همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

درآمد ماهیانه یک پزشک ایرانی چقدر است؟


درآمد ماهیانه یک پزشک ایرانی چقدر است؟
 
 درآمد ماهیانه یک پزشک ایرانی چقدر است؟ این پرسشی است که تاکنون به ذهن بسیاری از افراد آمده بخصوص بعد از خارج شدن از مطب یک پزشک.

 
بدون شک هیچ کس نه می تواند عدد و مبلغ دقیق درآمد یک پزشک ایرانی را حدس بزند و نه اینکه همه پزشکان ایرانی درآمدی یکسان و شبیه به هم دارند.  

 
اما بررسی های اجمالی انجام شده توسط خبرنگار کاسب نیوز نشان می دهد که درآمد یک پزشک ایرانی نسبتا سرشناس – نه غیر سرشناس و نه بسیار سرشناس – بیش از 60 میلیون تومان در ماه است.

 
در حال حاضر ویزیت یا همان حق الزحمه یک پزشک متخصص در ایران، حدود 40 هزار تومان است. البته این مبلغ مصوب شده و رسمی نیست بلکه مبلغی است که بیشتر پزشکان بخصوص در شهر تهران از بیماران دریافت می کنند.

 
به طور میانگین اگر هر پزشک متخصص برای هر مریض خود یک ربع وقت بگذارد و هر روز بخواهد 6 ساعت برای اینکار وقت بگذارد، در مجموع درآمد روزانه وی نزدیک یک میلیون تومان خواهد بود.

 
اگر این پزشک متخصص در ماه حداقل 20 روز در مطب حضور یابد، تنها از این طریق 20 میلیون تومان درآمد خواهد داشت.

 
اما پزشکان متخصص حداقل در هفته بر روی 3 بیمار عمل جراحی انجام می دهند که اگر باز هم بطور کاملا میانگین برای هر عمل جراحی 3 میلیون تومان دریافت کند (این مبلغ به هیچ وجه دقیق نیست)، در مجموع هفته ای 10 میلیون تومان یعنی ماهیانه 40 میلیون تومان نیز از این طریق کسب درآمد کرده است.

 
بر همین اساس اگر این پزشک متخصص انسان با شرافتی باشد و از دریافت مبالغی که "زیر میزی" نامیده می شود هم پرهیز کند، ماهیانه حداقل 60 میلیون تومان درآمد کسب خواهد کرد.

 
البته ناگفته نماند خبرنگار کاسب نیوز در گفتگویی مختصر با یک دندانپزشک متخصص متوجه شد که وی ماهیانه نزدیک به 500 میلیون تومان (نیم میلیارد) درآمد کسب می کند.

 
لازم به ذکر است، اخیرا شنیده شده که دولت برای جلوگیری از اقدامات برخی پزشکان، تدابیری اتخاذ کرده و تصمیم دارد در این زمینه بسیار خشک و قاطع برخورد کند تا شاید جلوی سوء استفاده پزشکان گرفته شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد