همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

اطلاعات جهانی ذخیره‌شده روی DNA میهمان خزانه بذر روز قیامت +تصاویر

به گزارش آنا به نقل از Gizmodo، خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault)، پناهگاهی در جزیره سوالبارد در قطب شمال است که در ۲۶ فوریه ۲۰۰۸ به طور رسمی افتتاح شد و نخستین سفارش خود را با دریافت 100 میلیون بذر از 100 کشور آغاز کرد.

در این انبار که به خزانه بذر روز قیامت (doomsday seed vault) هم مشهور است تا ماه مارس ۲۰۱۰ مجموعه‌ای از 500 هزار گونه دانه‌های کشاورزی گردآوری شد که در کره زمین بی‌نظیر است.
این انبار در واقع بیمه جهانی برای تضمین بقای انواع گوناگونی از محصولات غذایی در برابر تهدیداتی مانند بیماری، آفت‌ها، خشکسالی و سایر بلایای طبیعی و گرم شدن کره زمین محسوب می‌شود.

نمای خزانه بذر جهانی از زاویه‌ای دیگر 

ادامه مطلب ...

۱۰ عکس از بزرگترین آسمانخراش های دنیا

شبکه خبر: آسمان‌خراش (Skyscraper) به یک ساختمان بسیار بلند که طبقات آن هر یک پس از دیگری قابل اقامت باشند  گفته می‌شود. هرچند برای تعریف آسمان خراش استانداردی رسمی در دست نیست اما بلندای دست کم ۱۵۰ متر به عنوان معیار تعریف آسمان خراش‌ها بکار می‌رود.

در زیر 10 آسمان خراش بزرگ دنیا در سال 2015 آورده شده است که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

برج شانگهای چین 632 متر

آسمان‌خراش چین

برج ووهان چین 438 متر 

ادامه مطلب ...

کشف چهار حفره اسرار‌آمیز در سیبری! + تصاویر

به گزارش فرادید به نقل از دیلی میل، چهار حفره عظیم در مناطق همیشه منجمد سیبری در شمال روسیه پیداشده است. نگرانی دانشمندان این است که گرمایش جهانی موجب بالا آمدن گازها از زیر زمین شده است. سال گذشته در شبه‌جزیره یامال سه حفره بزرگ پیدا شد، اکنون اما دانشمندان چهار حفره جدید را همراه با چندین حفره کوچکتر در همان مکان پیداکرده‌اند.
 
کشف چهار حفره اسرار‌آمیز در سیبری
B1 نام اولین حفره‌ی کشف‌شده؛ تصاویر حاکی از خروج گازهای زیرزمینی است.

  

ادامه مطلب ...

عکس پنج مکانی که هیچ‌کس نمی‌تواند پا به آنجا بگذارد!


به گزارش آنا به نقل از Wired، مت امت، عکاس بریتانیایی معتقد است که این عکس‌ها به نوعی حراست به شمار می‌آید؛ حراست از تاریخ!

از میان عکس‌هایی که مت جمع‌آوری کرده، می‌توان به یک کارخانه سازنده موتور جب اشاره کرد. مت در مورد این کارخانه می‌گوید:‌ «این کارخانه در حال حاضر تخریب شده‌ است اما بیشتر جت‌ها جنگنده‌ای که بریتانیا در سال‌های اخیر تولید کرده، همه در این مکان ساخته شده‌اند. موتورهای هواپیماهایی مثل تورنادو، ولکان بامبر و تایفون یوروفایتر در این کارخانه ساخته شده‌اند.». 

ادامه مطلب ...

کشف کروکودیل خندانی که ۱۳ میلیون سال عمر دارد +عکس

کشف کروکودیل

شبکه خبر، یک کروکودیل متعلق به 13 میلیون سال پیش در پرو کشف شد نکته جالب در ساختار اسکلت این کروکودیل حالت خندان چهره آن بود دانشمندان هفت تکه از اسکلت این کروکودیل را در پباس پرو کشف کردند .

به گفته محققان طول این کروکودیل 5/2 فوت معادل 1/6 متر بوده و 11 دندان داشت واسکلت این کروکودیل در یک تالاب باتلاقی کشف شد.

  ادامه مطلب ...

گرانترین بستنی جهان با زعفران ایرانی و طلا در امارات! |عکس|


بستنی با زعفران ایرانی و مزین شده به طلا در امارات به ارزش سه هزار درهم به نمایش گذاشته شد. در دوبی، کافی شاپی در شیخ نشین دوبی اقدام به ساخت و فروش بستنی با زعفران ایرانی و تزیین شده با طلای عیار 24 کرده است. این بستنی با قیمت سه هزار درهم بفروش می رسد. گفتنی است که این بستنی با زعفران ایرانی ساخته شده و با زعفران و قطعات ریز طلای عیار 24 تزیین شده است.

http://www.akharinnews.com/media/k2/items/cache/b02f4068bbca14cfc9f9cf591f3ca323_L.jpg?t=-62169984000

آخرین وعده غذایی مرد نمکی زنجان چه بود؟


یحیی رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا‌، درباره آخرین اطلاعات به‌دست‌آمده از مردان نمکی زنجان، اظهار کرد: از سال 90 تحقیقات در این زمینه انجام شده اما گزارش بیرونی نداشته است. از سال 90 تا 92 لایه‌نگاری دقیق محدوده کاوش با مشارکت دانشگاه بوخوم آلمان در دو دوره کاوش باستان‌شناسی صورت گرفت تا دوره‌های مختلف استقراری آن مشخص شود.

IMG_7913.jpg 

ادامه مطلب ...

همه چیز درباره رانندگی با خودروهای صفر

شاید تصور کنید خرید یک خودرو صفر کیلومتر در مقایسه با یک خودرو دست دوم دغدغه کمتری دارد. اما خرید یک خودرو صفر کیلومتر هم کاملا شانسی است و ممکن است حتی پس از خرید، این خودرو هم با مشکلاتی شبیه خرید یک خودرو دست دوم مواجه شوید.
  ادامه مطلب ...

موافقت ایران با توافق 15 ساله و ادامه غنی سازی اورانیوم 5 درصد / ایران و آمریکا چگونه توافق نهایی را اعلام خواهند کرد؟

الرای نوشت: با توجه به حضور برخی افراد در دو هیئت ایرانی و آمریکایی مذاکره کننده، به نظر می‌رسد مذاکرات هسته ای در مسیری مثبت پیش می‌رود و گویی دستیابی به توافق تا قبل از پایان ماه آینده حتمی شده است.

به گزارش «انتخاب»، روزنامه الرای چاپ کویت در گزارشی به قلم حسین عبدالحسین، با اشاره به مذاکرات اخیر هسته ای در ژنو نوشت:‌ نتیجه یک روز طولانی مذاکره در ژنو با حضور علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، این بود که آمریکا به جدی بودن تهران، خوش بین شد. با توجه به جدی بودن ایران، آمریکایی ها نیز ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا، به ژنو فرستادند.
  ادامه مطلب ...

شیوه های برگزاری ومراسم سیزده بدر


همانگونه که اشاره شد شیوه های برگزاری سیزده بدر و همچنین مراسم و آداب سیزده بدر بسیار متفاوت و گسترده می باشد که در اینجا به تفصیل نمی توان به آنها پرداخت، اما همانطور که می دانیم سیزدهم فروردین تیشتر روز می باشد و آغاز نیمسال دوم زراعی، و مردمان ایرانی برای نیایش و گرامیداشت تیشتر، ایزد باران آور و نوید بخش سال نیک به کشتزارها و مزارع خود می رفتند و در زمین تازه روییده و سرسبز و آکنده از انبوه گل و گیاهان صحرایی به شادی و ترانه سرایی و پایکوبی می پرداختند و از گردآوری سبزه های صحرایی و پختن آش و خوراکی های ویژه غافل نمی شدند.

  

ادامه مطلب ...