همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

گزارش تصویری از اماکن مقدسی که داعش در موصل تخریب کرد


تشکیلات انجرافی موسوم به دولت خلافت اسلامی یا دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به صورت رسمی تصاویری را منتشر کرد که در آن مساجد، حسینیه‌ها و مراکز مذهبی سنی و شیعه را در استان نینوی (به مرکزیت موصل) تخریب کرده‌اند.


 گروه تکفیری و افراطی داعش، داعیه وهابیت در مورد توحید و شرک را تکرار می‌کند. طبق عقائد وهابیان، بنای هر گونه ساختمانی بر قبور حرام بوده و مصداق شرک است. این گروه نیز با همین استدلال و تکرار دعاوی وهابیت، بسیاری از مساجد اهل سنت را تخریب کرده است و در این راه چنان بی‌پروایی نشان داده است که دیروز اقدام به تخریب مسجد نوه خلیفه دوم (عمر) کرد!  
اما در این میان، وضعیت مقبره صدام حسین هم‌چنان در ابهام جدی قرار دارد! داعش در ائتلاف با بقایای حزب بعث و گروه موسوم به نقشبندیه توافق کرد که همان اساندار دوره صدام به استانداری استان صلاح الدین منصوب شود. استاندار جدید نیز در نخستین گام، مزار مقبره صدام حسین را بعد از دو سال بازگشایی کرد و با توجه به حمایت عشائر از این اقدام، تاکنون این مزار مفتوح مانده است. هفته گذشته خبری منتشر شد که گروهی از سران داعش عزم خود را جزم کرده‌اند تا مزار صدام را نیز تخریب کنند، اما تا این لحظه هنوز این مزار بر روی مراجعان باز است! این در حالی است که منطقه اطراف این مزار، طی روزهای اخیر شاهد شدیدترین درگیری‌ها بین ارتش بغداد و شورشیان بوده است.
 
روز گذشته (شنبه) حساب رسمی داعش در استان نینوی عکس‌های عملیات تخریب اماکن مقدس را با افتخار منتشر کرد و ذیل آن نوشت: «هدم اماکن شرک به دنبال افراشته شدن پرچم توحید»
 
 در ادامه عکس‌های اماکن مقدس را همراه با توضیحات آن مشاهده می‌کنید.
 
تخریب مرقد نوه خلیفه دوم (عمر بن خطاب) در موصل
مقبره «امام سلطان عبدالله بن عاصم بن عمر بن خطاب» در شهر موصل تبدیل به زیارتگاه اهل سنت این شهر شده بود که داعش به سرعت اقدام به تخریب آن کرد.
 
تخریب «قبر البنت» در موصل
اهل سنت موصل همگام با فرقه موسوم به «ایزدیان» یا «یزیدیان» به این مقببره احترام زیادی می‌گذارند.
 
تخریب مزار «شیخ فتحی» در موصل
 
 
تخریب مسجد و حسینیه «سعد بن عقیل» در تلعفر
این مکان مقدس به شیعیان تعلق داشت. شهر تلعفر حتی به اذعان داعش نیز شهری با اکثریت شیعه‌نشین بود که بخش مهمی از آن در پی ورود داعش به این منطقه، مجبور به ترک خانه و دیار خود شدند.
 
تخریب مسجد و حسینیه «القبة» در موصل
این مکان مقدس نیز به شیعیان اختصاص داشت. داعش از سویی اعتقاد دارد که هر گونه بنا بر روی قبور، بدعت و مصداق شرک است و از سوی دیگر با توجه به مشرک خواندن شیعیان، حتی به مساجد شیعیان نیز رحم نمی‌کند! 
 
مرقد «قبر البنت» در موصل
 
تخریب مزار «احمد الرفاعی» در منطقه «محلبیة»
احمد الرفاعی، یکی از مشایخ مشهور صوفیه در عراق است. تخریب این مزار باعث ایجاد تنش جدی میان «فرقه نقشبندیه» و داعش شد. نقشبندیه، یکی از فرقه‌های صوفی‌مسلکٍ سنی عراق است که به هواداری از صدام حسین شهره است. این گروه در ابتدای شورش اخیر، از متحدان جدی داعش بود و حتی در جریان فتح دو منطقه بیجی و تکریت، از داعش پیشی گرفت و پرچم خود را بر دار الشورای منطقه‌ای آویخت! اما تخریب این مزار در استان نینوی باعث تنش جدی بین این گروه و داعش شد که زمینه را برای پیشروی ارتش عراق در تکریت مهیا کرد.
 
تخریب مزار «شیخ ابراهیم» در منطقه «محلبیة»
 
تخریب مزار «شیخ ابراهیم» در منطقه «محلبیة»
 
تخریب حسینیه «قدو» در تلعفر
این حسینیه نیز به شیعیان اختصاص داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد