همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

کمردرد؛ دردی آشنا ولی ناشناخته


با این حال کمردرد یکی از شایع‌ترین دردهایی است که درصد زیادی از افراد، در هر سنی ممکن است آن را تجربه کنند، اما نکته بسیار مهم اینجاست که باورهای اشتباه زیادی در ابتلا به درد کمر وجود دارد که اصلاح آنها در پیشگیری و درمان این نوع درد آزاردهنده بسیار موثر است.

معمولا دردهای ناگهانی و شدید در ناحیه کمر ناشی از انجام حرکات نامناسب یا کشیدگی بیش از حد ستون فقرات است. البته این نوع از کمردرد معمولا موقت است، اما نباید کم‌اهمیت شمرده شود. از سوی دیگر بسیاری از کمردردها ناشی از قرار گرفتن در وضع‌های غلط چون نشستن‌های اشتباه، خم‌شدن‌های مکرر و طولانی و برداشتن اجسام سنگین به روش‌های اشتباه از روی زمین بازمی‌گردد. گاهی نیز کمردرد آن‌قدر حاد می‌شود که بیش از یک ماه ادامه می‌یابد و فعالیت‌های معمول و روزانه فرد را بشدت محدود می‌کند.

دکتر بهروز توانا، متخصص طب فیزیکی و عضو هیات علمی دانشگاه درباره اصول پیشگیری از کمردرد می‌گوید: شیوه درست زندگی کردن از جمله نشستن، بلند شدن و خوابیدن در پیشگیری از بروز کمردرد بسیار موثر است. همچنین نباید کارهایی را انجام داد که بار اضافی به کمر وارد کند. بعلاوه تقویت عضلات کمر و ستون فقرات نیز با توجه به سن و سال و شرایط عمومی بدن بسیار اهمیت دارد. نکته مهم دیگر آن که باید از مسائل استرس‌زا تا حد امکان دوری کرد، زیرا بدون شک استرس می‌تواند از عوامل ایجاد و تشدید کمردرد باشد.  ادامه مطلب ...

مامور راهنمایی و رانندگی داعش +عکس


استان الرقه در سوریه در کنترل نیروهای داعش قرار دارد و در تصویر زیر مامور راهنمایی و رانندگی داعش دیده می شود.

ساختمان جدید تجارت جهانی جایگزین برج های دوقلو شد(+عکس)


به گزارش دویچه وله، ۱۳ سال پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر در شهر نیویورک، ساختمان جدید مرکز تجارت جهانی افتتاح شده و کارمندان می‌توانند کار خود را در این ساختمان شروع کنند. حدود ۱۷۵ کارمند انتشارات "کانده ناست" که از جمله ناشر مجله‌هایی نظیر "ووگ" و "ونیتی فر" است، به دفاتر جدید نقل مکان کرده‌اند.

 
  ادامه مطلب ...

کشف ماهی زنده در معده یک برزیلی


جراحان در یک جراحی نادر موفق شدند از شکم یک مرد برزیلی که به شدت از درد معده شکایت داشت یک ماهی زنده 60 سانتی متری خارج کنند.
 
به گزارش ایرنا از ساینس دیلی،این بیمارکه برای درمان معده درد به مرکز درمانی University Hospital در شهر Londrina برزیل مراجعه کرده بود، بلافاصله مورد آزمایش های کلینیکی قرار گرفت.
 
پزشک معالج وی می گوید: نتیجه رادیولوژی مشخص کرد که یک ماهی در معده وی قرار دارد اما حین جراحی پزشکان متوجه شدند این ماهی زنده است.
 
به گفته این پزشکان ماهی هنگام خروج از شکم بیمار 60 سانتی متر داشت و این قابلیت را داشت که تا 125 سانتی متر نیز بزرگ شود که درچنین وضعیتی قطعا روده و معده بیمار را از درون پاره می شد.  ادامه مطلب ...

هویت قاتل بن لادن افشا شد (+عکس)


هویت قاتل بن لادن افشا شد (+عکس)
 
 نشریه انگلیسی 'میل آنلاین' روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که 'راب اونیل' ناوی آمریکایی پس از سال ها سکوت، مسوولیت قتل 'بن لادن' سرکرده گروه تروریستی القاعده را پذیرفته است.
 
به گزارش ایرنا، این نشریه انگلیسی فاش کرد که 'راب اونیل' همان فردی است که به همراه 22 کماندو آمریکایی دیگر در تابستان سال 2011 میلادی، برای کشتن بن لادن به مخفی گاه وی در پاکستان حمله و آخرین تیر را به سوی سرکرده القاعده شلیک کرد.
   ادامه مطلب ...

آلمان مدعی حمله سایبری گسترده ایران شد


به گزارش فارس، به نقل از «دویچه‌وله»، اداره امنیت داخلی ایالت بایرن آلمان مدعی کشف یک حمله هکری گسترده‌ از ایران به نهادهای تحقیقاتی و شرکت‌های متعدد آلمانی و بین‌المللی شده است.

 
این گزارش مدعی است، کنسرن‌های (اتحادیه‌ای از شرکت‌ها) تسلیحاتی، کارخانه‌های فعال در صنعت هوا-فضا، تولیدکنندگان محصولات شیمیایی و همچنین دانشگاه‌ها هدف این حمله بوده‌اند. این شرکت‌ها، آلمانی یا متعلق به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکایی، مکزیکی، اسرائیلی، روسی یا چینی بوده‌اند. مهاجمان از جمله به روش ساخت موشک، هلی‌کوپتر، ماهواره و پهپاد علاقه ویژه‌ای نشان می‌دهند.  ادامه مطلب ...

ترس ..


وقتی قسمت ترس مغز تعطیل بشود انسان دست به همچین کارایی میزنه ...

علی دایی در کتاب گینس (+عکس)


علی دایی با 109 گل زده در رده ملی در فوتبال جهان رکورددار است. عکسی که در تازه ترین نسخه کتاب گینس از علی دایی چاپ شده را می بینید: