همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

سخنان ناشنیده‌ عسگراولادی درباره 88

pourmand-1-2-6.jpg مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی در ماه‌های پایانی عمر خود بحث‌هایی را در رابطه با حوادث سال ۸۸ مطرح کرد که منجر به شکل‌گیری جبهه‌های موافق و مخالف شد. در ماه‌های منتهی به درگذشت وی، جلسه‌ای صریح و شفاف میان او و برخی جوانان پیرامون اظهاراتش برگزار شد که این جلسه رسانه‌ای نشد. ماهنامه ۴۲ در شماره جدید خود متن کامل این دیدار قابل توجه را منتشر کرده است. برخی سخنان عسگراولادی در این نشست تاکنون مطرح نشده است.

به گزارش  خبرآنلاین، بخش‌هایی از این گفت‌وگو در پی می‌آید:

* شاید با یکی دو روز فاصله (از تصمیمم) در شورای مرکزی مؤتلفه مطرح کردم که وظایفی برایم معین است و شما یک سال به من مرخصی بدهید. گفتم: «می‌خواهم مرخصی باشم که لازم نباشد در مورد کارهایم بیایم و با شما مشورت کنم. حقوقتان را از گردنم بردارید. من تا بعد از انتخابات می‌خواهم آزاد باشم و می‌خواهم وظایفم را انجام بدهم، چون رفتنی هستم». در جلسه گفتم: «عمر من مثل آفتاب لب بام است و دیری نخواهد پایید و همه این چیزها را با خودم به زیر خاک می‌برم و کل شما اعضای شورای مرکزی هم نمی‌توانید جواب قیامتی مرا بدهید. من باید خودم برای قیامتم جواب داشته باشم».   ادامه مطلب ...

آمار آنتونوف‌هایی که سقوط کردند


 

n00059447-b.jpg خبرآنلاین نوشت: سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ (آنتونوف) در تهرانسر و کشته شدن ۳۹ نفر در این حادثه، اولین مورد از سوانح هواپیمای آنتونوف نبوده است.

سقوط، آتش سوزی و در نهایت مرگ هر چند تکان دهنده است ولی صفی از اتفاقات مشابه بزرگ و کوچک در خصوص سقوط هواپیما را در ذهن تداعی می کند.

اتفاق صبح دیروز هواپیمایی آنتونوف ۱۴۰ در حوالی تهرانسر یاد و خاطره اتفاقات چند ساله این هواپیما را در ذهن ناخودآگاه زنده می کند. اما قطعا زور آنتونوف فقط به ایران نمی رسد و کشورهای دیگر نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

حادثه ای که دیروز هواپیمای آنتونوف رقم زد، طی سالیان گذشته و با مدل‌های مختلفش برای مردم چند کشور دیگر هم اتفاق افتاده است.

در جدول زیر برخی از مهمترین حوادث مدل های مختلف آنتونوف را می بینید؛  

ادامه مطلب ...

یک سانحه هوایی دیگر ؛ دود کابین را فرا گرفت، هواپیما به تهران بازگشت!


یک سانحه هوایی دیگر، نزدیک بود فاجعه ای دیگر را به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار «انتخاب» ؛ پرواز امروز ساعت 7 صبح تهران - بمبئی ، به دلیل بروز سانحه به تهران بازگشت!

این هواپیمای متعلق به ایران ایر که تا مرز افغانستان نیز پرواز کرده بود ،  به دلیل آنچه «بوی شدید سوختگی» خوانده شده، به فرودگاه امام خمینی بازگشته است.

یک شاهد عینی در این مورد به «انتخاب» گفت که دود تمام کابین را فرا گرفته بود و حتی تعداد زیادی از مسافران، غش کردند.

وی افزود: پس از این سانحه، خلبان تصمیم گرفت به تهران بازگردد تا این سفر پراسترس، هر چه زودتر و با سانحه کمتر، پایان یابد.

بنز 10 میلیاردی در ایران +عکس


گفته می شود این بنز کلکسیونی بیش از 10 میلیارد تومان ارزش مادی دارد.

بنز 10 میلیاردی در ایران +عکس

از خوش‌بینی بیش از حد بپرهیزید


از خوش‌بینی بیش از حد بپرهیزید
 
ابانک جهانی در جدیدترین گزارش خود از وضعیت اقتصادی منطقه خاورمیانه اعلام کرد پیش بینی ها از رشد اقتصادی 7 کشور خاورمیانه و شمال آفریقا ممکن است بیش از حد و در نتیجه گمراه کننده باشد.  ادامه مطلب ...

هزینه زندگی در ژاپن+اینفوگرافی


هزینه زندگی در ژاپن+اینفوگرافی
 
تراز: این کشور دارای منابع طبیعی خیلی محدودی است و اکثر جزایر و خاک آن کوهستانی و آتشفشانی است، ولی با همکاری‌های دولت در بخش صنعت و نیز سرمایه گذاری گسترده در فناوری‌های پیشرفته، ژاپن به عنوان یکی از پیشگامان عمده در صنعت و تکنولوژی دنیا شناخته شده‌است.

 
 صادرات بخش عمده‌ای از درآمدهای اقتصادی این کشور را تشکیل می‌دهد.  ادامه مطلب ...

ناگفته‌های تکاندهنده از سقوط هواپیمای ایران140


شهروند نوشت: ماجرای تأسف‌برانگیز سقوط ایران ١٤٠ نشان داد که سرعت اطلاع‌رسانی و اثر نفوذ خبرها در لایه‌های میانی جامعه تا چه حد می‌تواند بالا باشد.

فاجعه سقوط یکشنبه، دو روز پس از این ماجرا، حجم انبوهی از اخبار و سیلی از مصاحبه‌های مسئولان را در مقابل دیدگاه‌های مخاطبان و جویندگان اخبار قرار داده است. به نظر می‌رسد پس از دو روز، کمتر ناگفته‌ای از ماجرای سقوط هواپیمای ایرانی‌سازی‌شده آنتونوف ١٤٠ باقی مانده باشد، اما بررسی و پیگیری گروه اقتصادی «شهروند» از ناگفته‌های این پرواز نافرجام نشان می‌دهد که جزییات متفاوتی از هواپیما و خلبان به سطح رسانه‌ها نرسیده است. درباره چگونگی این سقوط و در ادامه گزارش روز دوشنبه (صفحه ٥ شهروند) امروز ناگفته‌هایی از دقایق پایانی این پرواز و وقایع فنی رخ‌داده در پرواز مرگ را مرور خواهیم کرد.   ادامه مطلب ...

رابین ویلیامز بازیگر مشهور آمریکایی درگذشت/احتمال خودکشی او


رابین ویلیامز بازیگر مشهور آمریکایی در سن 63 سالگی درگذشت.

به گزارش «انتخاب»، جسد بی جان رابین ویلیام در منزلش واقع در Tiburon کالیفرنیا پیدا شده است.

براساس گزارش رسانه های آمریکایی، گمان می رود که ستاره ی فیلم «خانم دابت فایر» خودکشی کرده باشد.

ویلیامز در شیکاگو به دنیا آمد و در میشیگان بزرگ شد . پدرش رابرت فیتزجرالد ویلیامز از نژاد انگلیس و ولز و ایرلند بود.

او برنده جوایز اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی، جایزه ساترن نقش اول مرد و گرمی شد.

افتخار وزیر به خاک سیاه نشست


20-53.JPG " ایران 140 هواپیمایی جدید، با کیفیت، خودکفا و البته قابل رقابت با خارجی‌هاست و حاضرم کتبا بنویسم ایران 140 از هواپیمای فوکر بسیار بهتر است".

این‌ها بخشی از گفته‌های وزیر اسبق راه و ترابری درباره هواپیمای ایران 140 است که البته وی در پی اتفاق اخیر موضع خود را تغییر داده و می‌گوید" من و سازمان هواپیمایی کشوری مخالف استفاده از ایران 140 بودیم"!

به گزارش ایسنا، قرارداد ساخت ایران 140 در دومین سال از دومین دولت هاشمی بسته شد، قراردادی که بنا داشت خط تولید هواپیمای مسافربری میان برد را با ظرفیت محدود در ایران کلید بزند.

این طرح اما با گذشت کمتر از دو دهه به شکستی مطلق انجامید و از شش فروند هواپیمای ایران 140 که مسئولان این روزها حتی نام آن را نیز نمی‌برند، چهار فروند زمین‌گیر شد و دو هواپیمای دیگر نیز یکی در اصفهان و دیگری سه روز پیش در تهران مسافران خود را به کام مرگ برد.   ادامه مطلب ...