همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

تشخیص ابتلا به سرطان با یک قرص

به گزارش ایسنا، این محققان از مدتها پیش به دنبال تولید قرصی بودند که سلول‌های سرطانی را وادار به انتشار پروتئین‌های خاص در خون کند.

در حالت نظری، این پروتئین‌ها توسط یک آزمایش خون ساده و سریع قابل شناسایی بودند؛ محققان امیدوارند این دارو به اندازه‌ای حساس باشد که حتی بر روی سلول‌های سرطانی ابتدایی نیز عمل کند.

دو سال پیش، محققان نتایج اولیه تحقیقات خود را در کنگره تصویربرداری مولکولی جهان ارائه کردند؛ محققان در آن زمان اعلام کردند: ما الگوی مدیریت سرطان جدیدی را در نظر داریم که شامل تشخیص تومورها توسط یک روش ابتدایی مبتنی بر خون، موقعیت‌یابی تومور توسط تصویربرداری ژنتیک مولکولی و در آخر درمان این تومورها است.

دانشمندان از وجود این سلول‌های منحصربفرد آگاه بودند، اما حجم آن‌ها بقدری کوچک است که شناسایی آن‌ها را بسیار دشوار می‌کرد. 

ادامه مطلب ...

تومور غول‌آسای پیرمردی به اندازه 2 برابر سرش! +عکس

باشگاه خبرنگاران؛ یک پیرمرد اهل کشور ماداگاسکار پس از اطلاع از لنگر اندازی یک کشتی خیریه‌ حامل پزشک و پرستار رنج 3 روز مسافرت برای برداشتن یک تومور بزرگ بر روی گردن خود توسط پرسنل این کشتی را به جان خریده است.
 
تومور غول‌آسا پیرمرد ماداگاسکاری را به زیر تیغ جراحی کشاند + تصاویر
  
ادامه مطلب ...

کشف مومیایی در مجسمه چینی! + تصاویر


دیجیاتو : چندی پیش مجسمه ای از بودا در این کشور کشف شد که بدن مومیایی شده یک راهب با همان حالت در داخل آن گنجانده شده بود.

مجسمه مذکور که سال گذشته در موزه درنتز واقع در هلند به نمایش در آمد، کمی قبل به مرکز پزشکی Meander در Amersfoort منتقل شد و یک سیتی اسکن کامل روی آن صورت گرفت. سپس تحت نظر اریک بروجین، کارشناس هنر بودائیسم، از طریق آندوسکوپی، نمونه هایی از مجسمه مذکور دریافت گردید.


 
ادامه مطلب ...

عکس های پرتره ستاره ها پس از اسکار


این مهمانی در حین مراسم اسکار در «بورلی هیلز» آغاز شد تا ستارگانی که در «دالبی تیاتر» حضور نداشتند بتوانند به راحتی مراسم را به صورت زنده ببینند. پس از اتمام مراسم اسکار تمامی اسامی برجسته هالیوود، از برندگان گرفته تا اجرا کنندگان به این مهمانی آمدند.
در هنگام ورود به محل برگزاری این مراسم این غرفه عکاسی قرار گرفته بود تا ستارگانی که فرش قرمز را ترک می کنند و وار این مهمانی می شوند این انتخاب را داشته باشند که در صورت تمایل عکس پرتره بگیرند. ادی ردمین با اسکاری که گرفته بود، آلخاندرو گونزالز ایناریتو ، لیدی گاگا پس از اجرای باشکوهی که در اسکار داشت و خیلی های دیگر در این غرفه توقف کرده و عکس گرفتند.
1. ادی ردمین

عکس های پرتره ستاره ها پس از اسکار
 
ادامه مطلب ...

۱۴ عکس از عجیب ترین حشره های دنیا


شبکه خبر: حدود یک میلیون گونه مختلف حشره در جهان شناسایی و توسط دانشمندان نامگذاری شده‌است. مجموع حشرات روی زمین تا مرز ده میلیون گونه مختلف می‌رسد. حشرات تقریباً در همه نقاط روی زمین پیدا می‌شوند و همچنین می‌توان آنها را درآبهای شیرین یافت حشرات اولین حیوانات پرنده می‌باشند که در روی زمین بوجود آمدنداما در میان این گونه از جانداران عجیب ترین آن ها برای پنهان شدن خود را شبیه محیطی که در ان قرار دارند می کنند در زیر عکس هایی از این نوع حشرات آورده شده است که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

 

ادامه مطلب ...

اسب 3 میلیارد تومانی در ایران! + عکس

جام جم: در بسیاری از کورس های سوارکاری بسیاری از اسب ها قیمتی نجومی و چند صد میلیونی دارند. فکر می کنید گران ترین اسب های ایرانی چقدر قیمت خورده اند؟

اسب سه میلیارد تومانی 

 
ادامه مطلب ...

غذا خوردن آخر شب برای مغز مضر است

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد غذا خوردن در اواخر شب می‌تواند به مغز آسیب برساند.
 
به گزارش ایسنا، خوردن مواد غذایی به خصوص در ساعاتی که بدن تصور دارد زمان خواب است می‌تواند فرایند یادگیری و قدرت حافظه را با اختلال روبرو کند.
 
نتایج این مطالعه ممکن است نه تنها برای افرادی که دیر وقت اقدام به غذا خوردن می‌کنند بلکه برای افراد شاغل در شیفت شب هم هشداردهنده باشد.  ادامه مطلب ...

احمدی‌نژاد، ول‌کن مملکت نیست!

روزنامه قانون: هنوز یک سال به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است ولی این روز‌ها شاهد تحرکات انتخاباتی از گوشه و کنار عالم سیاست هستیم. هر روز که به انتخابات نزدیک می‌شویم حضور کاندیدا‌هایی که خواهان نشستن بر صندلی‌های سبز بهارستان هستند، در رسانه‌ها و اخبار افزایش می‌یابد. نمایندگان بازمانده از مجلس نهم، وزرای دولت‌های گذشته، حتی نمایندگان فعلی قوه مقننه و رئیس‌جمهور سابق کشور تلاش دارند تا هر روز تیتری از رسانه‌ها را به خود اختصاص دهند تا از ذهن مردم پاک نشوند و در روز موعود رایی به نفع خود جمع آوری کنند. در بین تمام تحرک‌های سیاسی و خبری، این روز‌ها فعال شدن تیم رئیس‌دولت نهم و دهم بیشتر از گذشته به چشم می‌آید. او که به تازگی سیاه پوش فوت مادرش شده به بهانه حضور در مراسم ختم والده اش، سفرهای انتخاباتی خود را از تبریز و قم آغاز کرده و احتمال دارد به اراک هم برود. 

ادامه مطلب ...

زندگی مدیرعامل «واتس‌اپ» چطور می‌گذرد؟

دنیای اقتصاد در ادامه نوشت: «جان کوم» مدیرعامل اوکراینی WhatsApp، وقتی 16 ساله بود همراه با خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کردند. این خانواده با فعالیت در زمینه فروش مواد غذایی توانسته‌اند در رفاه نسبی زندگی کنند. با حجم دارایی‌های خالص حدود 6.8 میلیارد دلار، کوم قطعاً راه زیادی را از زمان کار در حوزه مواد غذایی طی کرده است. حالا مجله بیزینس اینسایدر به بررسی روند زندگی جان کوم مدیرعامل WhatsApp در یک سال گذشته و بعد از خریده شدن شرکتش توسط فیس‌بوک پرداخته است.

   ادامه مطلب ...

روایت بهنوش بختیاری از کلاهبرداری در سینما


بهنوش بختیاری بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه در سال جاری از ۶ پروژه، ۶ چک برگشتی دریافت کرده است ابراز امیدواری کرد تا شرایط حذف کلاهبردارها از حوزه تصویر فراهم شود.

بهنوش بختیاری بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه هنوز نتوانسته است، دستمزد خود را از بسیاری از پروژه هایی که طی یک سال گذشته در آن حضور داشته، دریافت کند به خبرنگار مهر گفت: طی یک سال گذشته در پروژه های مختلفی که در سینما و تلویزیون حضور داشتم، ۶ چک برگشتی از ۶ پروژه دریافت کرده ام، چک هایی که تا امروز نقد نشده و فکر نمی کنم به زودی هم نقد شود.  ادامه مطلب ...

مجازات اعتیاد در کشورهای دنیا چیست؟


طبق آمارها بخش اعظمی از مصرف تریاک مربوط به کشور ماست. اما آیا واقعا ایران بیشترین معتاد را دارد؟ باقی معتادان دنیا چه موادی مصرف می کنند؟ دولت ها چه مجازاتی برای مقابله با مواد مخدر در نظر دارند؟

مجله مهر اگرچه کشورها مجازات های سنگینی از جمله اعدام برای قاچاق مواد مخدر در نظر گرفته اند، اما این تجارت در جهان رو به افزایش است. دولت ها ادعا می کنند بخش قابل توجهی از مالیات های گرفته شده از مردم را صرف سرمایه گذاری در جنگ با مواد مخدر کرده اند اما امروزه گردش مالی قاچاق مواد به حدود ۱ درصد از کل گردش مالی دنیا می رسد و فقط ارزش تجارت کوکائین سالانه ۸۵ میلیارد دلار است.

در کتاب «اطراف جهان: اطلسی برای امروز» داده نمایی منتشر شده که مسیر قاچاق موادی چون کوکائین، هروئین و غیره را از تولید به مصرف در دنیا مشخص می کند. این داده نما حاوی اطلاعات مربوط به تجارت حشیش نیست زیرا این تجارت خود نیاز به نموداری جداگانه دارد.

معتادهای دنیا چه چیزی مصرف می کنند؟

 

اعتیاد 

ادامه مطلب ...

سیم‌کارت کاربران ایرانی هم شنود شده است؟


انتشار گزارشی با تیتر «جاسوسی امریکا و انگلیس از سیم‌کارت‌های ایرانسل»، در یکی از خبرگزاری های داخلی در چند روز گذشته، با واکنش گسترده کاربران این اپراتور و حتی نمایندگان مردم در مجلس روبه‌رو شد و سؤال‌های متعددی در ذهن شهروندان ایجاد شد.

به گزارش ایران، آیا براستی ماجرایی که شنود سیم‌کارت‌های این اپراتور توسط سازمان‌های جاسوسی خارجی در ایران، آن هم به صورت گسترده، امکانپذیر است؟ آیا تاکنون مکالمات هیچ یک از کاربران ایران مورد شنود قرار گرفته یا اطلاعات آن‌ها به سرقت رفته است؟


   ادامه مطلب ...

"امضای توافق نامه در مذاکرات هسته ای قطعیست"



روسیه ابراز اطمینان کرد که مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران به انعقاد توافق نامه منجر خواهد شد.
 
ادامه مطلب ...

رُندترین اسم و فامیل دنیا

یک زن کلمبیایی ترجیح داد باقی عمرش را با اسم و فامیل دیگری زندگی کند. اسم و فامیلی جدید این زن باعث شهرت جهانی وی شد.

مجله مهرخانمی که با نام «لیدیزونگا سایبورگ» شناخته می شد ترجیح داد اسم خود را به حروف الفبای لاتین تغییر دهد تا اولین کسی باشد که در اسم و فامیل خود همه حروف الفبا را دارد. نام این خانم کلمبیایی به ABCDEFGHIJKLMN  و نام فامیلش OPQRSTUVWXYZ تبدیل شده است.

Ladyzunga-Cyborg2-550x414.jpg 

ادامه مطلب ...

تمام آنچه در مذاکرات ژنو گذشت


به گزارش فرارو، پنجمین دور از مذاکرات هسته‌ای پس از تمدید ۷ ماهه مذاکرات در یک فضای نه چندان امیدوارکننده نسبت به حصول پیشرفت از پنجشنبه گذشته در ژنو سوئیس با گفت‌و‌گوهای دوجانبه هیات‌های مذاکره کننده ایران و آمریکا آغاز شد. 

 
سخنان جان کری، وزیر خارجه آمریکا در لندن و در کنار همتای انگلیسی خود مبنی بر اینکه «همچنان اختلافات جدی میان دو کشور وجود دارد و ایالات متحده آماده است تا در صورت نپذیرفتن شرایط توسط ایران، مذاکرات هسته‌ای را ترک کند»، تاثیر قابل توجه‌ای در کاهش سطح توقعات نسبت به این دور از مذاکرات داشت. 

   ادامه مطلب ...

(تصاویر) مراسم اسکار 2015


(تصاویر) مراسم اسکار 2015

هشتاد و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار با پیشتازی «مرد پرنده‌ای» در دریافت جوایز به کار خود پایان داد.


به گزارش فرارو، هشتاد و هفتمین مراسم اهدای جوایز اسکار با اجرای «نیل پاتریک هریس» در دالبی تئاتر هالیوود برگزار شد و فیلم «مرد پرنده ای» با کسب 4 جایزه در بخش های اصلی از باقی فیلم ها پیشی گرفت. مرد پرنده ای برنده جایزه های بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و بهترین فیلمبرداری شد. پس از آن فیلم «هتل بزرگ بوداپست» هم با موفقیت در 4 بخش بهترین موسیقی متن، بهترین طراحی صحنه و لباس و بهترین چهره پردازی قرار گرفت.
 
ادامه مطلب ...

سفر به مریخ از گرگان


پایگاه خبری گرگان خبر روز دوشنبه گفت و گو با سعید قندهاری مسافر گرگانی را منتشر کرد که قرار است حتی به قیمت جان و گذشتن از خانواده به سیاره مریخ سفر کند.

در این مطلب می خوانیم: لیست صد نفره مسافران آینده سیاره مریخ اعلام شد و نام سه جوان ایرانی از جمله سعید قندهاری فرزند شهید دکتر شیخ قربانعلی قندهاری نماینده اسبق مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بین این اسامی دیده می شود.  ادامه مطلب ...

«مرد پرنده‌ای» جوایز اسکار را درو کرد


اسکار

هشتاد و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار با پیشتازی «مرد پرنده‌ای» در دریافت جوایز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتاد و هفتمین مراسم اهدای جوایز اسکار برای اولین بار به میزبانی نیل پاتریک هریس، در دالبی تئاتر هالیوود برگزار شد. فرش قرمز این مراسم ساعت ۴ به وقت محلی آغاز شد و  مراسم اهدای جوایز نیز از ساعت ۵:۳۰ شروع شد. 

ادامه مطلب ...

جزئیات توافق احتمالی هسته‌ای ایران و 1+5

خبرگزاری مهر: خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس از کار کردن ایران و آمریکا بر روی توافقی خبر داد که بر اساس آن ابتدا برنامه هسته ای ایران محدود خواهد شد اما در دراز مدت ایران خواهد توانست برنامه هسته ای خود را توسعه دهد.

بنا به گفته مقاماتی از ۶ کشور شرکت کننده در مذاکرات هسته ای با ایران جزئیات این پیشنهادها باید در سومین روز مذاکرات مورد بحث قرار گیرد و درباره آنها توافق حاصل شود و گشایشی در این خصوص قبل از برگشت جان کری به واشنگتن در پایان روز دوشنبه(امروز) حاصل نخواهد شد.  ادامه مطلب ...

مجری اسکار 2015 برهنه شد! +عکس


برترین ها: مجری اسکار امسال، همان «بارنی استینسونِ» بامزه سریال « آشنایی با مادر» بود، یعنی  «نیل پاتریک هریس».

 این هنرپیشه، خواننده و کارگردان آمریکایی در اسکار 2015 وظیفه دشواری داشت. به خصوص این‌که همه ناخودآگاه او را با رقیب رکوردشکن و موفق سال گذشته‌اش مقایسه می‌کردند. این هنرپیشه ۴۱ ساله اجرای مراسم اسکار ۲۰۱۵ را برعهده داشت و همه تلاشش را کرد تا یک اجرای خوب داشته باشد.  
ادامه مطلب ...

خرید خدمت سربازی برای غایبان چقدر است؟ +جدول

تابناک، وکلای ملت در بند «ط» تبصره ۱۶ ماده واحده، به دولت اجازه دادند تا همه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت، معاف کند.

تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف ۱۵۰۱۲۸ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز شود.
  ادامه مطلب ...

اولین زن خلبان ایرانی/عکس


رویکرد:  وی نخستین کارآموز و زن خلبان ایرانی است که در سال ۱۳۱۸ پس از تاسیس باشگاه هواپیمایی برای آموزش فنون خلبانی نام‌نویسی کرد.

تاریخ شروع کار تجارتچی ۵ مهر ماه ۱۳۱۸ بود و نخستین پرواز مستقل او ۲۷ آبان ماه ۱۳۱۹ انجام گرفت. به نوشته جام جم، او در سال‌های میانی عمر به ادبیات و شعرسرایی روی آورد و در سال ۱۳۳۷ «دیوان برگ‌های پراکنده» را به چاپ رساند. عفت تجارتچی در ۸۲ سالگی به فاصله یک روز پس از مرگ همسرش درگذشت.

عکس: گران ترین پورشه در ایران


فرهیختگان: قیمت محصولات پورشه بدون تغییر بوده است و در بین این محصولات، پورشه ۹۱۱ کاررا، خودرویی لوکس و اسپرت با قیمت ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، بیشترین قیمت را به خود اختصاص داده است. کلاس بدنه این خودرو از نوع کوپه است و از پرطرفدارترین خودروهای این برند محسوب می‌شود. قابل ذکر است که این خودروساز آلمانی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای اسپرت است.
  ادامه مطلب ...