همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

عادت های سالم و جالب زنان از سراسر جهان!


برای اتخاذ شیوه های سالم زندگی لازم است به آداب و رسوم کشورهای دیگر نیز نگاهی بیندازیم. در بسیاری از کشورها، زنان برای حفظ سلامت و تندرستی خود شیوه های موثری را به کار می گیرند و تلاش می کنند لاغر بمانند، استرس را از خود دور کنند و زندگی سالم تر و پرنشاط تری داشته باشند. در ادامه به بخشی از این شیوه ها اشاره می کنیم.

مکزیک: آب طعم دار می خورند

در این کشور نوشیدنی های تازه و سرشار از کالری را با ویتامین ها، موادمعدنی و آنتی اکسیدان ها جایگزین می کنند. آن ها میوه های تازه، سبزی یا گیاهان را به آب معمولی اضافه می کنند. پرطرفدارترین طعمی که استفاده می کنند خیار، لیمو و نارگیل است.  

استرالیا: برای زندگی کردن کار می کنند

داشتن تفریح و تعادل در کار در این کشور اهمیت ویژه ای دارد. مردم برای حفظ سلامتی خود تلاش می کنند و با اولویت دادن به فعالیت های اجتماعی و گردش در طبیعت در آخر هفته از مواهب طبیعی برخوردار می شوند. نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد، قرار گرفتن در طبیعت باعت بهبود سلامت جسمی و ذهنی می شود.

هلند : از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه استفاده می کنند

مردم این کشور نه تنها برای تفریح بلکه به عنوان وسیله نقلیه از دوچرخه استفاده می کنند. زنان نیز به طور روزمره و برای انجام دادن کارهایشان از دوچرخه استفاده می کنند. به عنوان مثال با قرار دادن جعبه بزرگی در قسمت جلوی دوچرخه از آن برای حمل لوازم خریداری شده استفاده می کنند. در این کشور مردم از دوچرخه برای انجام یک سوم فعالیت های خود استفاده می کنند. محققان می گویند مردم کشورهایی که به جای خودرو از دوچرخه استفاده می کنند و راه می روند، لاغرترند.

یونان: غذای اصلی سبزیجات است

در کشور یونان میزان مصرف سبزیجات بالاست. غذای اصلی ترکیب شده با سبزیجات، بخش مهم یک برنامه غذایی زن یونانی است.

نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد برنامه غذایی غنی از سبزیجات باعث جوان ماندن می شود. برنامه سالم غذایی حاوی پروتئین و املاح از جمله منیزیم، پتاسیم و ویتامین k است که با پوکی استخوان مقابله می کند.

تایلند: ماساژ منظم

برخلاف کشورهای دیگر که افراد تنها موقع درد به فکر ماساژ می افتند، زنان تایلندی برای سالم ماندن، لاغر شدن و حفظ تندرستی به ماساژهای منظم و مکرر می پردازند. بررسی های متعددی نشان می دهد ماساژهای تایلندی باعث بهبود انعطاف پذیری، سرعت و قدرت فرد می شود.

سوئد: به زندگی اجتماعی اولویت می دهند

زنان این کشور با ملاقات کردن دوستان و دور هم نشینی از استرس خود می کاهند. این گونه مهمانی ها اغلب ساعت 3 بعدازظهر برگزار می شود. نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد، زنان با برقراری ارتباط قوی اجتماعی، سالم تر و شادتر خواهند بود.

برزیل: میوه می خورند

زنان کشور برزیل از قند طبیعی موجود در میوه بیشتر استفاده می کنند. آن ها این قند طبیعی در میوه را منبع عالی انرژی برای انجام ورزش و فعالیت های روزانه می دانند.

هند: مشاوره

برخلاف گذشته که به زنان هندی یاد داده بودند که خواسته های دیگر اعضای خانواده، دوستان و همکاران را بر خواسته خود مقدم بدانند. این روزها آن ها برای احساس آرامش به افرادی که لقب «گورو» دارند، مراجعه می کنند. مشاوره احساس آرامش و تمرکز را در زنان افزایش می دهد.

آرژانتین: مصرف نوعی نوشیدنی

«ماته» نوعی نوشیدنی چای مانند است که از سلامت استخوان محافظت می کند و با سرطان مقابله می کند. این نوشیدنی در این کشور از چای و قهوه نیز پرطرفدارتر است و به طور سالانه هر فرد آرژانتینی تقریبا 6 کیلوگرم از آن را مصرف می کند. مصرف آن در اول صبح احساس هوشیاری ایجاد و ظهر پس از ناهار، خواب آلودگی را برطرف می کند.

روزنامه خراسان

نظرات 1 + ارسال نظر
مونا یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 19:41 http://mona001.blogfa.com

خیلی وب باحال و خوبی داری.:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد