همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

آن که پنهانی از جنگ غزه سود کرد


alyuom7.jpg  به نوشته روزنامه اسرائیلی هاآرتص، «برنده» جنگ اخیر غزه، نه ارتش اسرائیل است و نه حماس، بلکه صنایع نظامی اسرائیل را باید «برنده» این بحران دانست.

بهارنیوز به نقل از هاآرتص افزود: عملکرد سامانه دفاع ضد راکتی «گنبد آهنین» در جریان عملیات نظامی «صخره استوار» مورد توجه بسیار قرار گرفت، اما موشک‌های «تموز» و سیستم بادشکن و منحرف کننده «گنبد آهنین»، عامل اصلی موفقیت این سامانه بود. گزارشگر اسرائیلی، «شوکی ساده» در روزنامه اقتصادی هاآرتص نوشته‌است، سه کارخانه بزرگ صنایع نظامی اسرائیل؛ «البیت»، «رافائل» و صنایع هوایی، برای فروش بالای ساز و برگ نظامی به ارتش این کشور در طول این بحران جنگی، بیشترین خیر مالی را نصیب خود کردند.

از میان بیش از سه هزار راکتی که حماس، جهاد اسلامی فلسطین و سایر تشکل‌های مسلح فعال در غزه در پنج هفته اخیر به سوی اسرائیل شلیک کردند، سامانه «گنبد آهنین» بیش از ششصد راکت را که خطر اصابت آن به نقاط مسکونی می‌رفت، در هوا شکار و منهدم کرد. موشک‌هایی که در «گنبد آهنین» برای شکار «راکت دشمن» به کار می‌رود، از سوی صنایع نظامی اسرائیل ساخته می‌شود. انحراف «راکت دشمن» از مسیری که در آن پرتاب شده‌است، از سوی سامانه‌ای بادشکن انجام می‌شود که آن نیز ساخت صنایع نظامی اسرائیلی است.  

ادامه مطلب ...

هدفی جالب برای ساخت ایران 140


n00059447-b.jpg آنا نوشت: در حالی که بحث بر سر ایرانی یا اوکراینی بودن هواپیمای سقوط کرده در تهران همچنان ادامه دارد، شرکت هواپیمایی سپاهان از ساخت این هواپیما دفاع و آن را پروژه‌ای برای جلوگیری از فرار مغزها اعلام کرده‌است!

 شرکت هواپیمایی سپاهان که مدیریت هواپیماهای ایران 140 را در اختیار دارد، در گزارشی اعلام کرده که این هواپیما از به روزترین استانداردهای دنیا پیروی می‌کند، به طوری که تکنولوژی موتور آن هم اکنون در هواپیمای ایرباس A400M هم استفاده می‌شود.

بر اساس این گزارش، تعدادی از مسافران هوایی به علت عدم شناخت کافی نسبت به نوع موتور توربوپراپ فکر می کنند که به واسطه وجود ملخ، این نوع موتورها قدیمی هستند، اما تکنولوژی ساخت این موتورها بسیار مدرن و پیشرفته است.

از مصادیق مدرن بودن این نوع موتورها که هواپیمای ایران-140 هم از آن بهره می برد، سیستم کنترل اتوماتیک موتور، سیستم تغییر اتوماتیک گام پروانه (ملخ) و ارائه بهترین نیروی جلو برنده در فازهای مختلف پرواز، سیستم هوشمند مدیریت سامانه سوخت و تنظیم مصرف بهینه سوخت و همچنین سیستم اتوماتیک افزایش توان به هنگام از دست دادن یک موتور به منظور اطمینان از ایمنی پرواز هواپیماست. هواپیمای ایرباس A400M هم از این نوع موتور استفاده می کند.  ادامه مطلب ...

ایران گران‌ترین پول دنیا را دارد


دبیر ستاد توسعه روابط ایران و عراق یکی از موانع در فضای اقتصادی را مشکل پول دانشت و گفت: ایران گران‌ترین پول دنیا را دارد و با این پول در خارج کشور نمی توان کار کرد اما رقبای ما پول های ارزان قیمت را در اختیار سرمایه گذاران و صادرات کنندگان خود قرار می دهد.

 
به گزارش ایسنا، رستم قاسمی در همایش راهکارهای روان سازی تجارت با عراق که امروز - چهارشنبه - در اهواز برگزار شد، با گلایه از اینکه مرزهای کشور مدیریت واحدی نداشته و ندارند، گفت: 10 تا 12 ارگان در مرزها وجود دارد که هیچ کدام حرف همدیگر را گوش نمی‌دهند و مدیریت واحدی وجود ندارد.

 
وی افزود: برای صادرات پایدار به عراق باید یک سری اقدامات انجام دهیم که مهم ترین این اقدامات نفوذ در بازار عراق است که در حال حاضر نفوذ اقتصادی ما در عراق کافی نیست.

 
قاسمی افزود: می‌توانیم بسیاری از خطوط مونتاژ و خط تولید خود را به عراق ببریم و بسیاری از کارخانه‌های ما در ایران به ویژه در خوزستان می‌توانند این اقدام را انجام دهند تا به عنوان صادرات پایدار در عراق بمانند و این موضوع باید در دستور کار متولیان قرار بگیرد.

 
وی گفت: باید در اقتصاد عراق نفوذ کنیم و این موضوع باید مدنظر تجار و کارخانه داران و صنعت گران ایرانی به خصوص خوزستانی که در کنار عراق هستند، قرار بگیرد.

 
قاسمی تصریح کرد: باید در صادرات سه مولفه مورد توجه قرار گیرد، یعنی علاوه بر این‌که به صادرات پایدار فکر می کنیم باید شاخص هایی مانند کیفیت، سرعت و قیمت را مورد توجه قرار دهیم؛ به عبارت دیگر خوب، سریع و ارزان بسازیم؛ در غیر این صورت اصلا نمی توانیم رقابت کنیم.

 
وی تصریح کرد: در حال حاضر در بخش جنوبی عراق که عموما شیعه نشین هستند، امنیت و مصرف خوبی وجود دارد. با توجه به وضعیت اخیر در عراق، کشورهای اروپایی و سایر کشورها به دلیل نبود امنیت، وارد عراق نمی شوند یا کمتر وارد می شوند و این مسئله فرصت خوبی برای ما است زیرا ما در جنوب عراق مشکل امنیتی نداریم.

 
دبیر ستاد توسعه روابط ایران و عراق گفت: باید بازرگانان و تجار خوزستانی فرصت عراق را غنیمت بشمارند و با برنامه ریزی وارد عراق شویم. صادرات به ویژه به عراق در حال حاضر مهم ترین کمک به دولت و نظام جمهوری اسلامی می تواند باشد. هم اکنون مشکلات و موانع صادراتی در کشور شناسایی و این موانع تقدیم دولت شده است و نگاه دولت هم خروج از رکورد و هم تولید اقتصادی است.

 
قاسمی عنوان کرد: منابع عظیم بالقوه ای در کشور وجود دارد که تاکنون بخش کمی از آن‌ها بالفعل شده است و ما باید با پرهیز از مسایل حاشیه ای و با استفاده از نیروهای انسانی باهوش و متخصص این منابع را بالفعل کنیم. می توانیم با این منابع عظیم بالقوه و بالفعل کشور دگرگونی اقتصادی ایجاد کنیم.  ادامه مطلب ...

2 پسربچه عربستان را شوکه کردند +عکس


جامعه و رسانه های عربستان سعودی در واکنش به پیوستن دو کودک از این کشور به داعش در شوک به سر می برند.

روزنامه سعودی الریاض نوشت: "عبدالله و احمد" نام دو کودک 10 و 11 ساله است که پدرشان آنها را از عربستان سعودی به سوریه برد تا در کنار داعش بجنگند.

هم اکنون این دو کودک، کم سن ترین جنگجویان داعش نام گرفته اند.
مادر این دو کودک از مقامات مسؤول خواسته است فرزندانش را از سوریه برگردانند.

2 پسربچه عربستان را شوکه کردند +عکس 
ادامه مطلب ...

پایان عصر ایمیل؟


پایان عصر ایمیل؟
 
به گزارش آی تی ایران محصولی که باترفیلد و همکارانش روی آن کار می‌کنند Slack نام دارد و طی ماه‌های اخیر مورد توجه بسیار قرار گرفته است. روزانه ۱۲۵ هزار نفر از آن استفاده می‌کنند که در میان آنها کارکنان شرکت‌هایی از eBay، سونی، Yelp و NBC قرار دارند.   ادامه مطلب ...

کشفیاتی جدید درباره اسکندر مقدونی


55555555555555555555555-1.jpg  آنتونیس ساماراس، نخست‌وزیر یونان می‌گوید با حفاری‌ها در اطراف یک آرامگاه در شهر آمفیپولیس، در شمال یونان باستان‌شناسان به یک کشف "بسیار مهم" دست یافته‌اند.

به گزارش ‌فرارو که این خبر را از بی بی سی نقل کرده است در ادامه می‌نویسد: متخصصان باور دارند که این گور متعلق به یک شخصیت مهم در ۲۵ سال آخر سده چهارم پیش از میلاد است.

حفاری‌ها در طول دو سال گذشته در یک منطقه پیچیده باستان‌شناسی در تپه کاستا انجام شده است.

کاترینا پریستری، سرپرست این پروژه حفاری گفته است که این گور به دوره بعد از مرگ اسکندر مقدونی تعلق دارد.

نخست‌وزیر یونان روز سه‌شنبه، در زمان بازدیدش از منطقه حفاری گفت: "سرزمین مقدونیه بزرگتر می شود و کشف این گنجینه‌های منحصر به فرد از اعماق آن برای ما غافلگیر کننده است."

قبلا مناطق باستانی دیگری در مقدونیه، در شمال یونان کشف شده‌اند که اصلی‌ترین آنها آرامگاه فیلیپ دوم، پدر اسکندر مقدونی است که در سال ۱۹۷۷ از زیر خاک درآورده شد.

در گذشته در یونان در این مورد که یک شخصیت برجسته مقدونیه باستان احتمالا در تپه کاستا، در ششصد کیلومتری شمال آتن دفن شده، گمانه‌پردازی‌های زیادی شده بود.

طول این منطقه حفاری ۴۹۷ متر است و آن با سنگ مرمر که از جزیره تاسوس، در مجاورت آن آورده شده، ساخته شده است.

نشانه‌هایی وجود دارد که این محل توسط دینوکراتس، معمار بلندآوازه آن زمان که دوست اسکندر بود، ساخته شده است.

کاترینا پریستری، رئیس پروژه حفاری پیشتر گفته بود احتمالا در این منطقه از رویدادهای مهم تاریخی با حضور عده‌ای از ژنرال‌های اسکندر رخ داده است.  

ادامه مطلب ...

30 ثانیه تا مرگ/ مصاحبه با زن و شوهر نجات‌یافته از «ایران 140» +عکس


30 ثانیه تا مرگ/ مصاحبه با زن و شوهر نجات‌یافته از «ایران 140» +عکس
 
آن طور که دستگاه‌های مسیریاب و پیچیده برج مراقبت فرودگاه مهر آباد اعلام کرده‌اند به دلیل از کار افتادن یکی از موتور‌ها پرنده از نفس افتاده سپاهان ایر از مسیر خارج شد. همه چیز در یک چشم بر هم زدن اتفاق افتاد. همه اتفاقات ریز و درشت امداد رسانی و خاموش کردن شعله‌های آتش را دوربین‌های ناجا و عکاسان خبرگزاری‌ها ثبت کردند. 
ادامه مطلب ...

عکس: مایلی‌کهن و پروین در تظاهرات


تصویر زیر، محمد مایلی کهن و علی پروین را در راهپیمایی سال 56 مردم تهران علیه حکومت پهلوی نشان می‌دهد.این عکس را مایلی‌کهن در اختیار «خبرآنلاین» قرار داده است.

برداشت از حساب بانکی مسافران پرواز گمشده مالزی!


برداشت ۱۱۱ هزار رینگیتی (۳۳ هزار دلاری) از حساب بانکی چهار مسافر این هواپیما که افکار عمومی را در مورد سرنوشت آن حساس کرده است بر ابهام های سرنوشت این بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی که گفته می شود در اعماق آب های جنوب اقیانوس هند سقوط کرده است، افزود.

 
روزنامه استار مالزی روز پنجشنبه نوشت ۱۱۱ هزار رینگیت (۳۳ هزار دلار) از حساب بانکی چهار مسافر این پرواز برداشت شده است. بخش مبارزه با جرایم مالی مالزی اعلام کرد که این وجه از طریق خودپرداز به حساب های دیگر انتقال داده شده است.  ادامه مطلب ...

اهدای نوبل ریاضیات به بانوی ایرانی (تصاویر)


طبق برنامه قرار بود برندگان جوایز چهارگانه جامعه جهانی ریاضیات صبح چهارشنبه (امروز) و در افتتاحیه کنفرانس جهانی ریاضیات ۲۰۱۴ که در سئول، پایتخت کره جنوبی برگزار می‌شود، اعلام گردد؛ اما شب گذشته پایگاه اینترنتی جامعه جهانی ریاضیات فهرست برندگان را اعلام کرد و موجی از شادی را در میان کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت، چراکه خانم دکتر مریم میرزاخانی، استاد ریاضی دانشگاه استنفورد موفق شد به همراه ۳ ریاضی‌دان دیگر، مدال فیلدز را برنده شود.   ادامه مطلب ...