همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

جایگزین روغن پالم مشخص شد


در حالی که صنایع شیر براساس تفاهم‌های صورت گرفته از ابتدای پاییز روغن پالم و هر گونه چربی گیاهی را از تولیدات صنعتی خود حذف می‌کنند، از چربی حیوانی و چربی طبیعی موجود در شیر گاو به جای آن استفاده خواهند کرد.

به گفته رضا باکری، دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی پس از این تفاهمنامه مکاتبات بسیاری با کارخانه‌های لبنی سراسر کشور صورت گرفته و مقرر شده روغن پالم از همه محصولات لبنی حذف شوند. از این تاریخ به بعد در تولیدات لبنی به جای استفاده از روغن پالم از چربی طبیعی موجود شیر و چربی حیوانی استفاده می‌شود.

هر 40 ثانیه، یک نفر خودکشی می‌کند


دستیار دکترای تخصصی مرکز تحقیقات بهداشت و روان، میزان خودکشی در ایران را بین شش تا 9 نفر در هر 1000 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به آمار جهانی رقم پایینی است اما باید مطالعات دقیق‌تری صورت گیرد.

بهروز قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در جهان در هر 40 ثانیه یک نفر دست به خودکشی کامل می‌زند که این آمار در کشورهای مختلف، متفاوت است.

وی تصریح کرد: سایت رسمی پزشکی قانونی کشور بر اساس مطالعات سال 1385 آمار خودکشی در ایران را بین شش تا 9 نفر در هر 1000 نفر اعلام کرده است.

قنبری افزود: آمارهای مربوط به اقدام به خودکشی در کشورهای مختلف نسبت به آمارهای مربوط به خودکشی کامل حدود 20 تا 30 برابر بیشتر است.  ادامه مطلب ...

سریال «مارمولک» با اقتباس از فیلم تبریزی


مخاطبان شبکه «ای تی وی» ترکیه این روزها شاهد پخش تیزرهایی از سریال جدید این شبکه به نام «مارمولک» هستند. سریالی که به گزارش روزنامه وطن ترکیه با اقتباس از فیلم‌ «مارمولک» به کارگردانی کمال تبریزی که در‌ سال ٨٢ ساخته شد و حواشی بسیاری بر سر اکران آن به وجود آمد، ساخته شده است و به‌زودی از این شبکه به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش شهروند، البته گفته می‌شد «مارمولک» کمال تبریزی هم اقتباسی از «ما فرشته نیستیم» به کارگردانی نیل جردن و با بازی رابرت دنیرو، شن پن و دمی مور بود که در‌سال ١٩٨٩ ساخته شده بود. فیلمی که درباره دو محکوم فراری از زندان بود که مجبور می‌شوند برای عبور از مرز، برای مدتی در یک شهر مرزی نقش کشیشان را بازی کنند.   ادامه مطلب ...

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی:توقف در برابر پارکومترها جریمه ندارد، به پارکبان ها پول ندهید


سرهنگ سیدتیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران  گفت: با توجه به بررسی‌های کارشناسانی که نشان می‌داد بیشتر رانندگان به جای رنگ چراغ‌ها، توجه بیشتری به ثانیه‌شمار دارند و همین باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده است، برای برطرف کردن این خطا از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت خواسته‌ایم تا ثانیه‌شمارهای چراغ‌ها را حذف کنند.

 
سرهنگ حسینی همچنین گفت: با توجه به شفاف نبودن مقررات استفاده از پارکومترهای تهران تا اعلام بعدی هیچ جریمه‌ای برای خودروهایی که در خیابان‌های پارکومتردار پارک می‌کنند، صادر نمی‌شود و از مردم نیز می‌خواهیم از پرداخت پول به پارکبان‌های شخصی خودداری کنند و مطمئن باشند جریمه نخواهند شد.

این زنان سه قرن را دیده‌اند + تصاویر


تعداد زن‌هایی که متولد قرن 19 میلادی‌اند چند نفر است؟ چه تعداد از آنها زنده‌اند؟ طبق بررسی‌های به عمل آمده، تنها 6 زن در دنیا از قرن 19 میلادی وجود دارند که توانسته‌ند قرن 21 را هم ببینند.

متولد 1898


 
ادامه مطلب ...

نقش کلیدی گربه‌ها برای مبارزه با ایدز


پزشکان در یک مطالعه جدید دریافتند که گربه‌ها می‌توانند برای مبارزه با ایدز که سالانه قربانیان بی‌شماری می‌گیرد، نقش کلیدی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، متخصصان معتقدند این حیوانات پشمالو می‌توانند به ویروس «نقص ایمنی گربه‌سانان» یا FIV که شبیه به ویروس HIV در انسان است مبتلا شوند و می‌توان امیدوار بود که با کمک این دو ویروس بتوان داروی مقابله با ویروس HIV را تولید کرد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که هر دو ویروس FIV و HIV به پروتئینی وابسته هستند که DNA ویروس را به DNA سلول آلوده متصل می‌کند. اکنون متخصصان آمریکایی یک نقطه جدید در این پروتئین مشاهده کرده‌اند که می‌تواند به عنوان هدف موثری برای تولید داروهای ضد ایدز مورد بررسی قرار گیرد.   ادامه مطلب ...

‌شوکی به نام افزایش شهریه دانشگاه ها!


در آستانه سال تحصیلی جدید، تازه‌ترین خبری که دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و پیام‌نور را در بهت فرو برد و اسباب نگرانی و نارضایتی آنان را پدید آورد، افزایش شهریه بود. دانشجویانی که در هنگام انتخاب واحد با افزایش شهریه ثابت و متغیر روبرو شدند و البته نظراتی در این خصوص دارند که آن را جویان شدیم.  ادامه مطلب ...

کشاورزی در 13 استان ممنوع می‌شود


149-14.JPG  بحران آب باعث ممنوعیت کشاورزی در استان کرمان شد. اما این تازه اول سریال بحران آب در قسمت جدید آن است، چرا که یک عضو کمیسیون انرژی مجلس خبر می دهد که ۱۲ یا ۱۳ استان دیگر هم در صف ممنوع کردن فعالیت های کشاورزی به دلیل بحران آب هستند. بحرانی که احتمالا در آینده بسیار نزدیک باعث شود تا کشاورزی در استان اصفهان و برخی از استان های مرکزی کشور هم ممنوع شود.

به گزارش پیام نو، هیچ خبر امیدوارکننده ای در حوزه منابع آبی به گوش نمی رسد؛ سد لار و لتیان در شرق تهران خشک شده اند، آب شرب پایتخت و برخی از شهرهای بزرگ با سرعت زیاد به سمت سهمیه بندی شدن پیش می رود و در این میان هم اعلام می شود که جدی شدن بحران آب ممنوعیت کشاورزی در استان کرمان را در پی داشته است. این تصمیم در جلسه جلسه کمیته آب استان کرمان گرفته شده، اما حواشی بحران آب آنقدر زیاد است که این ممنوعیت شاید فقط شروع نمایان شدن برخی نشانه های آن باشد.  

ادامه مطلب ...

باوفاترین مرد تهرانی کیست؟


اکبر صباغان سه سال است که همسرش فوت کرده و در این سه سال هر روزصبح در سرما و گرما به بهشت زهرا(سلام الله علیها) می آید، سنگ مزار همسرش را غبار روبی و عطر افشانی می کند و تا عصر در کنار او می ماند.
  ادامه مطلب ...

شستشو با شیرآب هوشمند (عکس)


سالانه میلیونها تن به دلیل عفونت های باکتریایی جان خود را از دست می دهند. نکته مهم اینجاست که تنها با شستشوی ساده دست ها می توان با این عوامل کشنده مقابله کرد و حال آنکه ایده خلاقانه سیستم هوشمند شستشوی دستها یا iWash راه حلی مؤثر برای رفع این معظل است.


بدون شک شاخص ترین جنبه این ایده جدید مشاهده روند نابودی باکتری ها در حین شستشوی دستهاست.

 
ادامه مطلب ...

گردهای سفید سطح شهر تهران چیست؟


گردهای سفید سطح شهر تهران چیست؟
 
 در حالی که در روزهای گذشته وجود موجوداتی شبیه گرد سفید تهرانی‌ها را نگران کرده بود، برخی مقامات مسئول عنوان کردند که این گرد سفید، مگس سفید است.  ادامه مطلب ...

ابرموش‌هایی با ژن انسانی

1410862010169_169.JPG تحقیقات صورت گرفته توسط محققان آمریکایی نشان می‌دهد توانایی شناختی موش‌های تراریخته دارای ژن انسانی مرتبط با قدرت تکلم، بشدت افزایش پیدا می‌کند.

ایسنا، محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) برای ارزیابی این نکته که چگونه مغزهای نسبتا انسانی‌شده در گونه‌های مختلف، عملکردهای شناختی آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهند، یک ژن انسانی مرتبط با تکامل زبان را به موش‌ها تزریق کردند.

در این مطالعه از صدها موش تراریخته با قابلیت حمل ژن انسانی Foxp2 – ژن مرتبط با تکامل زبان و گفتار – استفاده شد؛ جدا کردن اثرات این ژن منجر به ایجاد توانایی‌های منحصربفرد مغز انسان در حیوان می‌شود.

در مطالعه صورت گرفته در سال 2009، موش‌های حامل این ژن دارای سلول‌های عصبی پیچیده‌تر و مدارهای مغزی با کارآیی بالاتری بودند.   ادامه مطلب ...

فساد اخلاقی که بحرین را در شوک فرو برد +عکس


به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  روزنامه  " رای الیوم "؛  این پسربچه 13 ساله بحرینی بعد از رابطه نامشروع با خدمتکار 32 ساله ای که در منزلشان کار میکرد متوجه شد که فرزند دار شده است. بعد از انجام آزمایشات ژنتیکی و DNA مشخص شد که فرزند برای این پسربچه است.

  
ادامه مطلب ...