همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

کیفیت آب تهران پایین است، آلوده نیست


استاندار تهران گفت: آب تهران آلودگی ندارند اما کیفیت آن پایین آمده است در گذشته ۳۰ درصد آب از چاه‌ها و ۷۰ درصد از سدها تامین می‌شد اما اکنون ۴۵ درصد از چاه‌ها و ۵۵ درصد از سدها تامین می‌شود.

به گزارش فارس، سید حسین هاشمی پس از بازدید از بخش‌های پیوند، خون، انکولوژی، اورژانس و سایر قسمت‌های بیمارستان شریعتی تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بیمارستان شریعتی یکی از معروف‌ترین و تخصصی‌ترین بیمارستانهای کشور است که بخش‌های مختلفی نیز دارد و از سراسر کشور برای درمان به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.
  ادامه مطلب ...

دعوا بر سر «نان لواش» در یونسکو

نماینده آذربایجان در سازمان یونسکو به درج نام «نان لواش» در فهرست میراث فرهنگی ارمنستان در لیست میراث جهانی یونسکو اعتراض کرد.

به گزارش عصر ایران کمیته ثبت میراث جهانی یونسکو در پی اعتراض نماینده آذربایجان در این کمیته تشکیل جلسه داد و نماینده آذربایجان نمایندگان حاضر در کمیته را مجاب کرد که پخت نانی در یک منطقه دلیلی بر این نیست که آن نان صرفا در آن منطقه پخت می‌شود و متعلق به آن منطقه است.

در پی این جلسه کمیته میراث جهانی یونسکو که پیش‌تر نان لواش را جزء میراث فرهنگی ارمنستان در فهرست میراث جهانی یونسکو در وب سایت خود ثبت کرده بود، نان لواش را از فهرست میراث جهانی یونسکو حذف کرد.

دولت آذربایجان قرار است سال آینده درخواست ثبت نان لواش به عنوان یک میراث جهانی در پهنه‌ای گسترده‌تر جغرافیایی ارایه دهد. آذربایجان و ارمنستان بشدت با یکدیگر احساس رقابت و خصومت می‌کنند.

داروهای تقلبی عامل مرگ 200 هزار نفر در سال


عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: سالانه حدود 200 هزار نفر به علت مصرف داروهای تقلبی که با برندهای معروف وارد بازار می شوند، جان خود را از دست می دهند.

به گزارش ایرنا از سازمان نظام پزشکی، دکتر «سیدعلی فاطمی» در خصوص اینکه چگونه سیاستگذاران امر می توانند با پدیده قاچاق داروهای تقلبی مبارزه کنند، افزود: باید مسوولان قوانین کیفری وضع کنند که برای قاچاقچیان، تجویزکنندگان و فروشندگان به اندازه کافی بازدارنده باشد و همچنین مبادی ورود به کشور را تحت کنترل در آورند.
  ادامه مطلب ...

کشف لایه محافظ نامرئی به دور زمین


همشهری آنلاین نوشت: قرار دادن میدان انرژی به دور زمین، مشابه آنچه در سری فیلم‌های جنگ‌های ستاره‌ای نمایش داده می‌شود، شاید غیرواقعی و تخیلی به‌نظر بیاید، اما دانشمندان می‌گویند چنین محافظی درحال حاضر وجود دارد.

براساس گزارش گیزمگ، این لایه محافظ که توسط دو کاوشگر ناسا کشف شده‌است، لایه‌ای طبیعی است که از زمین و ماهواره‌های نزدیک‌ زمین در برابر الکترون‌های مرگبار به شدت محافظت می‌کند.
  ادامه مطلب ...

سلفی‌حمید‌عسگری‌وسط‌کنسرت! +عکس

حمید عسگری در صفحه شخصی خود تصویری به اشتراک گذاشت و نوشت:"این عکسو ندیده بودم. گفتم با هم ببینیم. شما عزیز قصه هامید تا همیشه"


کرم در نارنگی/ کلیپی که باعث واکنش وزارت جهادکشاورزی شد


کرم در نارنگی/ کلیپی که باعث واکنش وزارت جهادکشاورزی شد
 
 ابوالقاسم حسن‌پور ضمن انتقاد شدید از افرادی که کلیپ نارنگی آلوده را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، گفت: زمانی که مردم این کلیپ را تماشا می‌کنند نمی‌دانند جریان چیست و می‌گویند در نارنگی کرم وجود دارد، ما با این اقدامات زحمات تولیدکنندگان را هدر می‌دهیم.
  ادامه مطلب ...

وایبر نماینده مجلس هک شد


دنیای اقتصاد در ادامه نوشت: «رمضانعلی سبحانی‌فر» با اشاره به اینکه "وایبر و شبکه‌های اجتماعی یکی از مسائل روز اجتماع است"، گفت: وایبر موبایل من از طریق هاست خارج از کشور هک شده است.

 
وی افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از کمیته تحلیل مصادیق مجرمانه‌ای به هک وایبر توسط هاست خارج از کشور شدم.  ادامه مطلب ...

رونمایی از هرم غذایی ایران


نخستین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین کنگره تغذیه با حضور رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و جمعی از متخصصان داخل و خارج کشور روز یکشنبه در پژوهشگاه نیروی تهران برگزار و طی آن از هرم غذایی ایران رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، دکتر دیناروند رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در این مراسم گفت: هزینه دارویی بیماران سرطانی سالیانه هزار میلیارد تومان است که هرچند نسبت به برخی کشورها که آمار بیماران سرطانی‌شان بیش از ایران است، رقم چندان زیادی نیست، اما نسبت به سطح درآمد و GDP ما هزینه زیادی را به کشور تحمیل می‌کند.  ادامه مطلب ...

گزارش تکان‌ دهنده از برخی نوجوانان تهرانی


بچه‌خلاف‌های این روزهای دبیرستان‌های تهران با گذشته فرق دارند. آن وقت‌ها که دختر و پسرهای دبیرستانی بزرگ‌ترین خلافشان دیر آمدن به مدرسه بود و ‌نهایتا فرار از روی دیوارها برای دور دور کردن خیابان‌های اطراف. بچه‌خلاف‌های دبیرستانی اما اگرچه تعدادشان زیاد هم نباشد ولی با همین چند‌سال پیش هم فرق دارند.

 
حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش دولت دهم وقتی خبرنگار‌ها دورش را گرفتند و از او درباره تعداد دانش‌آموزان معتاد پرسیدند، گفت «دانش‌آموز معتاد؟ نداریم» و بعد صورتش را به ضبط صوت‌های آنها نزدیک‌تر کرد و گفت: «نداریم. دانش‌آموزی که معتاد باشد که دیگر دانش‌آموز نیست.»  ادامه مطلب ...

کشنده‌ترین بیماری ، گریبانگیر مردان


سرطان مغز از آن دسته بیماری‌هایی است که شامل دو مرحله اولیه و ثانویه است و جزء کشنده‌ترین سرطان در میان مردان است.

فرامرز امیری متخصص مغز و اعصاب و عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سرطان مغز به دو گروه اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود و معمولا با سردرد، تشنج و دیگر علائم عصبی خود را نشان می‌دهد.
  ادامه مطلب ...

عکس سلفی حسنی مبارک


دیکتاتور مخلوع مصر ازاینکه از اتهام پرونده صادرات گاز به اسرائیل و کشتار تظاهرات‌کنندگان در طول انقلاب ژوئیه سال ۲۰۱۱ تبرئه شده بسیار خوشحال است.
عکس سلفی حسنی مبارک
 
ادامه مطلب ...

کشف 6 جسد خون آشام در لهستان


یک حفاری علمی در ماه نوامبر در گورستانی در شمال غربی لهستان منجر به کشف 6 گور غیر معمول شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یک حفاری علمی در ماه نوامبر در گورستانی در شمال غربی لهستان منجر به کشف 6 گور غیر معمول شد.  ادامه مطلب ...

عکس: اولین زن ستاره‌شناس ایران


شهلا صلح‌جو، نخستین زن ستاره‌شناس ایران است. او در دوره‌ای معاون رصدخانه ابوریحان بیرونی بود. مجله زن روز در ۱۲ آذر ۱۳۵۶، در گزارشی درباره او نوشت: «شیرازی‌ها درباره این زن دانشمند و همشهری خودشان با افتخار می‌گویند: او تنها زنی است که شب‌ها ناز ستاره‌ها را به جان می‌خرد، خود نمی‌خوابد، اما برای ستاره‌ها لالایی می‌خواند!...»
 
صلح‌جو ستاره‌شناسی را حرفه‌ای ایده‌آل برای زنان می‌دانست و می‌گفت: «وقتی پشت تلسکوپ می‌نشینم و به ستاره‌ها چشم می‌دوزم، عظمت آفرینش و کیهان، چشم و دلم را خیره می‌سازد.»
 
عکس‌های زیر که «تاریخ ایرانی» انتخاب کرده، او را در مقابل تلسکوپ ۱۴ اینچی و دومی ۵۱ اینچی و در حال اداره کوچکترین کلاس دانشگاه پهلوی شیراز با سه دانشجو را نشان می‌دهد.
 
(تصویر) اولین زن ستاره‌شناس ایران
  
ادامه مطلب ...

دستگیری عاملان اسیدپاشی به رئیس بیمارستان

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: با تلاش ماموران پلیس عاملان اسید پاشی بر روی مدیر بیمارستان ضیائیان دستگیر شدند.

سردار ساجدی نیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره جزئیات خبر دستگیری عاملان اسید پاشی گفت: شب گذشته ساعت 21، دکتر "سیامند انوری" مدیر بیمارستان ضیائیان تهران هنگام مراجعت به منزل و در زمان پیاده شدن از خودرو توسط دو راکب یک دستگاه موتورسیکلت مورد اسیدپاشی قرار گرفت.  ادامه مطلب ...

عکس: عجیب‌ترین موتورسیکلت ایران


این محصول ساخت شرکت Can-Am است و Spyder Roadster SE5 نام دارد. موتوری با قوای محرکه 2 سیلندر Vشکل به قدرت 106 اسب‌بخار.

 

ادامه مطلب ...

هشدار خطر افزایش ایدز در زنان


این‌که یک بیماری جسمی در جامعه، رفته‌رفته به نمادی از انگ و تبعیض تبدیل شود، بی‌شک این اتفاق در ذات آن بیماری وجود ندارد، بلکه این حاصل ناآگاهی بخشی از جامعه نسبت به یک بیماری خاص است.

به گزارش جام جم، هنوز هم نوع نگاه بسیاری از مردم نسبت به بیماران مبتلا به ایدز، نگاهی فراتر از یک بیمار است. خیلی‌ها همچنان به این بیماری با نگاهی ترسناک و رازآلود نگاه می‌کنند و حتی گاهی مبتلایان این بیماری را شماتت می‌کنند، در حالی که یک بیمار مبتلا به ویروس اچ.آی.وی به هر دلیلی هم که به این بیماری مبتلا شده باشد، یک بیمار است که به حمایت‌های اجتماعی گسترده نیاز دارد. تبعیض در ارائه خدمات به این بیماران و رها کردن مبتلایان ناشناخته در جامعه، فقط بخش کوچکی از مشکلات ایدز در جامعه ایران است و در این شرایط اصلا دور از انتظار نیست که در سال‌های آینده نیز تعداد این گروه از بیماران افزایش پیدا کند.
 
ادامه مطلب ...

مردی که هر روز خودش را دار می زند (+عکس)


«لی لیانگ بین» احتمالا محکم ترین و مقاوم ترین گردن دنیا را دارد. گردن وی به قدری محکم است که می تواند تمام وزن خود را روی آن نگه دارد و حتی زمانی که خودش را دار بزند همچنان راه برای تنفس دارد.

 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، این مرد 49 ساله که استاد هنر های رزمی چینی است گفته است که ورزش رزمی را از دوران کودکی آغاز کرده و حالا که یک استاد شده است به دنبال چالش می گردد به همین علت تصمیم گرفت تا گردن خود را دار زدن خودش قوی کند.   ادامه مطلب ...

وقتی خداداد قاطی می کند! +عکس


در حاشیه دیدار تیم های فوتسال یاران حجازی و ستارگان سینما و موسیقی خداداد عزیزی به شوخی عصبانی شد.

عکس/ وقتی خداداد قاطی می کند!
 
ادامه مطلب ...

شهرهای شناور بر روی اقیانوس +تصاویر


ایسنا: انسان‌ها بر روی زمین بیابان‌ها، جنگل‌ها، کوه‌ها و بسیاری از جاهای دیگر را به استعمار خود در آورده‌اند اما هنوز فراوان‌ترین جای زمین یعنی اقیانوس‌ها از قبضه آن‌ها خارج است. اقیانوس‌ها 71 درصد سطح زمین را پوشانده‌اند.
 
ادامه مطلب ...

تصاویری از «رضا داود نژاد» در ICU


ایسنا: رضا داودنژاد در آی سی یو بیمارستان «کوثر» شهر شیراز تحت مراقبت است.

 
غزل بدیعی همسر این بازیگر سینما گفت: وضعیت رضا پس از دو عمل جراحی 5 و 4 ساعته که روز پنج‌شنبه 6 آذر ماه انجام شد،رضایت‌بخش است اما برای مراقبت‌های بیشتر فعلا ممنوع‌الملاقات است.

 

 
او علاوه بر تشکر از دکتر نیک اقبالیان که این جراحی را انجام داده است از دکتر گلشنی مدیر بیمارستان که نهایت همکاری را داشته است نیز قدردانی کرد.
  ادامه مطلب ...

بیمارستان زیر زمینی هاشمی رفسنجانی (عکس)


این تصویر متعلق به بیمارستان تاکتیکی زیر زمینی هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس است.

سنگ مزار مهدوی کنی (عکس)


سنگ مزار محمدرضا مهدوی کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری در حرم عبدالعظیم در شهر ری

خواننده لس‌‌آنجلسی بعد از آمدن به ایران ، ممنوع الخروج شد (+عکس)


خواننده لس‌‌آنجلسی بعد از آمدن به ایران ، ممنوع الخروج شد (+عکس)
 
خواننده لس‌‌آنجلسی ممنوع الخروج شد«قیصر» خواننده لس‌‌آنجلسی که به ایران بازگشته، برای خروج از کشور به مشکل برخورده است.  
ادامه مطلب ...

۱۵ پیش‌بینی فناورانه برای سال ۲۰۱۵


طی چند سال آینده به واسطه افزایش بهره‌مندی از فناوری در حوزه سلامت، میانگین امید به زندگی در جهان بیشتر می‌شود، یخچال‌ها بدون نیاز به صاحبان خود مایحتاج مورد نیاز را سفارش می‌دهند، همه مردم جهان به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند، امکان سفر به کرات دیگر فراهم می‌شود و...

به گزارش ایران، همه این‌ها پیش‌بینی‌هایی است که برای آینده دنیای فناوری صورت می‌گیرد. اما هم‌اکنون شماره معکوس برای پایان سال 2014 میلادی آغاز شده است و مراکز خبری و تحقیقاتی می‌کوشند پیش‌بینی‌های خود را معطوف به سال 2015 کنند و از این طریق بیشترین آمادگی فناورانه را برای ورود به سال جدید به‌دست آورند. در این سال که دهه دوم از هزاره سوم میلادی به نیمه می‌رسد، اتفاقات مختلفی در دنیای فناوری رخ می‌دهد که مرکز تحقیقاتی گارتنر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده است. 
ادامه مطلب ...

دستکاری گلوله خمپاره جان دو تن را گرفت


انفجار خمپاره به جای مانده از جنگ تحمیلی در یکی از روستاهای شهرستان سرپل ذهاب به علت دستکاری باعث مرگ دو نفر و زخمی شدن دو تن دیگر از اعضای یک خانواده شد.

به گزارش ایرنا، این حادثه در روستای دستک علیاو هنگامی رخ داد که اعضای یک خانواده پس از یافتن یک گلوله خمپاره به جای مانده از جنگ تحمیلی و دستکاری آن دچار حادثه می شوند. 
ادامه مطلب ...

بازار ارز و دلار (+تصاویر)


بازار ارز در روزهای اخیر روندی افزایشی در پیش گرفته است و به صورت نامحسوس صعود قیمت را تجربه می کند.


 
ادامه مطلب ...

تصاویری از هل دادن هواپیما توسط مسافران!


باشگاه خبرنگاران:به علت سرمای شدید هوا در فرودگاه شهر ایگارکا روسیه، هواپیما قادر به حرکت نشد .

مسافرانش به هل دادن هواپیما اقدام کردند و آن را به حرکت درآوردند.

دمای هوا در آن زمان به 52 درجه سانتیگراد زیر صفر رسیده بود.


 
ادامه مطلب ...

زیباترین آسمان خراش دنیا+ تصاویر


العالم: این آسمان خراش در مسابقه زیباترین آسمان خراش سال 2014 با حضور کمیته ای از داوران بین المللی انتخاب شد.

این این آسمان خراش بیشتر به جنگلی عمودی شبیه است به صورتیکه 800 درخت و 14 هزار گیاه در آن کاشته شده است.

طراح این آسمان خراش، جایزه‌ای 50 هزار یورویی از موزه مهندسی معماری آلمان در فرانکفورت دریافت کرد.


 
ادامه مطلب ...

نقش مهم میکروب‌های روده در محافظت از مغز

بررسی جدید محققان «انستیتوی کارولینسکا»ی سوئد با همکاری «افروز عباسپور» و دانشمندانی از امریکا و سنگاپور، بر روی موش‌ها نشان می‌دهد میکروب‌های حاضر در روده می‌توانند بر انسجام سد خونی مغز اثر بگذارند. این سد از مغز در برابر مواد مضر موجود در خون محافظت می‌کند.

به گزارش ایسنا، یافته‌های عباسپور و همکارانش شواهدی آزمایشگاهی مبنی بر این موضوع ارائه می‌دهند که میکروب‌های بومی بدن در سازوکاری مشارکت دارند که سد خونی مغزی را پیش از تولد می‌بندد. این نتایج همچنین از مشاهدات پیشین پشتیبانی می‌کنند مبنی بر این که میکروبیوت‌های‌ روده می‌توانند بر رشد و عملکرد مغز اثر بگذارند. 
ادامه مطلب ...