ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
نخستین هتل از طرح چهارگانه فضاهای دائمی مهمان پذیری درفضاهای متروکه و یا نازل شهری، که توسط آرشیتکت معروف آلساندرو روسو طراحی و به تایید ارشیتکت معروف سیمون میشل رسیده بود، سرانجام از مرحله ایده به عمل رسید.
این طرح درواقع ایده و مفهوم جدیدی برای سبکهای مهمانپذیری است که این نوع هتلهای جدید تمام کلیشههای رایج در هتلهای معمولی را در هم میشکند و نادیده میانگارد.
استانداردهایی چون قسمت ویژه پذیرش، راه پله، لابی یا سرسرای هتل، بالابرها و راهروهای به سبکهای مورد نظر ازجمله این کلیشههای معماری هستند که در این سبک جدید نادیده گرفته شدهاند.
در این سبک جدید معماری اتاقهای شخصی بر خیابانهای شهر اشراف دارند و هر فضا دارای ورودی مستقیمی است که از طریق پنجره شخص را مستقیما به خیابانهای شهر متصل میکند.
درها نیز با استفاده از روشهای نوین الکترونیکی و با کلیدهای الفبایی کنترل میشوند که با کد خاصی که توسط مسافران و از طریق آنلاین رزو شدهاند، قابل دسترسی هستند.
دراین هتلها با دیوارهایی اوریب فضا به گونهای است که گویی شهر خود وارد محیط شده و خصوصیات خود را به گونهای معنا دار و به طور چشمگیری همزمان به فضای هتل و پیرامون شخص ساکن در اتاق سرایت میدهد به طوری که گویی اتاق خود تمام شهر و به عکس شهر تمام اتاق است.
الساندرو روسو خالق و طراح اصلی این مفهوم در معماری هتلهای جدید شهری که در پروژه نوساری شهر تحت عنوان شهر @ خانه خیابانی شهرت دارد، می گوید: «وقتی شما به تنهایی به جایی سفر میکنید و در اتاق مثلا شماره 1032 در طبقه شانزدهم یک هتل هستید، اغلب دچار احساس انزوا و جداشدگی میشوید.»
وی افزود: «پروژه خانه خیابانی در شهر به عکس میکوشد با نمایش شهر با تمام سرعت و حرکت و نوری که قابل مشاهده است، میان شهر وتمام موجودیتش با افراد و سکنه آن ارتباط برقرار کند. این کار درست به همان نحوی انجام میشود که حضور افراد دور یک میز سبب آشنایی و دوستی افراد و مهمانان احتمالا میشود. درواقع با این طرح، تمام شهر با مسافر یا توریست در تمام دوران سفرش همراهی خواهد کرد.»
سیمون میشل طراح معماری داخلی نیز در همین زمینه گفت: «هنگامی که آلساندرو درباره این ایده و طرح تجاری واقعا مبتکرانهاش با من صحبت کرد این طرح برای من کاملا واضح و آشکار بود و طرح من برای معماری داخلی این پروژه با کنار گذاشتن کلیشههای مرسوم و مشهور در ساخت و فرم هتلها شکل گرفت.»
وی افزود: «من طرحی با فضاهایی بی نهایت مهیج، کاربردی، درگیر کننده ارائه کردم که قادر باشد مظهر و نمودی از روشهای جدید تفکر درباره دنیای مهمانپذیری باشد. راه نویی که بتواند تصور جدیدی از ارتباط متقابل میان اندازه و ظرفیت مهمانپذیری با خود شهر ارائه دهد.»
در این قبیل پروژه ها فضاهای باز ارتباطی کلان شهرها به عنوان راهروهایی از هتل ها تلقی میشوند.