همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

سه مورد از ویژگیهای جدید و دوست داشتنی ویندوز 10


مایکروسافت گویا بعد از تجربه نه چندان خوشایند ویندوز 8 اکنون با قدرت وارد صحنه میشود. ویندوز 10 از هم اکنون ویژگیهای خوب خود را به رخ میکشد و توجه بسیاری از محافل و رسانه های فناوری را به خود جلب کرده است. سه نمونه از ویژگیهای خوب این ویندوز آینده، موضوع امروز ما است.

به گزارش «تابناک» اخیرا مایکروسافت اقدام به انتشار نسخه Technical Preview از ویندوز 10 کرده است که همراه با تعداد زیادی امکانات جالب جدید و بیش از هفت هزار مورد بهینه سازی در واسط کاربری و پشت صحنه است. برخی از مهمترین این موارد، بازگشت منوی Start، استفاده از App های مدرن، دسکتاپ مجازی و Task View است که در خصوص دو مورد آخر پیش از این به کل خلاصه سخن گفته بودیم.

در واقع اغلب این تغییر و تحولات متمرکز بر روی کاربران دسکتاپ است تا قدرت کاربری آنها را همانند ویندوز 7 و XP افزایش دهد. ما از بین همه این تغییر و تحولات، سه نمونه کاربردی و جالب را برای شما شرح میدهیم:

سه مورد از ویژگیهای جدید و دوست داشتنی ویندوز 10  

1 – ابزار OneGet، یک Package Manager به سبک لینوکس

در نهایت مایکروسافت اقدام به یک معرفی یک Package Management Framework کرد –اینجا. این واسط کاربری یکپارچه کمک میکند تا جستجو، نصب و پاک کردن برنامه ها به سادگی امکان پذیر باشد. به این معنی که کاربران قادر هستند تا همه نرم افزارهای مورد نیاز خود را جستجو کرده و بر روی سیستم خود از مسیر آنلاین نصب کنند.

همچنین پاکسازی یا به روز رسانی ابزارها از طریق همین ابزار امکان پذیر است. کاربران لینوکس و کسانی که سابقه کار با نسخه هایی همچون Ubuntu را دارند، میدانند که یک چنین ابزاری دقیقا مشابه Software Center در Ubuntu است:

سه مورد از ویژگیهای جدید و دوست داشتنی ویندوز 10

از آنجایی که OneGet پروژه ای Open Source است، همواره امکان دانلود آخرین نسخه آن از صفحه رسمی وب سایت آن – اینجا دانلود کنید.

2 – بهینه سازی CMD

بالاخره بعد از مدتها مایکروسافت به این نتیجه رسید که کمی تغییر و تحول و بهینه سازی در CMD صورت دهد. شما همه این تغییرات و بهینه سازی ها را میتوانید در تب Experimental در پنجره Properties این ابزار مشاهده کنید. آنها از این قرار هستند:

· تغییر اندازه زنده یا دینامیک پنجره CMD

· انتخاب ساده و آسان متن

· اضافه کردن قابلیت Word Rapping برای تطابق با اندازه پنجره

· تعداد قابل توجهی میانبر و ابزارهای نگارش

· و قابلیت شفاف سازی پنجره

سه مورد از ویژگیهای جدید و دوست داشتنی ویندوز 10

3 – Trackpad Gestures و Desktop Notification

مایکروسافت Trackpad Gestures یا قابلیت تعیین عملکرد برای Trackpad با اشارات خاص انگشت را در ویندوز 8 معرفی کرد. اما این ابزار در این نسخه به شدت مشکل دار و واجد خطا بود. حال در ویندوز 10 مایکروسافت این خطا ها را برطرف کرده و این ابزار را کارا ساخته است. در این کار مایکروسافت به گونه ای راه Mac را پیش گرفته و به آن نزدیک شده.

اما در کنار این موضوع، مایکروسافت اعلان های دسکتاپ یا همان Desktop Notification را بهبود بخشیده است. اکنون پیام ها همگی در Windows Center ذخیره میشوند و کاربر قادر است هر زمانی برای بررسی آنها به این قسمت مراجعه کند. همچنین همه این پیام ها از طریق مکان تعریف شده آن در Tray ویندوز قابل رویت و دسترسی هستند:

سه مورد از ویژگیهای جدید و دوست داشتنی ویندوز 10

پر واضح است که برخی از کلیدی ترین ویژگیهای جدید ویندوز 10 پیش از این در لینوکس و Mac وجود داشته است. قسمت خوشحال کننده این است که مایکروسافت به خوبی این ویژگیهای کلیدی را شناسایی کرده است و اکنون در سیستم عامل جدید خود در اختیار کاربران خود قرار میدهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد