همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

شگرد جدید پزشکان زیر میز بگیر!/ چگونه می‌توانیم از پزشک متخلف شکایت کنیم؟


این روزها معضل زیر میزی بگیری پزشکان کشورمان به یک سوژه تبدیل شده است، سوژه ای که از یک سو موجب تعجب مردم و از سوی دیگر موجب خشم عده ای شده است! با در نظر نگرفتن عصبانیت این عده ای خاص، باید به تعجب مردم توجه بیشتری شود، زیرا در اذهان عمومی سوال های بی جوابی ایجاد شده است. سوال هایی از جمله اینکه آیا پزشکی که سوگند یاد کرده‌ به وظایفش در قبال آموزشی که دیده عمل کند، می تواند زیر میزی بگیرد؟!

در پاسخ به پرسش فوق عمومیت جامعه و به نقل از کارشناسان مربوطه باید بگوییم‌: آری می‌شود! وقتی زیر میزی بگیری مرسوم شود قطعا به پزشکان هم سرایت خواهد کرد‌!

همه چیز از زمانی آغاز شد که یکی از رسانه‌های داخلی در اقدامی جنجالی، نام پزشکان زیر میزی بگیر را به طور مخفف منتشر کرد. در این زمان بود که مردمی که تا دیروز پزشکان را محرم خویش می‌شماردند دیگر چنین تصوری از پزشک خود نداشتند.   ادامه مطلب ...

تازه‌ترین خبر از پرونده وام 65000 میلیارد ریالی

تازه‌ترین خبر از پرونده وام 65000 میلیارد ریالی
اکبر کمیجانی در گفت و گو با ایرنا، در خصوص اظهارات رئیس قوه قضاییه مبنی بر پرداخت تسهیلات 6500 میلیارد تومانی بدون وثیقه به یک شخص با بیان اینکه این مساله هم اکنون در مسیر و فرآیند رسیدگی قرار دارد، افزود: سیستم بانکی و بانک مرکزی از این جریان مطلع بوده است. قائم مقام بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که چه بانک هایی دراین موضوع درگیر بوده اند، تصریح کرد: شاید عمده این تسهیلات از یک بانک دریافت شده باشد اما نمی توانم تایید کنم که این گروه از بانک های دیگری تسهیلات دریافت نکرده باشند.  ادامه مطلب ...

(تصاویر) جذاب‌ترین جلوه‌های‌ ویژه سال ۲۰۱۴


پایگاه اینترنتی «دانش مشهور» (popsci.com) در مطلبی به معرفی شگفت انگیزترین و مشکل ترین جلوه های ویژه فیلم های ساخته شده در سال ۲۰۱۴ پرداخته است.

مراحل ساخت فیلم جنگ ستارگان (سال ۱۹۷۷) دارای یکی از اولین جلوه های عظیم دیجیتال در یک فیلم بود. فیلم سازان قبلا عقیده داشتند که انجام برخی تغییرات در یک فیلم حتی بوسیله کامپیوتر غیر ممکن است اما امروزه همه چیز تغییر کرده و فیلم سازان قادرند تقریبا هر جلوه باورنکردنی را اعمال کنند.

جلوه های ویژه

 نمایی از فیلم جنگ ستارگان 

ادامه مطلب ...

ادامه سقوط قیمت نفت؟ برای نفت 10 دلاری آماده شوید


دیپلماسی ایرانی: قیمت هر بشکه نفت خام در حالی حدود 50 دلار است که از اوج قیمتش در ژوئن 2014 که 107 دلار بود، بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است. امکان سقوط قیمت باز هم وجود دارد و ممکن است به 10 تا 20 دلار هم برسد. دلایلش را توضیح می دهیم. رشد اقتصادی ایالات متحده از زمان اجرای طرح احیای اقتصادی در سال 2009 به طور میانگین 2.3 درصد بوده است. البته این میزان نصف میزان مورد انتظاری است که در رکود اقتصادی عمیق دهه 1930 وجود داشت. در عین حال رشد چین کند است و در منطقه یورو حداقلی است و رشد ژاپن هم منفی است. با وجود افزایش خودروها در ایالات متحده، تقاضای جهانی برای نفت کم است و حتی ممکن است بیشتر از این هم کاهش بیابد.  ادامه مطلب ...

۳ ایرانی در لیست پرواز به مریخ

لیست صد نفره مسافران آینده سیاره مریخ اعلام شد که نام سه جوان ایرانی بین این اسامی دیده می‌شود.

مجله مهر: پروژه «مارس وان» با هدف ارسال نخستین انسان به سیاره مریخ طراحی شده است؛ اما این سفر تفاوت بزرگی با دیگر سفرها دارد و آن بی‌بازگشت بودن آن است! با این حال این پروژه در ابتدا حدود ۲۰۲‌هزار داوطلب داشته است که ۷۳ نفر آن‌ها ایرانی بوده‌اند. اکنون در آخرین مراحل ارزیابی این داوطلبان اسامی سه ایرانی به چشم می‌خورد. این سه نفر صادق مدرسی، الهه نوری و سعید قندهاری هستند که شانس خود را برای قرار گرفتن در بین فضانوردان مریخ امتحان می‌کنند.

صادق مدرسی

این جوان ۲۹ساله کارشناس ارشد زیست شناسی است. وی عمیقاً به بشریت و مردم فکر می‌کند و هیچ چیزی مانع از رسیدن به اهدافش نمی‌شود. بیش از حد به این مأموریت خوش بین است. علاقه بسیاری به علم و فناوری، خواندن، آموزش، ورزش، بحث و جدال در زمینه‌های علمی و تجربی دارد. صادق امیدوار است بتواند به مراحل بعدی راه پیدا کند و با این کار بتواند خدمتی بزرگ به بشریت بکند. 

ادامه مطلب ...

فیزیکدانان اتمی گره مذاکرات را باز می‌کنند؟


اضافه شدن دو فیزیکدان هسته ای به میز مذاکره دیپلمات‌ها که هر دوی آنها در دهه 1970 میلادی در دانشگاه ام آی تی آمریکا مشغول تحقیق بر روی پروژه های فیزیک هسته ای بودند، جانی تازه به مذاکرات ژنو بخشیده است.

 
ادامه مطلب ...

آخرین پیش‌بینی‌ها قبل از "اسکار"


تنها چند ساعت به برگزاری مهترین رویداد سینمایی جهان زمان باقی است. بزرگان سینما برای ۸۷ بار در «دالی تیه‌تر» هالیوود گرد هم می‌آیند تا بر‌ترین محصولات سینمایی را برگزینند.
 
مراسم اسکار ۲۲ فوریه ساعت ۸: ۳۰ شب (دوشنبه، ۴ اسفند ساعت ۵ صبح) برگزار می‌شود. اجرای برنامه به «نیل پاتریک هریس» سپرده شده است. او بازی‌های موفقی را در فضای طنز و برادوی نشان داده است به همین دلیل این سوال مطرح شده که آیا هریس می‌تواند جای «بیلی کریستال» را بگیرد؟ کسی که تا به امروز ۹ بار اجرای اسکار را بر عهده داشته و به محبوب‌ترین مجری این برنامه تبدیل شده است. هریس پیش از این هم مراسم تونی و امی را اجرا کرده است.   ادامه مطلب ...

قوه قضائیه چند نفر قاضی دارد؟

معاون منابع انسانی قوه قضائیه گفت: هم‌اکنون حدود ۹ هزار قاضی در دستگاه قضا مشغول به خدمت هستند و جامعه اداری ما نیز شامل ۳۸ هزار نفر است که در آینده به حدود ۴۰ هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش فارس،‌ حجت‌الاسلام علیرضا امینی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضائیه، با اشاره به عملکرد معاونت منابع انسانی گفت: عملکرد این معاونت باید موجب افزایش احساس کرامت و رضایتمندی قضات و کارکنان دستگاه قضا شود تا از رهگذر بهبود عملکرد آنان، مردم نیز در مراجعه به محاکم احساس عدالت و رضایتمندی بیشتری پیدا کنند.  ادامه مطلب ...

از پرفشاری خون چقدر می دانیم؟

پرفشاری خون (هیپرتانسیون) مشکل رایجی است که در آن فشار و نیرویی که خون به دیواره شریان ها وارد می کند، به حدی افزایش می یابد که ممکن است نهایتاً سبب بروز مشکلاتی از جمله بیماری های قلبی گردد.

فشارخون توسط مقدار خون پمپ شده توسط قلب و میزان مقاومت عروق در برابر جریان خون، تعیین می شود. هرچه خون پمپ شده توسط قلب بیشتر و شریان ها باریکتر باشند، میزان فشارخون نیز بیشتر می شود.
 
ادامه مطلب ...

مراقب این سم در آجیل باشید!

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: در آجیل کهنه سمی به نام آفلاتوکسین وجود دارد و به همین علت توصیه می‌شود افراد پیش از خرید آجیل از تازه‌بودن آن اطمینان حاصل کرده و خرید خود را از مراکز معتبر انجام دهند.

بهمن خدادادیان، با اشاره به وجود کپک و شپشکی با نام "آسپرژیلوس فلاووس" در آجیل کهنه اظهار کرد: این کپک و شپشک، سم آفلاتوکسین تولید کرده که 100درصد سرطان‌زا بوده و خاصیت تجمعی در بدن دارد.
  ادامه مطلب ...

دانستنی‌های جذاب از 86 دوره جوایز اسکار


دانستنی‌های جذاب از 86 دوره جوایز اسکاردرآستانه برگزاری هشتادوهفتمین دوره جوایز اسکار که می‌توان آن را مهم‌ترین و یکی از پربیننده‌ترین رویدادهای سینمایی در جهان دانست، با نگاهی به ادوار گذشته‌ این رویداد سینمایی به رکوردهای عجیب و جالبی از سوی سینماگران بر می‌خوریم؛ همچون 20بار نامزدی اسکار بدون کسب حتی یک جایزه و یا کسب 22 جایزه اسکار توسط تنها یک سینماگر.
  ادامه مطلب ...

شرط پرداخت یارانه نقدی به زوج‌های جوان

رییس سازمان هدفمندی یارانه ها درباره چگونگی اقدام زوج‌های جوانی که بعد از ثبت نام مجدد متقاضیان دریافت یارانه نقدی، یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند و همچنین درباره شرط لازم برای قرار گرفتن آنها در لیست یارانه بگیران توضیح داد.
 
اکبر ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مشکلی که ممکن است برای برخی از زوج های جوان بعد از ثبت نام مجدد در فروردین ماه امسال در دریافت یارانه ایجاد شده باشد دوحالت دارد، اظهار کرد: اگر هر یک از زوجین همراه خانواده های خود ثبت نام کرده باشند، اکنون برای جدا کردن یارانه خود مشکلی نداشته و می توانند جدا شوند و در قالب سرپرست جدید یارانه دریافت کنند در عین حال که بخش زیادی از آنها نسبت به این مورد اقدام کرده‌اند.
   ادامه مطلب ...

5+1 در انتظار پاسخ ایران به پیشنهادات در مونیخ


5+1 در انتظار پاسخ ایران به پیشنهادات در مونیخ / حفظ 6500 سانتریفیوژ و انتقال اورنیوم غنی شده به روسیه از جمله مفاد پیشنهادات جدید غرب

هاآرتص نوشت: جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز به ژنو سفر می کند تا با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران گفتگو کند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، دیدار ظریف و کری درحالی اتفاق می افتاد که تنش ها بین اسرائیل و آمریکا بر سر سخنرانی نتانیاهو در کنگره افزایش یافته است.
 
ادامه مطلب ...

خداحافظی با «یارانه نقدی 45 هزار تومانی»


خبرگزاری مهر: کارت‌های هوشمند انرژی به منظور آزادسازی قیمت حامل‌های مختلف انرژی همچون آب، برق، گاز، بنزین، سی.ان.جی و گازوئیل و مدیریت مصرف به زودی جایگزین یارانه‌های ۴۵۵۰۰ تومانی می‌شود.

همزمان با پاسکاری طرح حذف یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی مردم بین دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی، در بخش‌های مختلف وزارت نفت سناریوی جدیدی مراحل نهایی کارشناسی خود را پشت سر می‌گذارد که در صورت اجرای موفقیت آمیز جایگزین یارانه‌های نقدی خواهد شد. 

ادامه مطلب ...

آخرین اخبار از مذاکرات هسته‌ای ژنو/ جان کری: اگر ایران شرایط را نپذیرد، آمریکا مذاکرات را متوقف می‌کند

وزیر امور خارجه امریکا برای دیدار با همتای ایرانی‌اش عازم ژنو شد. جان کری پیش از این سفر تصریح کرده که اگر ایران شرایط لازم برای جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح اتمی را نپذیرد، آمریکا مذاکرات را ترک می‌کند.

جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، روز یک‌شنبه (۳ اسفند) به منظور دیدار با ظریف وارد ژنو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این سفر هشدار داده بود که همچنان "اختلافات قابل‌توجهی" میان ایران و کشورهای پنج به علاوه یک بر سر برنامه اتمی این کشور وجود دارد.

جان کری همچنین افزوده است: «پرزیدنت باراک اوباما به هیچ وجه تمایل ندارد که این مذاکرات را بیشتر از مهلت مقرری که برای آن تعیین شده تمدید کند.» 

ادامه مطلب ...

درآمد گوگل از کجاست؟

دیجی کالا: گوگل پیش از هر چیز، یک شرکت جستجوی اینترنتی است. از این رو بخش اعظمی از پولی که به حساب بانکی گوگل سرازیر می‌شود، از جستجوهای اینترنتی و تبلیغات تامین می‌شود.
  ادامه مطلب ...

10 برنامه برتر برای پیدا کردن موبایل گمشده

گسترش پدیده تلفن‌های گمشده در سال‌های اخیر باعث شده است برنامه‌نویسان اقدام به ساخت اپلیکیشن‌هایی کنند که با نصب آن‌ها کاربر می‌تواند به راحتی تلفن‌ همراهش را مکان‌یابی کند.
  ادامه مطلب ...