ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
اگر ایران در زمینه مصرف لوازم آرایشی رتبه سوم را در جهان دارد اما آمارها نشان می دهد که ایرانیها در زمینه جراحی بینی فعلا در دنیا اول هستند.
به گزارش جهان، ایران این مقام نخست را مرهون افرادی می داند که با ایستادن روبروی آینه هر لحظه خود را ورانداز کرده و هر ساعت به گوشه ای از نازیبایی های خود پی می برند .
همین ماجرا باعث شده در دهه گذشته جراحی پلاستیک در ایران رشد 80 درصدی را تجربه کند!
بر اساس نظرکارشناسان 95درصد متقاضیان جراحی بینی را زنان و دختران گروه سنی 14 تا 45 سال تشکیل می دهند.
نازیبایی هایی که البته پس از عمل جراحی زیبایی آنچنان فرقی نکرده و حتی به اذعان عده زیادی از این "عملی ها" ، آنچنان توفیری در این راه به دست نیاورده اند و تنها ۱۰ درصد از کسانی که بینی خود را به تیغ جراحی سپردند، از عمل راضی و بینی بعد از عمل را پسندیده اند.
هزینه های جراحی بدین شرح است:
1- جراحی بینی از 300هزار تا 5 میلیون تومان
2-جراحی صورت و لیفتینگ از1 میلیون تا 5 میلیون تومان
3-ترزق لب از 400 هزار تومان تا 2 میلیون توامان
4-اصلاح افتادگی پلک 1میلیون تومان
5-جراحی فک 5 تا 6 میلیون تومان
بااین حال و با اغماض از حضور مردان در لیست جراحیه ای زیبایی؛ دلایلی جالب و قابل تاملی برای میل زنان و دختران به جراحیهای زیبایی بینی ذکر شده است :
برخی جامعهشناسان استقبال از جراحیهای زیبایی را نوعی مد اجتماعی میدانند. گروهی دیگر هم نوع پوشش در ایران، گسترش توجه به ظاهر و زیبایی ظاهری در جامعه ایران که در برخی موارد به حالت وسواس گونه درآمده، جلب توجه جنس مخالف و توجه به زیبایی در ازدواج و همچنین تبلیغات گسترده برای جراحی زیبایی را باعث رواج آن در ایران میدانند.
البته گروهی از روانپزشکان هم معتقدند درصدی از این افراد دچار افسردگی هستند و از داروهای آرامبخش استفاده میکنند.
به اعتقاد متخصصان زیبایی در بسیاری از موارد افراد مراجعهکننده چهره زیبا دارند و نیازی به جراحی نیست.
این افزایش قابل تامل آمار گرایش به جراحیهای زیبایی در حالی است که متخصصان تاکنون هشدارهای زیادی درباره عوارض اینگونه جراحیها داده اند.
در همین زمینه ۵۰ درصد پروندههای موجود در دادسرای پزشکی مربوط به عملهای زیبایی است و ۱۵درصد پروندههای مذکور شکایت از افرادی است که پزشک نیستند و با تبلیغات گمراهکننده اقدام به جذب مشتری و عملهای زیبایی میکنند.
اما مشاهده ردپای مد و خودکم بینی در بین متقاضیان جراحیهای زیبایی اگرچه زنگ خطری است برای متولیان اجتماعی و قضایی جامعه اما لازم است به همان میزان که طی سالهای گذشته فرهنگ سازی و تبلیغات برای جراحیهای زیبایی صورت گرفت رسانه هایی چون تلویزیون در فرهنگسازی گسترده تری زمینه را برای عدم گرایش به این جراحیها فراهم کنند.
نصب یک چسب بر روی بینی و یا مطرح کردن عمل جراحی بین دوستان و اطرافیان از جمله مسائلی است که فرد تلاش می کند با پناه جستن به آن، شخصیتی جدید و قابل عرضه ازخود به جامعه ارائه نماید.