ...

ناگفته‌هایی از پرونده ریحانه جباری


داستان ریحانه جباری را احتمالا شنیده‌اید. دختری 19 ساله که مردی را با ادعای دفاع از ناموس خودهفت سال پیش به قتل رساند. پرونده ریحانه از زمان رسیدگی تا امروز که در اجرای احکام قرار دارد با حواشی بسیاری همراه بوده است. ابهامات گسترده‌ای در رابطه با پرونده او در رسانه‌های مجازی منتشر شد که دل هر انسان عدالت خواهی را به درد می‌آورد. اما همه حقیقت آنچه در شبکه‌های مجازی منتشر شده، نیست. کافی است  برای رسیدن به حقیقت ماجرا نگاهی به پرونده ریحانه و اعترافات او داشته باشیم تا بدانیم او خواسته یا ناخواسته مرتکب قتلی شده که برای رهایی از طناب دارفقط باید چشم به رافت قلوب اولیای دم داشته باشد.


کنکاش در پرونده‌ای که سال‌ها از مختومه شدن آن می‌گذرد کار آسانی نیست، به خصوص اگر بهترین دوستتان بگوید: بررسی دوباره پرونده ریحانه به نفع او نیست لطفا ننویس اگر گزارش کمکی نمی‌کند منتشر نکن! پای خون یک انسان در میان است! اما برای رسیدن به حقیقت باید به سوالات و ابهامات پاسخ داد، به همین دلیل برای ما بهترین گزینه نشستن پای صحبت‌های مردی بود که حکم قصاص را صادر کرد واشراف کامل به این پرونده دارد. قاضی بازنشسته حسن تردست در گفت‌و‌‌گو با«قانون» به بازخوانی پرونده ریحانه جباری پرداخت و به ابهامات مطرح شده طی چند ماه اخیر پاسخ داد.
ادامه مطلب ...

نرخ بیکاری در تهران چقدر است؟

 بررسی مرکز آمار ایران، نشان داد که در سال گذشته نرخ بیکاری به ۱۰.۴ درصد رسید و این نرخ نسبت به سال ۹۱ ، ۱.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

این در حالی است که در سال ۹۲ نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت در سن کار کشور با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به سال ۹۱ به رقم ۳۷.۶ درصد رسید و این نرخ یعنی فعالیت اقتصادی جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در بین مردان ۶۳ درصد و بین زنان ۱۲.۴ درصد است.

ادامه مطلب ...

اولین تلویزیون‌های دنیا+عکس

به گزارش صبحانه، سامسونگ روز گذشته موزه خلاقیت‌های خود را بازگشایی کرد.
در این موزه محصولات جذاب الکترونیکی که توانستند زندگی انسان را دچار تغییر و تحول کنند به نمایش گذاشته شده آند.
یکی از محصولات به نمایش درآمده اولین تلویزیون‌های ساخته شده هستند که در حدود 80 سال پیش رونمایی شده اند.

در ادامه می‌توانید اولین تصاویر تلویزیون‌ها در دنیا را ببینید :

ادامه مطلب ...

آمار «انصراف از یارانه» اعلام شد

سخنگوی دولت گفت: 2 میلیون و 400 هزار خانوار برای یارانه ثبت نام نکرده اند.

 محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت امروز و پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر که 2 میلیون و 400 هزار خانوار برای یارانه ثبت نام نکرده اند و حدود 73 میلیون نفر نیز خواهان دریافت یارانه بوده‌اند اظهار داشت: 1200 میلیون تومان به درآمد دولت اضافه شد.

سخنگوی دولت گفت: برای کسانی که ثبت نام نکرده اند تسهیلات خاصی در نظر می گیریم.

وی ادامه داد همه کسانی که ثبت نام کرده‌اند در اردیبهشت نیز یارانه می‌گیرند.

نوبخت اضافه کرد: برای تحقق بودجه ۹۳ و دادن سهم تولید و سایر بخش ها نیازمند انصراف تعداد بیشتری از مردم و یا افزایش بودجه ایم.

شما برنده شده‌اید!

1111-98.jpg "شما برنده شده‌اید" عبارتی که ممکن است هرچند ماه یکبار در محیط اینترنت با آن مواجه شوید. اما اخیرا موج جدیدی از ایمیل‌های دروغی در جی‌میل به راه افتاده که ممکن است امنیت سیستم شما را به خطر بیندازد.

ایسنا این ایمیل که در عنوانش از اسم Gmail Team استفاده شده حاوی یک فایل متنی است که درون آن نوشته شده:

"این نامه الکترونیکی به شما اعلام می‌کند که آدرس ایمیل شما یک جایزه 500 هزار دلاری و یک لپ‌تاپ اپل را برای این ماه برنده شده است. این اتفاق توسط یک لاتاری افتاده که پشتیبان آن سرویس Gmail، ویندوز هشت پرو و outlook است. ویندوز تمامی ادرس‌های جیمیل که فعال هستند را جمع کرده و سالانه به پنج نفر از آن‌ها جایزه می‌دهد. برای اینکه بتوانید جایزه خود را دریافت کنید باید اطلاعاتی اعم از نام کامل، آدرس، جنسیت، شغل، سن، تلفن مستقیم، ایالت و کشور خود را برای ما ارسال کنید."

اما دریافت این اطلاعات برای مهاجم چه سودی را به همراه می‌آورد؟

به گزارش ایسنا، یک کارشناس مسائل امنیتی در رابطه با بحث ایمیل‌های جعلی و مهاجمان‌ آن‌ها گفت: معمولا هدف مهاجمان از ارسال‌ چنین ایمیل‌هایی دریافت اطلاعات است. در نگاه اول این اطلاعات چیزی از کاربر کم نمی‌کند اما می‌تواند تحلیل‌های متفاوتی را برای فرد مهاجم به همراه آورد. بسیاری از کسانی که چنین ایمیل‌هایی را ارسال می‌کنند شرکت‌های تبلیغات هستند و می‌خواهند از مخاطبانشان یک بانک اطلاعاتی داشته باشند.

ادامه مطلب ...