همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

کرم در نارنگی/ کلیپی که باعث واکنش وزارت جهادکشاورزی شد


کرم در نارنگی/ کلیپی که باعث واکنش وزارت جهادکشاورزی شد
 
 ابوالقاسم حسن‌پور ضمن انتقاد شدید از افرادی که کلیپ نارنگی آلوده را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، گفت: زمانی که مردم این کلیپ را تماشا می‌کنند نمی‌دانند جریان چیست و می‌گویند در نارنگی کرم وجود دارد، ما با این اقدامات زحمات تولیدکنندگان را هدر می‌دهیم.
  
 
به گزارش مهر، این مقام مسئول گفت: کلیپ مذکور مربوط به یکی از کشورهای عربی است و اصلا متعلق به ایران نیست، بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد لارو موجود در این نارنگی یک نوع مگس میوه و احتمالا مگس میوه مدیترانه‌ای است اما هیچ سندی مبنی بر اینکه لارو مذکور کشنده باشد، وجود ندارد.

 
او گفت: نارنگی‌های ایرانی بدون استثنا از این آفت پاک هستند. علاوه بر این، ما واردات مرکبات را به هر صورت ممنوع کرده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم حتی یک دانه از آن‌ها وارد کشور شود.

 
حسن‌پور با اشاره به تولید کافی مرکبات در کشور گفت: تولید مرکبات در کشور ما 4 و نیم برابر سرانه بین المللی است. به عبارت دیگر، میزان تولید این محصولات در دنیا به ازای هر نفر 10 کیلوگرم و در ایران این میزان 45 کیلوگرم است.

 
مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزات جهاد کشاورزی، صادرات نارنگی از شمال کشور به کشورهای حوزه دریای خزر، اروپا و روسیه را مورد اشاره قرار داد و گفت: علاوه بر این، نارنگی استان‌های جنوبی کشور نیز به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

 
حسن‌پور با بیان اینکه علاوه بر نارنگی، پرتقال و لیمو شیرین نیز در حال صادرات به کشورهای دیگر هستند، گفت: ما ظرفیت صادرات 200 هزار تن مرکبات را داریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد