همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

ابوعلی سینا و کودک

از شیخ ابوعلی سینا که سرآمد حکمای ایران است پرسیدند آیا از خود کسی را داناتر دیده ای یا نه ؟ گفت : بلی . روزی نزد زرگری نشسته بودم که کودکی آمد و از زرگر آتش خواست . استاد به او گفت برو ظرفی بیاور و آتش ببر . آن کودک گفت ظرف لازم نیست و می توانم بدون ظرف آتش ببرم . من و استاد زرگر در تعجب بودیم تا به چه وسیله ای آن کودک می تواند آتش ببرد . پس به او گفتم چگونه می توانی آتش ببری ؟ آن کودک مقداری خاکستر در کف دست گذارد و آتش را روی آن نهاد و ببرد . به هوش و دانایی آن کودک آفرین گفتم .

نظرات 1 + ارسال نظر
هنردوست چهارشنبه 26 مرداد 1390 ساعت 12:08 http://artist3000.blogfa.com/

به آفتاب سلامی دوباره خواهم داد
به جویبار که در من جاری بود
به ابرها که فکرهای طویلم بودند
به رشد دردناک سپیدارهای باغ که با من
از فصل های خشک گذر میکردند
به دسته های کلاغان
که عطر مزرعه های شبانه را
برای من به هدیه میآورند
میآیم ، میآیم ، میآیم
و آستانه پر از عشق میشود
و من در آستانه به آنها که دوست میدارند
سلامی دوباره خواهم داد.
سلامی دوباره و چند باره بر شما دوست گرامی.
با نوری از ترانه و عشق و موسیقی در انتظار پرتو .
افشانی آفتاب محبتتان هستم. خوشحال می شوم از دیدارتان در این مجال
مجازی. [گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد