همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

عکس پنج مکانی که هیچ‌کس نمی‌تواند پا به آنجا بگذارد!


به گزارش آنا به نقل از Wired، مت امت، عکاس بریتانیایی معتقد است که این عکس‌ها به نوعی حراست به شمار می‌آید؛ حراست از تاریخ!

از میان عکس‌هایی که مت جمع‌آوری کرده، می‌توان به یک کارخانه سازنده موتور جب اشاره کرد. مت در مورد این کارخانه می‌گوید:‌ «این کارخانه در حال حاضر تخریب شده‌ است اما بیشتر جت‌ها جنگنده‌ای که بریتانیا در سال‌های اخیر تولید کرده، همه در این مکان ساخته شده‌اند. موتورهای هواپیماهایی مثل تورنادو، ولکان بامبر و تایفون یوروفایتر در این کارخانه ساخته شده‌اند.».  

وی می‌افزاید: «این کارخانه تولید موتور بخش مهمی از تاریخ را رقم زد. زمانی که دولت بریتانیا تصمیم به تخریب این کارخانه گرفت، هیچ چیزی از آن را نگه نداشتند و با بولدوزر کل منطقه را خراب کردند. در واقع، این کارخانه نخستین مکان در جهان بود که در آن موتور جت متولد شد».

امت که تاکنون از 60 یا 70 منطقه بریتانیا، بلژیک، لوکزامبورگ و فرانسه عکسبرداری کرده است، معتقد است که این تصاویر موثرتر از میراث جهانی و آثار باستانی همانند اهرام مصر است که هنوز وجود دارند. مردم هرگز آنها را جزو جاذبه‌های توریستی به حساب نمی‌آورند و آنجا را مناطقی ویرانه می‌پندارند.

در ادامه عکس‌هایی از مناطقی را خواهید دید که یا تاکنون از بین رفته‌اند یا اگر هم وجود خارجی داشته باشند، هیچ کس اجازه ورود به آنجا را ندارد:

 

پنل اتاق کنترل یک نیروگاه تولید برق در بلژیک که سال‌هاست متروکه مانده است

 

پلات‌فورم بالای یک برج خنک‌کننده قدیمی در بلژیک

ساختار شبیه به شیپور این بنا در وسط این منطقه مملو از آب داغ بوده که باعث سرد شدن هوای بخش بالا می‌شده

 

داخل یک برج سرمایشی دیگر در بلژیک

 

بخشی از نیروگاه برق متروکه در لوکزامبورگ

نمای دیگری از این نیروگاه برق از داخل یکی از خانه‌های متروکه اطراف. این نیروگاه از گازهای متصاعد شده کارخانه فولادسازی برای تامین انرژی مورد نیاز توربین‌های خود استفاده می‌کرد.

نمای داخل کارخانه فولادسازی نزدیک این نیروگاه برق

توربین گازی ملی بریتانیا که در شهر فلیت راه اندازی شده بود. این توربین، بادهای منطقه را که در اول ماه مارس به حداکثر خود می‌رسد به داخل یک چمبره هدایت می‌کرد که در آنجا فشار به حدی کاهش می‌یافت که هوا مجبور به بالا رفتن از یک ارتفاع زیاد می‌شد. جالب است بدانید که موتور جنگنده تایفون نیز در این مکان آزمایش شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد