همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

ناآرام‌ترین و آرام‌ترین کشور جهان

به گزارش رویترز، نتایج جدیدترین تحقیق انجام شده توسط موسسه اقتصاد و صلح استرالیا حاکی است که اختلاف بین آرام ترین و ناآرام ترین مناطق جهان به شدت افزایش یافته است به طوری که بسیاری از مناطق خاورمیانه و کشورهای آفریقایی با خشونت وسیع و گسترده‌ای روبرو شده‌اند.
   
بر اساس شاخص صلح جهانی 2015، سوریه ناآرام ترین کشور جهان به شمار می‌رود و لیبی نیز با بیشترین اوضاع ناآرام طی ماه‌های گذشته روبرو شده است. ایسلند نیز آرام‌ترین کشور جهان بوده است.
 
استیو کیللا پایه گذار موسسه اقتصاد و صلح استرالیا در این باره تاکید کرد که هزینه خشونت تا حد زیادی مرتبط با افزایش مرگ و میر در درگیری ها، تبعات اقتصادی درگیری‌ها در کشورهای مختلف و همچنین هزینه‌های رو به افزایش افراد بی خانمان و آواره، بوده است.
 
هزینه‌های مربوط به حمایت از آوارگان و پناهجویان از سال 2008 میلادی بیش از 267 درصد رشد داشته و به بیش از 128 میلیارد دلار رسیده است. تعداد آوارگان در سراسر جهان به بیش از 50 میلیون نفر رسیده است که این بالاترین رکورد از جنگ جهانی دوم به شمار می رود.
 
هزینه‌های مربوط به نیروهای نظامی، پلیس و قتل و آدمکشی نیز بالاترین تاثیر را بر هزینه های خشونت در سراسر جهان داشته و بیش از 68 درصد کل هزینه ها را شامل شده است.
 
علی رغم درگیری های اوکراین، اروپا همچنان سطح تاریخی از صلح و ثبات را تجربه می کند و عقب نشینی نیروهای اروپایی از عراق و افغانستان موجب کاهش آمار مرگ و میر اروپایی ها شده است.
 
ولی عراق، نیجریه، سوریه، سودان جنوبی و جمهوری آفریقای مرکزی نسبت به یک سال قبل خشونت های بیشتری را تجربه کرده اند.
 
تعداد افراد کشته شده در جریان خشونت ها نیز از 49 هزار نفر در سال 2010 میلادی به بیش از 180 هزار نفر در سال 2014 میلادی رسیده است. در حالی که جنوب آسیا در سال 2013 میلادی خشن ترین منطقه جهان بوده است، خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2014 میلادی به خشن ترین مکان جهان تبدیل شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد