ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
نخستین خبر داغ نمایشگاه اتومبیل دیترویت، پورشه 918 پی.اس.آر بود. یک سوپر خودروی هیبریدی که از یک موتور ترکیبی گازوئیلی- برقی به قدرت 767 اسببخار برای حرکت استفاده میکند.
نخستین خبر داغ نمایشگاه اتومبیل دیترویت که از دوشنبه آغاز به کار کرد، پورشه 918 پی.اس.آر بود. یک سوپر ماشین هیبریدی که نه تنها طراحی زیبای اسلاف خود مانند پورشه 911، 908 و صد البته پورشه 918 را در خود دارد، بلکه از یک موتور ترکیبی گازوئیلی- برقی 767 اسببخاری برای حرکت استفاده میکند.
به گزارش پاپ ساینس، بدنه تقویت شده فیبر کربن آن راز و رمزهای زیبایی را در زیر انحناء عضلانی و آیرودینامیک خود پنهان کرده است. در زیر کاپوت، یک موتور V8 پاشش مستقیم 10300 دور در دقیقه، با فراهم کردن 563 اسببخار قدرت نیروی پیشران اصلی پورشه را تامین میکند. هر کدام از چرخهای جلو نیز با مشارکت خود 75 کیلووات انرژی الکتریکی را برای ماشین تامین میکنند، که در مجموع توان 767 اسببخار را در اوج رانندگی تامین میکند.
در کنار راننده و به جای صندلی شاگرد، یک سیستم هرزگرد برای ذخیرهسازی انرژی نصب شده است. این چرخ هرزگرد انرژی جمعآوری شده هنگام ترمز را ذخیره میکند. با استفاده از دو موتور الکتریکی 102 اسببخار، این انرژی قابل استفاده است و در هنگام نیاز، یک شتاب انفجاری را برای خودرو تامین میکند.
اما این توان برای چه استفاده خواهد شد؟ مسولان پورشه هیچ توضیحی دقیقی درباره زمان یا مکانی که این خودرو مسابقه خواهد داد نمیدهد. اما به نظر میرسد این خودرو برای مسابقاتی مانند مسابقه 24 ساعته لمانس طراحی شده است و در رالیهای جادهای مانند آن، استفاده ناگهانی از انرژی ذخیره شده امکان مانور ماشین را تسهیل میکند.