همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

اقدام تحسین برانگیز آیت‌الله سبحانی درخصوص تصحیح خبری جنجالی درباره حجاب و ربا

به گزارش «پچ پچ»، دو روز پیش رسانه ها به نقل از آیت الله سبحانی نوشته بودند که در دیدار با سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی نسبت به بروز برخی ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی در شهر مقدس قم هشدار داده و افزوده بود : «حجاب نماد جمهوری اسلامی است؛ بدحجابان به نظام دهن‌کجی می‌کنند در حالی که رباخواران کاری به نظام ندارند و برای کسب سود بیشتر در پستوها ربا می‌خورند؛ این بدحجابان هستند که به نظام دهن‌کجی می‌کنند و اعمال بدحجابان از رباخواران بدتر است».

پیرو انتشار این نقل قول از آیت‌الله سبحانی، این مرجع تقلید امروز در نامه به رسانه‌ها نوشت:  

«مسئولین محترم خبرگزاری ها

با اهداء سلام

تصدیع می دهد، متن گفتار اینجانب در دیدار فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به صورت صحیح درج نشده است. در حالی که روزنامه اطلاعات به صورت صحیح آورده است. آنچه که بنده گفته بودم این بود که رباخواری محاربه با خداست؛ چنانچه قرآن می فرماید: "فاذنوا بحرب من الله ... " و جرم آن قابل قیاس با بی حجابی نیست، ولی حجاب در جمهوری اسلامی ایران به صورت نماد در آمده است. کسانی که حجاب را رعایت نمی کنند نوعی دهن کجی به نظام دارند.

بنابر این متن خبر درج شده در سایت را اصلاح فرمایید.

جعفر سبحانی ۲۴/۳/۱۳۹۴ »

اظهارات نقل شده از آیت الله سبحانی درباره ارجحیت پرداختن به حجاب نسبت به رباخواری با حیرت رسانه ها و محافل مذهبی روبرو شده و واکنش های متعددی در شبکه های اجتماعی در پی داشت.

نامه امروز آیت الله سبحانی علاوه بر اینکه این نقل قول را رد کرده و شبهات مطرح شده را از بین برده است دارای صمیمیت و تواضع مثال زدنی است.

اقدام تحسین برانگیز آیت الله سبحانی در حالی است که برخی روحانیون سرشناس سیاسی که در عین حال واجد مرجعیت و یا حتی اجتهاد نیز نمی باشند در تکذیبه های خود به رسانه ها، شان خود را اجل از نوشتن نام خود در پای نامه دانسته و با امضای دفتر حضرت آیت الله ... با رسانه ها مکاتبه می‌کنند. به گفته خبرنگاران برخی روزنامه ها، دفتر یکی از روحانیون سیاسی مشهور مکررا در تماس با رسانه ها از خطاب قراردادن وی به عنوان حجت الاسلام گلایه کرده و اصرار دارند حتما از عنوان حضرت آیت الله استفاده شود. پیگیری های دفتر این روحانی سرشناس سیاسی در حدی است که بسیاری از رسانه ها هم اکنون به ناچار از عنوان آیت الله برای وی استفاده می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد