همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

کفاشیان و کی‌روش از هم چه می‌خواهند؟


Mona Hoobehfekr (11 of 23)-1.jpg قرارداد کفاشیان و کی‌روش هم‌چنان بلاتکلیف است و از توافق‌های اعلام شده باز هم بوی عدم توافق به مشام می‌رسد.

 ماجرای توافق قطعی و امضای قرارداد فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش به جاهای باریک کشیده است.

روز گذشته  وقتی پس از آخرین جلسه کی‌روش و کفاشیان برای بر طرف کردن اختلافات و رسیدن به توافق قطعی، کی‌روش از توافق نهایی با کفاشیان در همه جزئیات خبر داد و کفاشیان هم تقریبا همین را گفت، همه فکر کردند دیگر کار تمام است و امروز (سه‌شنبه) پس از یک مشورت کوتاه با وزارت ورزش و جوانان قرارداد امضا می‌شود. البته کی‌روش از توافق 100 درصدی و کفاشیان هم از توافق 99 درصدی سخن می‌گفتند اما بلاتکلیفی که امروز به وجود آمده از این حکایت دارد که یک از 200 درصد چقدر می‌تواند در توافقات مدیران موثر باشد!

در آخرین ساعات دیشب کفاشیان اعلام کرد که متنی از قرارداد نهایی چک شده از سوی کارلوس کی‌روش دریافت کرده و آن را به مشاوران بین‌المللی‌اش داده و کار امضای قرارداد ظرف امروز یا فردا انجام می‌شود اما در حال حاضر ظاهرا فدراسیون باز هم به متن ارسالی کی‌روش نقد دارد و همین مساله ماجرا را دوباره به بلاتکلیفی کشانده است.   

البته مربی پرتغالی دیروز تاکید می‌کرد که دیگر جلسه‌ای با رییس فدراسیون نخواهد داشت و اگر پا به فدراسیون بگذارد صرفا برای عقد قرارداد است.

قرار بود کفاشیان امروز جلسه‌ای در وزارت ورزش و جوانان داشته باشد که شنیده‌ها حاکی از آن است که این برنامه لغو شده است.

اما اختلاف فدراسیون و کی‌روش دقیقا بر سر چیست و آنها از همدیگر چه می‌خواهند؟

* درخواست کی‌روش از فدراسیون

کی‌روش پیش از جلسه دیروز با کفاشیان دو درخواست را برای طرح در جلسه آماده کرده بود و قصد داشت کفاشیان را برای انتخاب یکی از آنها مخیر کند و این درخواست‌ها به شرح زیر است:

1- امضای قرارداد فدراسیون با کارلوس کی‌روش تا پایان جام ملت‌های آسیا که کمتر از پنج ماه دیگر در استرالیا برگزار می‌شود.

مربی پرتغالی عنوان کرد که بابت این قرارداد باید مبلغ قرارداد یک ساله را به او بپردازند.

2- پیشنهاد دوم کارلوس کی‌روش این بود که قرارداد چهار ساله با او امضا شود و اگر بعد از جام ملت‌های آسیا فدراسیون او را نخواست بازپرداخت دستمزد یک ساله بتواند قرارداد را فسخ کند و در مقابل اگر کی‌روش هم تمایل به ادامه همکاری با ایران را نداشت کل مبلغ قرارداد یک ساله را به فدراسیون باز گرداند و به نوعی در این مدت رایگان برای ایران کار کرده باشد.

کی‌روش همچنین درخواست کرده بود در ازای دیرکرد فدراسیون در پرداخت هر یک از اقساط قرارداد مبلغی به عنوان جریمه دیرکرد به او داده شود.

* فدراسیون از کی‌روش چه می‌خواهد؟

فدراسیون طبق صحبت‌های کفاشیان خواهان احقاق یک موضوع است آن هم این که قرارداد چهار ساله با کارلوس کی‌روش به صورت مشروط و سه مرحله‌ای امضا شود. اگر فدراسیون پس از جام ملت‌ها تمایلی به ادامه همکاری با کی‌روش را نداشت، حق و حقوق این مربی را از زمان امضای قرارداد تا پایان جام ملت‌ها و به مدت پنج ماه بپردازد و همین طور خسارت جدی تقریبا معادل دو ماه کارکرد به مربی پرتغالی پرداخت کند. در مقابل اگر کی‌روش هم تمایل به ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال ایران نداشت همین میزان خسارت تقریبی دو ماهه را به فدراسیون بدهد.

فدراسیون همچنین اعتقادی به تعیین جریمه دیرکرد برای پرداخت اقساط خود ندارد اما در عین حال ضمانت کرده که پول کی‌روش را به موقع می‌پردازد.

این اختلاف نظر پیش از جلسه دیروز بود و وقتی بعد از جلسه عنوان شد که طرفین به توافق رسیده‌اند به نظر می‌رسید در این باره هم اختلاف نظرها برطرف شده است اما وقتی امروز خبر رسید متن ارسالی کارلوس کی‌روش کاملا مورد تایید این فدراسیون نیست، این ماجرا هم‌چنان ادامه دارد و باید دید آیا طرفین باز هم رایزنی و مذاکره می‌کنند تا مشکل حل شود یا کی‌روش با پاسپورتی که دیروز از فدراسیون تحویل گرفته ایران را ترک می‌کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
یک دوست سه‌شنبه 11 شهریور 1393 ساعت 13:43 http://azhardarei.blogfa.com

دوست عزیز وبلاگ خوبی داری لطفا به وبلاگ من هم سربزن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد