همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

دانستنی های مهم درباره سنگ عقیق

دانستنی های مهم درباره سنگ عقیق
مردم دوست دارند بدانند برای تقویت قوای معنوی و جسمی، بهتر است از چه نوع سنگی در زیورآلات خود استفاده کنند، به همین واسطه، بعضی سنگ­‌های کمتر شناخته شده­ هم رایج شده­‌اند. با این حال سنگ­‌های نام­‌آشنایی مانند عقیق، همچنان بازار گرمی دارند. عقیق از دیرباز باتوجه به روایات نقل شده از اهل‌بیت(ع) به‌­عنوان یکی از «احجار کریمه» از اقبال عمومی خوبی برخوردار بوده­‌است. حالا حتی مقاله‌های علمی بسیاری هم درباره خواص و انرژی این سنگ در قالب علم سنگ‌­شناسی و سنگ‌درمانی نوشته­ شده ­است. سفارش‌­های دینی و تحقیقات علمی نوین کمک کرده که امروز بسیاری از ما در بازار متنوع سنگ‌های زینتی همچنان دغدغه خرید عقیق را داشته باشیم. 
 
ادامه مطلب ...

یک پنجم جوانان زیر ۳۰ ساله ایران بیکارند


یک پنجم جوانان زیر ۳۰ ساله ایران بیکارند

براساس آخرین داد‌ه‌های مرکز آمار ایران، ۲۲ درصد افراد میان ۱۵ تا ۲۹ ساله در ایران بیکارند. از این گروه نزدیک به ۱۸ درصد مرد و بیش از ۴۱ درصد زن هستند. بیکاری این گروه نسبت به سال‌ قبل ۲ درصد افزایش یافته است.
مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود که پس از آمارگیری بهار ۱۳۹۳ منتشر شده، نرخ بیکاری در گروه‌سنی بالای ۱۰ سال را ۱۰ درصد اعلام کرده است.   ادامه مطلب ...

سبقت هزینه از درآمد خانوار ایرانی


سبقت هزینه از درآمد خانوار ایرانی
مقایسه اعداد مورد اشاره با سال91 هم گویای آن است که وضعیت در سال92 بدتر شده است چراکه هزینه سالانه خانوار 31درصد نسبت به سال91 افزایش یافته ولی در مقابل درآمدها نسبت به سال91 حدود 29درصد رشد داشته است. این یعنی شکاف موجود بین درآمد و هزینه در سال92 عمیق‌تر شده است. 
  ادامه مطلب ...

ترسناک ترین استخرها را بشناسید


استخرهای با لبه بی نهایت. هر چند در نگاه اول این موضوع نمی تواند ترسناک باشد، اما اگر استخر در بالای یک برج چند ده طبقه ساخته شده باشد، نتیجه کار می تواند رعب آور به نظر برسد. ۸ موردی که در ادامه آمده اند، استخرهایی با لبه بی نهایت اند و تنها انسان های شجاع و نترس می توانند تا لبه آن ها به شنا پرداخته و نگاهی به خیابان یا دریای پایینی بیاندازند.

استخر هتل هاربر پلازا در هنگ کنگ

این استخر با لبه بی نهایت، دید دلربایی از بندر هنگ کنگ به شناگر می دهد. مهمانان هتل می توانند جرات به خرج داده و تا لبه استخر شنا کنند تا بتوانند قایق های روان بر دریا که در ارتفاع پست قرار دارند را تماشا کنند. یک سمت این استخر طوری ساخته شده که بدون شیشه است و این حس را به شناگران می دهد که انگار در بالای خلیج معلق هستند.

استخر   ادامه مطلب ...

کارهایی که به معده آسیب می‌رساند

تسنیم، معده، یکی از مهمترین اعضای بدن است و سلامتی و بیماری آن بر سلامتی و بیماری سایر اعضای بدن اثر می‌گذارد؛ زیرا بعد از تأثیر بزاق دهان بر غذا، هضم غذا از معده آغاز می‌شود و محصول هضم معده است که تحویل کبد داده می‌شود تا اخلاط چهارگانه از آن تولید شوند.

اگر به هر دلیلی غذا در معده خوب هضم نشود، محصول خوبی از آن تحویل کبد داده نخواهد شد. لذا در کبد نیز اخلاط نامناسبی تشکیل می‌شود که تحویل تمام اعضاء بدن شده و می‌تواند موجب بیماری در کل بدن از جمله سیستم تناسلی شود.  ادامه مطلب ...

ماجرای "هق هق"‌ دختران پای صدای نیکبخت واحدی

 این خاطره را به نقل از علی حق شناس، روزنامه نگار اینطور ادامه داده است:

هنوز خاطرات آن ساعات را به یاد دارم. دخترکانی که با صدای لرزان پای تلفن هق هق گریه و به آقای ستاره ابراز عشق می‌کردند! 

ادامه مطلب ...

نخستین تصاویر از ربات رزمی سپاه |عکس|


تسنیم، دومین روز از رزمایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در جاسک ادامه یافت. در این روز که محوریت با نیروی زمینی سپاه بود، دستاوردهای جدید نیروی زمینی رونمایی شد.

یکی از این دستاوردهای رونمایی شده، ربات شناسایی با برد 5کیلومتر و با دوربین‌های ترمال فنی و همچنین ربات دیگری که مسلح و با قابلیت انهدام اهداف در برد 5 کیلومتری، بود.

http://www.akharinnews.com/media/k2/items/cache/8ac3a320f242a8fe296c3e9600cea36e_L.jpg?t=-62169984000