همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

ماجرای سهام پدیده و سازمان بازرسی کشور


ماجرای سهام پدیده و سازمان بازرسی کشور
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با افشای چند پرونده بزرگ فساد در کشور گفت: در یکی از پرونده ها یک شرکت اقدام به عرضه 2 میلیارد سهام کرده است.
 
ناصر سراج عصر دوشنبه در همایش ملی مبارزه با فساد در مورد برخی پرونده های بزرگ در سازمان بازرسی کل کشور گفت: با توجه به عدم محدودیت در عرضه سهام و عدم نظارت سازمان بورس یک شرکت سهامی خاص توانسته سهام 100 تومانی خود را به 2 میلیارد سهام بفروش برساند و امروز قیمت سهام این شرکت به برکت تبلیغات یکهزار میلیاردتومانی در صدا و سیما به هر سهم 11 هزار تومان افزایش دهد.   
 
وی افزود: چون شرکت سهامی خاص بوده قیمت گذاری سهام با سهامداران است و هزینه تبلیغات را هم جزو سرمایه خود می داند و حالا که 9 شرکت سهامی عام را بعنوان شرکت فرعی زیر نظر خود قرارداده برند خود را به مبلغ 1000 میلیارد تومان به فروش گذاشته است.
 
به گزارش مهر، رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین از پرونده دیگری خبر داد که در آن بعنوان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی اقدام به واگذاری زمین برای فعالیت پارک آبی، شهرک توریستی و آمفی تاتر کرده اند که متراژ این زمین حدود 124 هکتار است. حالا این زمینی که متری 10 هزارتومان بوده را می خواهند متری 1.500 میلیون تومان بفروشند که این شرکت گفته به جای آن جدول کشی خیابان برای منطقه انجام می دهم که نوعی تهاتر است در حالی که همین زمین متری 210 هزارتومان در حال خرید و فروش است. (یعنی قیمت زمین حدود 260 میلیارد تومان می شود)
 
سراج گفت: در پرونده دیگری در یکی از استانها اراضی گسترده ای از منابع ملی به دست سودجویان افتاده و حالا در حال فروش به خود دستگاه های دولتی و بخش خصوصی هستند که تمام این پرونده ها در سازمان بازرسی در حال بررسی است.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور به سفر خود به چین اشاره کرد و گفت: در این کشور کنگره ای با جمعیت 3 هزار نماینده وجود دارد که 125 منتخب کنگره 25 نفر را انتخاب کرده و از میان 25 نفر 7 نفر بعنوان سکاندار حکومت چین انتخاب می شوند. مسئول بازرسی و نظارت چین می گفت: به تازگی معاون کمیسیون نظامی چین را دستگیر کرده ایم که در خانه اش 10 کامیون اسکناس به وزن یک تن پیدا کردیم که همراه وی یک وزیر و شهردار هم دستگیر شده اند. در این پرونده چین هیچگونه اغماضی صورت نمی گیرد و به قول آنها تحملشان در فساد به صفر رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد