همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

علت زلزله‌های ایلام چیست؟


شهروند نوشت: در مناطق زلزله‌خیز یک گسل وجود ندارد. مجموعه گسل در اطراف گسل اصلی قرار دارند که با شکسته شدن گسل اصلی موج انرژی به گسل‌های فرعی تزریق می‌شود. انرژی منتقل‌شده به گسل‌های راست و چپ موجب پس‌لرزه‌هایی با ابعاد کوچک و بزرگ می‌شود. تا زمانی که این گسل‌های فرعی انرژی خود را تخلیه نکنند پس‌لرزه‌های پی‌در‌پی در منطقه ایلام خواهیم داشت.

پروفسور بهرام عکاشه استاد زلزله‌شناسی کشور و پدر علم ژئوفیزیک ایران درباره زلزله‌های سریالی در ایلام به «شهروند» گفت: زلزله‌های سریالی در ایلام طبیعی است. در مناطق زلزله‌خیز یک گسل وجود ندارد. مجموعه گسل در اطراف گسل اصلی قرار دارند که با شکسته شدن گسل اصلی موج انرژی به گسل‌های فرعی تزریق می‌شود. انرژی منتقل‌شده به گسل‌های راست و چپ موجب پس‌لرزه‌هایی با ابعاد کوچک و بزرگ می‌شود. تا زمانی که این گسل‌های فرعی انرژی خود را تخلیه نکنند پس‌لرزه‌های پی‌در‌پی در منطقه ایلام خواهیم داشت.   ادامه مطلب ...

عکس / مادر ناصرالدین شاه

  مهد علیا مادر ناصرالدین شاه قاجار را نشان می‌دهد که در کنار خواجه مخصوص خود و فرد دیگری که احتمالا ندیمه مخصوص اوست، نشسته است.

  جهان‌نیوز این عکس را منتشر کرده است.


خیانت دیده نشده یک استقلالی در لیگ چهاردهم+عکس


این تصویر که حالا در فیس‌بوک دست به دست می‌چرخد، لحظه خراب شدن موقعیت گل استقلال به وسیله کرار جاسم (شوت از راه دور در دقیقه 74) را نشان می‌دهد.

اینجا میلاد میدوادی که پشت دروازه سایپا در حال گرم کردن است، بابت گل نشدن توپ تاسف می‌خورد! دیوار حاشا بلند است و همانطور که مهدی رحمتی گفت در انزلی مشغول تنظیم «فتق‌بندش» بوده، میلاد هم می‌تواند مدعی شود درست مقارن با آن صحنه دچار سردرد ناگهانی شده، اما تاسف خوردن به خاطر از دست رفتن موقعیت گل حریف، برای بازیکنی که با تماشاگران تیم مقابل سلفی می‌گیرد نباید چیز چندان غریبی باشد. آنچه در این ماجرا رخ داده، قطعا مصداق بارز «خیانت» است.

بیگانه‌ای روی ماه +تصاویر


سطح مریخ دارای اشکال عجیب زمین شناسی است؛ ربات‌های مریخ نورد هر بار از تصویری عجیب در مریخ عکس انداخته‌اند.

ربات مریخ نورد در سال 2012 تصویری از یک مارمولک انداخته است؛ در سال 2007 تصویر یک زن توسط robot Spirit  گرفته شد؛ یک جمجمه عجیب توسط ربات Curiosity گرفته شد و در ماه ژوئیه سال 2014 توسط اینترنت تصویر یک نیمرخ دیده شده است.

بیگانه‌ای روی ماه +تصاویر 
ادامه مطلب ...