همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

ترکیه پس از حذف صفرهای پولش چه سرنوشتی پیدا کرد؟/ صفرهای مزاحم از ریال خداحافظی می کنند


پس از اظهار نظرهای جدید رئیس کل بانک مرکزی در مورد حذف سه صفر از ریال، بازخوانی پرونده ترکیه و حذف صفرهای لیر بازهم در محافل اقتصادی کلید خورده است. آنچه می خوانید مرروی برمهمترین مولفه های پیش روی اقتصاد ترکیه برای حذف صفرهای لیر است که این روزها احتمالا به عنوان تجریه ای متفاوت به کمک تصمیم سازان اقتصاد ایران می آید. 

زمانی که سخن از تجربه ای موفق در حذف صفر از پول ملی به میان می آید، نگاه مسوولان و کارشناسان ایرانی معطوف به همسایه غربی می شود. هرچند بیش از 50 کشور جهان اقدام به حذف صفر از پول خود کرده اند اما طی سالیان اخیر بارها این متخصصان بانک مرکزی ترکیه بوده اند که جهت انتقال تجربیات خود در اصلاح واحد پولی به ایران سفر کرده اند و اکنون نیز کارشناسان داخلی بر سر اینکه آیا ایران در حذف صفر مانند ترکیه موفق خواهد شد یا خیر بحث می کنند. به این خاطر در این یادداشت، تجربه ترکیه در حذف صفر از پول ملی مورد بررسی قرار گرفته است.  ادامه مطلب ...

صرف شام با ماهیان!(عکس)


گردشگران در تیانجین(چین) با ماهیان شام صرف می کنند، ماهیانی که اطراف آنان شنا می کنند البته در پشت شیشه های آکواریومی بزرگ!

اوقات فراغت داعشی‌ها! +تصاویر


تروریست های تکفیری داعش با انتشار ویدئویی تازه‌ اعلام کرده اند استیون ساتلوف، یک خبرنگار آمریکایی دیگر را سربریده‌اند. در پی انتشار این ویدیو، باراک اوباما ۳۵۰ نیروی دیگر به عراق اعزام کرده و مقام های آمریکایی از ادامه حملات هوایی به داعش خبر داده اند. در ویدئویی که سه‌شنبه (دوم سپتامبر) منتشر شد، فردی که به نظر می‌آید دیوید ساتلوف باشد، با لباس نارنجی در مکانی نامعلوم روی زمین زانو زده است و فردی سیاه‌پوش و نقاب‌دار که چاقو در دست دارد در کنارش دیده می‌شود.

تصاویر زیر، خوشگذرانی داعشی‌ها در کنار استخر در مکانی نامعلوم را نشان می‌دهد. سایت شبکه خبر این تصاویر را منتشر کرده است.


 
ادامه مطلب ...