همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

ایرانی ها چطور می میرند؟


با وجود تمام اقدامات انجام شده و دستاوردهای نظام سلامت طی بیش از سه دهه گذشته اما هنوز هم سالانه حدود 200 هزار ایرانی به دلیل سکته‌های قلبی و مغزی، حوادث و سوانح و سرطان جان خود را از دست می‌دهند.

 بررسی وضعیت موجود بیماری‌ها و عوامل خطر غیرواگیر نشان می‌دهد که در سال 1390 از 380 هزار مرگ ثبت شده 92 هزار نفر با سکته قلبی (25 درصد)، 43 هزار نفر با سکته مغزی (13 درصد)، 31 هزار نفر حوادث و سوانح (7 درصد) و 30 هزار نفر به علت سرطان فوت کرده‌اند.  ادامه مطلب ...

گرم ترین نقطه روی زمین کجاست؟ +عکس


بررسی های میدانی محققان کویر شناسی کشور در تابستان سال جاری بار دیگر اختصاص بالاترین دمای سطح زمین به بیابان لوت را اثبات و منجر به نامگذاری این بیابان منحصر به فرد به عنوان قطب گرمایی زمین شد.

 
از اولین باری که استراتیل زاور دانشمند اتریشی در سال 1952 میلادی به وسیله هواپیما از ارتفاع 1050 متری تشخیص داد که در نقطه ای از بلند ریگ - یلان واقع درغرب نصرت آباد ، گرمترین سطح کره زمین قرار دارد 62 سال می گذرد . واز زمانی که تئودور مونو استاد بیابان شناسی دانشگاه سوربن فرانسه تحقیقات دما سنجی زاور در بیابان لوت را تائید کرد 45 سال می گذرد و ما هنوز در اقلیم فرا گرم و خشک بیابان لوت که دارای ارزشهای جهانی است ، فاقد ایستگاه هواشناسی هستیم.

 
ادامه مطلب ...