ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
به گزارش خبرآنلاین، بخشهایی از این گفتوگو در پی میآید:
* شاید با یکی دو روز فاصله (از تصمیمم) در شورای مرکزی مؤتلفه مطرح کردم که وظایفی برایم معین است و شما یک سال به من مرخصی بدهید. گفتم: «میخواهم مرخصی باشم که لازم نباشد در مورد کارهایم بیایم و با شما مشورت کنم. حقوقتان را از گردنم بردارید. من تا بعد از انتخابات میخواهم آزاد باشم و میخواهم وظایفم را انجام بدهم، چون رفتنی هستم». در جلسه گفتم: «عمر من مثل آفتاب لب بام است و دیری نخواهد پایید و همه این چیزها را با خودم به زیر خاک میبرم و کل شما اعضای شورای مرکزی هم نمیتوانید جواب قیامتی مرا بدهید. من باید خودم برای قیامتم جواب داشته باشم». ادامه مطلب ...
سقوط، آتش سوزی و در نهایت مرگ هر چند تکان دهنده است ولی صفی از اتفاقات مشابه بزرگ و کوچک در خصوص سقوط هواپیما را در ذهن تداعی می کند.
اتفاق صبح دیروز هواپیمایی آنتونوف ۱۴۰ در حوالی تهرانسر یاد و خاطره اتفاقات چند ساله این هواپیما را در ذهن ناخودآگاه زنده می کند. اما قطعا زور آنتونوف فقط به ایران نمی رسد و کشورهای دیگر نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
حادثه ای که دیروز هواپیمای آنتونوف رقم زد، طی سالیان گذشته و با مدلهای مختلفش برای مردم چند کشور دیگر هم اتفاق افتاده است.
در جدول زیر برخی از مهمترین حوادث مدل های مختلف آنتونوف را می بینید؛
یک سانحه هوایی دیگر، نزدیک بود فاجعه ای دیگر را به وجود آورد.
به گزارش خبرنگار «انتخاب» ؛ پرواز امروز ساعت 7 صبح تهران - بمبئی ، به دلیل بروز سانحه به تهران بازگشت!
این
هواپیمای متعلق به ایران ایر که تا مرز افغانستان نیز پرواز کرده بود ،
به دلیل آنچه «بوی شدید سوختگی» خوانده شده، به فرودگاه امام خمینی بازگشته
است.
یک شاهد عینی در این مورد به «انتخاب» گفت که دود تمام کابین را فرا گرفته بود و حتی تعداد زیادی از مسافران، غش کردند.
وی افزود: پس از این سانحه، خلبان تصمیم گرفت به تهران بازگردد تا این سفر پراسترس، هر چه زودتر و با سانحه کمتر، پایان یابد.
فاجعه سقوط یکشنبه، دو روز پس از این ماجرا، حجم انبوهی از اخبار و سیلی از مصاحبههای مسئولان را در مقابل دیدگاههای مخاطبان و جویندگان اخبار قرار داده است. به نظر میرسد پس از دو روز، کمتر ناگفتهای از ماجرای سقوط هواپیمای ایرانیسازیشده آنتونوف ١٤٠ باقی مانده باشد، اما بررسی و پیگیری گروه اقتصادی «شهروند» از ناگفتههای این پرواز نافرجام نشان میدهد که جزییات متفاوتی از هواپیما و خلبان به سطح رسانهها نرسیده است. درباره چگونگی این سقوط و در ادامه گزارش روز دوشنبه (صفحه ٥ شهروند) امروز ناگفتههایی از دقایق پایانی این پرواز و وقایع فنی رخداده در پرواز مرگ را مرور خواهیم کرد. ادامه مطلب ...
اینها بخشی از گفتههای وزیر اسبق راه و ترابری درباره هواپیمای ایران 140 است که البته وی در پی اتفاق اخیر موضع خود را تغییر داده و میگوید" من و سازمان هواپیمایی کشوری مخالف استفاده از ایران 140 بودیم"!
به گزارش ایسنا، قرارداد ساخت ایران 140 در دومین سال از دومین دولت هاشمی بسته شد، قراردادی که بنا داشت خط تولید هواپیمای مسافربری میان برد را با ظرفیت محدود در ایران کلید بزند.
این طرح اما با گذشت کمتر از دو دهه به شکستی مطلق انجامید و از شش فروند هواپیمای ایران 140 که مسئولان این روزها حتی نام آن را نیز نمیبرند، چهار فروند زمینگیر شد و دو هواپیمای دیگر نیز یکی در اصفهان و دیگری سه روز پیش در تهران مسافران خود را به کام مرگ برد. ادامه مطلب ...