همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

بارش باران شیری در آمریکا

بارش باران شیری در بخش‌هایی از واشنگتن و اورگن آمریکا اهالی این منطقه را حیرت‌زده کرد.

به گزارش ایسنا، جمعه گذشته ماده عجیبی از آسمان بخش‌هایی از واشنگتن و اورگن شروع به باریدن کرد که اهالی این دو منطقه از آن به عنوان «باران شیری» نام می‌برند.

کارشناسان در حالی که هنوز از منشا این بارندگی مطمئن نیستند به اهالی این منطقه اطمینان دادند که خطری سلامت آنان را تهدید نمی‌کند.  

کارشناسان مدیریت بحران واشنگتن پس از دیدن ماده‌ای سفید رنگ روی خودروها گفت: این ماده شبیه به خاکسترهای آتشفشان «شیولوچ» در روسیه است و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد این کوه آتشفشانی اواخر ماه گذشته فوران داشته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این خاکستر از طریق هوا و ابرهای حاوی آب به سمت اقیانوس آرام حرکت کرده است. ماهیت این باران و گرد و غبار هنوز به صورت عملی مورد بررسی قرار نگرفته اما بیشتر کارشناسان معتقدند این ماده حاوی ذرات خاکستر است.

هر چند این تنها تئوری مطرح شده در مورد این پدیده نیست به گونه‌ای که ادعا شده این خاکستر ناشی از کوه آتشفشانی در مکزیک است که روز چهارشنبه فوران داشته است.

به نقل از نیجر ورلدنیوز، کارشناسان اداره ملی هواشناسی آمریکا اظهار داشتند در حالی که نظرات متفاوتی در مورد منشا این بارندگی مطرح شده اما تاکنون علت قطعی این بارندگی و مبدا آن مشخص نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد