همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

تبلیغ ازدواج دختران 12 تا 17 ساله در واتس‌آپ!


پایگاه خبری العالم: شماری از سودجویان، زنان و دختران آوارۀ سوری را از طریق تبلیغ در واتس آپ، به عقد مردان ثروتمند کشورهای عرب حاشیه خلیج فارسبه ویژه عربستان در می آورند.

 
 روزنامه عربستانیِ «الحیات» چاپ لندن نوشت: اخیرا، دارندگان واتس آپ و دیگر برنامه های ارتباط اجتماعی، پیام هایی دریافت کرده اند که در آن ها یک واسطه، برای ازدواج دختران و زنان سوری، شماره تلفن ارائه می دهد و ادعا می کند که این کار را جهت تامین سرپناهی برای زنان و دختران بی پناه و آوارۀ سوری انجام می دهد.
  
 
این شخص تاکید می کند که از دولت عربستان، مجوز دارد و به او اجازه داده شده است که دختران خانواده هایی که سرپرست خود را در درگیری ها در سوریه از دست داده اند، شوهر دهد.

روزنامه «الحیات» به مدرکی دست یافته است که حاوی امضای سرپرست وزارت کشور عربستان در امور حقوق است و برای پروانه فعالیت موسسه ای خیریه که در جهت شوهر دادن دختران و زنان سعودی که سرپرست خود را از دست داده اند، صادر شده است.

 
بر اساس این سند، به این موسسه سعودی اجازه داده شده است که دختران سوری را به عقد شهروندان عربستانی درآورند.

 
یکی از فعالان در زمینه شوهر دادن دختران سوری، در پیامی که در واتس آپ تبلیغ کرده، نوشته است: هر کس علاقمند به دختر سوری باشد، کافی است 1000 ریال پرداخت کند تا دخترانی سوری را به عقد او درآورم. هدف ما فقط یافتن سرپناهی برای این دخترانِ بی پناه است.

 
یکی از همین فعالان که خواست نامش فاش نشود، به الحیات گفت: طی سال گذشته میلادی، 200 دختر سوری را به عقد مردانی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، درآورده ام.

 
این چندمین بار است که به شیوه های مختلف، موضوع شوهر دادن دخترانِ سوری به ویژه دخترانِ خردسال به مردان خارجی و عرب، در برابر پرداخت مبالغی ناچیز، در رسانه ها مطرح می شود.

 
پیش از این، سازمان های حقوق بشری، به این موضوع به عنوان مشکل و معضل پرداخته و تاکید کرده بودند که برخی از این ازدواج ها تنها چند ماه یا چند روز به طول می انجامند و شوهر، پس از سوء استفاده از دختر یا زن سوری، او را طلاق می دهد.

 
در تاریخ 16 می 2014، صفحه ای تحت عنوان "زنانِ آوارۀ سوریِ علاقمند به ازدواج" در فیس بوک ایجاد شد که پس از گذشته کمتر از یک هفته، بیش از 18 هزار نفر، در آن عضو شدند.

 
برخی ناظران، این گونه برنامه ها را به مثابه "پارتی هایی برای هتک ناموس و تجارت مجانی زنان سوری" می دانند.

 
سازمان ملل و سازمان های حقوق بشری نیز با تاکید بر حجم گسترده سوء استفاده جنسی از زنان آوارۀ سوری، توقف فوری این پدیده را خواستار شده بودند.

 
گفتنی است که مرغوب ترین گروه سنی از دخترانِ سوری، دخترانِ 12 تا 17 ساله هستند، زیرا اختیار آنان در دست اولیای آن هاست.

 
شمار دختران سوری که در این گروه سنی قرار دارند و در فهرست های کمیساریای آوارگان سوری در لبنان ثبت نام شده اند، به 62 هزار نفر می رسند. میانگین دختران سوری که در این بازۀ سنی در مصر ثبت نام شده اند، به 5.6 درصد و در عراق به 7.4 درصد از کل آوارگان سوری می رسد.

 
در اردن نیز، دختران سوری که در بازۀ سنی یک تا 17 سال ثبت نام شده اند، 26.3 درصد از کل آوارگان سوری هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد