همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

چرا عمر زنها از مردها طولانی‌تر است؟

پژوهشگران ژاپنی می‌گویند که با ضعیف شدن دستگاه ایمنی بدن در طول زمان، احتمال ابتلای مردان به بیماری‌ها بیشتر و در نهایت، از طول عمرشان کاسته می‌شود.

آزمایش و بررسی عملکرد دستگاه ایمنی بدن هر فرد می‌تواند شاخصی برای تعیین سن زیستی (سن بیولوژیک) واقعی او باشد.

دستگاه ایمنی از بدن در برابر ابتلا به عفونت و سرطان محافظت می‌کند و عملکرد نامنظمش، زمینه‌ساز بروز بیماری است.

در مطالعه‌ای که پژوهشگران ژاپنی انجام دادند، این پرسش بحث‌برانگیز مورد آزمون قرار گرفت که آیا تغییراتی که با پیر شدن افراد در دستگاه ایمنی بدنشان رخ می‌دهد، می‌تواند از دلایل متفاوت بودن میانگین امید به زندگی بین زنان و مردان باشد؟

در مطالعه‌ای که در دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو و تحت سرپرستی پروفسور کاتسو ایکو هیروکاوا انجام شد، نمونه‌های خون ۳۵۶ مرد و زن ۲۰ تا ۹۰ ساله که از نظر سلامت در شرایط مطلوبی بودند، آزمایش و بررسی شد.

آنها میزان گلبول‌های سفید و ملکول‌هایی را که سیتوکین خوانده می‌شوند، در نمونه خون افراد اندازه‌گیری کردند. سیتوکین نوعی پروتئین است که با سلول‌های دستگاه ایمنی بدن در تعامل است تا واکنش بدن به بیماری‌ها را تنظیم کند.

با توجه به نتیجه پژوهش‌های پیشین و همانطور که انتظار می‌رفت، در هر دو جنسیت (زن و مرد) تعداد گلبول‌های سفید خون متناسب به افزایش سن افراد به تدریج کمتر می‌شد.

ادامه مطلب ...

مقروض‌ترین فرد دنیا چه‌ مقدار بدهی دارد؟

دادگاه تجدید نظر فرانسه امروز ۱۹ مارس رأی خود را درباره ژِروم کرویل صادر می‌کند.

بانک بین المللی سوسیته ژنرال با طرح شکایتی از این دلال سابق خود مدعی شده است ۴.۹ میلیارد یورو (۲۰ هزار میلیارد تومان) متضرر شده است. وی در دادگاه اولیه به ۵ سال حبس و بازپرداخت این مبلغ به‌علاوه سود آن شده است.

به گزارش تسنیم، این مبلغ معادل قیمت ۲۰ فروند هواپیمای ایرباس A۳۸۰ است. اگر دادگاه تجدید نظر رأی اولیه را تأیید کند کرویل مقروض‌ترین فرد روی کره زمین خواهد بود. وکیل این دلال ۳۷ساله مدعی شده است که این یک توطئه علیه موکلش است.

جالب اینجاست که وی سه هفته پیش با پاپ فرانسیس در رم دیدار کرده است و برای آنچه «توبه» خوانده است از ایتالیا تا فرانسه را پیاده طی کرده است.

حکم دادگاه آمریکایی: امکان توقیف کلکسیون عتیقه های ایران وجود ندارد

قاضی آمریکایی در حکمی اعلام کرد ، توقیف اشیاء موزه ها به عنوان بخشی از رقم تعیین شده علیه ایران به اتهام دست داشتن در حمله ی تروریستی در بیت المقدس، امکان ندارد.

یک قاضی فدرال در شیکاگوی آمریکا می گوید: بازماندگان یک حمله در سال هزار و نهصد و نود و هفت ، که بخشی از تقصیر آن بر عهده ی ایران است، نمی توانند اشیاء نگهداری شده در موزه های آمریکایی را به عنوان بخشی از رقم چهارصد و دوازده میلیون دلاری تعیین شده علیه ایران، توقیف کنند.

حکم روبرت گتلمن؛ قاضی آمریکایی ؛ در روز جمعه ریشه در نبرد حقوقی بلند مدتی دارد که مسئولان موزه ها به دقت آن را زیر نظر دارند.

ادامه مطلب ...

ادعاهای زن پیشگو درباره هواپیمای مالزیایی!+عکس

یک زن پیشگوی کویتی در تازه‌ترین اظهارنظر جنجالی خود ادعا کرد ناپدیدشدن هواپیمای مالزیایی، تاییدی از جانب خداوند بر «کرامت»های اوست و دولتمردان مالزی برای یافتن هواپیما باید از او کمک بخواهند!

به گزارش انتخاب به نقل از العالم، «سلوی مطیری» در ویدیویی که به تازگی از وی منتشر شده، ادعا می کند که یک مرد آسیایی عامل بروز این حادثه شده و یک "شخصیت مهم" هم در هواپیما حضور داشته که خود را معرفی نکرده و به طور ناشناس سفر می‌کرده است.

این زن جنجالی در ادامه گفته‌های خود مدعی می‌شود که «این مرد که بین 40 تا 60 سال سن داشته، مسئولیت مهمی دارد و ممکن است این حادثه به خاطر حضور او رخ داده باشد، اما تا زمانی که مقامات رسمی با من تماس نگیرند، اطلاعات بیشتری را فاش نخواهم کرد».

این زن کویتی که گویی خودش هم می‌داند که حرف هایش موجب بروز واکنش‌های غیرطبیعی خواهد شد، در ادامه با ارسال پیامی خطاب به دولت انگلستان می‌گوید: این فرصتی برای کشف توانایی‌های من است و من می‌توانم هواپیما را بیابم و می‌دانم که انگلیسی‌ها متمدن هستند و بدون تکبر و هرگونه ملاحظه، به این حرف‌های

ادامه مطلب ...

قوی‌ترین پرنده دنیا +عکس

"عقاب هارپی" همچنین توانایی کشتن حیوانات بزرگی مانند میمون را نیز دارد.

با توجه به اینکه پرنده های قدرتمند بسیاری در دنیا زندگی می کنند اما "عقاب هارپی" لقب قوی ترین را به خود اختصاص داده است. این عقاب اهل آمریکای جنوبی بوده و در سن بلوغ نزدیک به ۱۰ کیلوگرم وزن دارد.

این عقاب می تواند فشاری معادل با ۲۰۰ کیلوگرم بر متر مربع را با پنجه هایش وارد کند. این نیرو به تنهایی می تواند بازوی انسان را مانند چوب خشک خرد کند. "عقاب هارپی" همچنین توانایی کشتن حیوانات بزرگی مانند میمون را نیز دارد. کارشناسان می گویند این پرنده از گونه های مختلف پرندگان کوچک تر از خودش حفاظت می کند.

کشف یک موجود فرا زمینی در اعماق اقیانوس

 
محققان ماهی چهار چشمی را در اعماق اقیانوس کشف کرده اند که بیشتر شبیه موجودات بیگانه فضایی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دو چشم اضافی این ماهی، یک دید 360 درجه ای به او می دهد ولو اینکه این حیوان در اعماق زیر سطح اقیانوس و در آبهای تاریک زندگی می کند.

ادامه مطلب ...

چگونه آسان زبان چینی بیاموزیم؟

 

در این پست ShaoLan Hsueh و Noma Bar  برخی کلمات و عبارات زبان سخت چینی را با استفاده از تصاویر مربوطه به آسانی به شما می آموزند.پس اگر علاقمند به یادگیری زبان چینی به روشی بسیار ساده هستید،بر روی ادامه مطلب کلیک بفرمایید.

ادامه مطلب ...

هنر با خوراکی های سالم

 

هنرمند خوش ذوق Dan Cretu برای ساخت 7 تصویر بسیار زیبا از سبزیجات سالم، 4 ساعت زمان صرف نموده که از شما عزیزان دعوت می کنیم جهت تماشای آثار این هنرمند خلاق ،در عرض یک ثانیه بر روی دکمه ادامه مطلب کلیک بفرمایید.

ادامه مطلب ...

معروفترین گورستان‌های ایران کدامند؟

تهران علاوه بر بهشت‌زهرا(س) که بسیاری از تهرانی‌ها اموات خود را در آن به خاک سپرده‌اند، گورستان‌های دیگری هم دارد که معروفیت کمی دارند اما همچنان محل مراجعه مردم هستند و همین شرایط عدم اطلاع از گورستان‌ها در مورد شهر‌های دیگر هم به چشم می‌خورد.

مهم‌ترین گورستان‌ها در شهرهای مختلف ایران به این شرح است:

بهشت زهرا(س) در تهران

بهشت زهرا نام بزرگ‌ترین گورستان در استان تهران است که در شهرستان ری واقع می‌باشد. فعالیت این گورستان رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز شد و فردی به نام محمدتقی خیال در سال 1349 در قطعه ۱ ردیف ۱، شماره ۱ به خاک سپرده شد.

بهشت زهرا(س) ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد. بهشت زهرا(س) در حال حاضر بیش از ۱،۳۰۰،۰۰۰ نفر را در خود جای داده است و روزانه حدود 150 فوت شده جدید در آن دفن می‌شوند.

ادامه مطلب ...