همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مقایسه صنعت خودرو ایران با کره جنوبی


دنیای اقتصاد: در این برنامه با دعوت از یک عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در مورد تفاوت صنعت خودرو ایران و کره جنوبی از وی پرسش شد. ابراهیم سوزنچی در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به وقوع پنج انقلاب فناوری در دنیا اظهار کرد که سیاست صنعتی در کشور ما مبتنی‌بر خرید فناوری و نگاه به بازار داخل بوده حال آنکه نگاه کشور کره به توسعه فناوری و افزایش صادرات بود. همچنین نقش حاکمیت مدام در ایران مشاهده می‌شود، ولی در کره دخالت نمی‌شود.


سوزنچی همچنین با اشاره به اینکه مشکلات کنونی صنعت خودروسازی کشور ریشه تاریخی دارد تاکید کرد که خودروسازی کشورمان اکنون چوب ساختارهای غلطی را می‌خورد که قبل از انقلاب وجود داشته است؛ به‌طوری‌که سیاست‌های فناوری کشور به سمت وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی که با صنعت بیگانه هستند رفته است، در حالی که فناوری در صنعت توسعه پیدا می‌کند.  ادامه مطلب ...

معرفی گران‏ترین نام دامنه‌‏های تاریخ

وب‏سایت بیزینس اینسایدر در گزارشی به معرفی گران‌ترین دامنه‏های اینترنتی تاریخ پرداخته و نوشت که بیش از 500 دامنه در جهان با بهای بیش از یک میلیون دلار معامله شده‏‌اند.


گزارش بیزینس اینسایدر نشان می‏دهد که برخی از گران‌ترین دامنه‏های جهان متعلق به کسب‌وکارهای غیراخلاقی و جنسی هستند، به‌طوری‌که اولین و سومین دامنه در میان گرانترین دامنه‏های جهان با قیمت‏های 13 میلیون دلار و 9 میلیون و 500 هزار دلار به وب‏سایت‏های پورنوگرافی تعلق دارند.


به گزارش بیزینس اینسایدر، برخی از گران‌ترین دامنه‏ها عبارت است از: دامنه Diamind.com به ارزش هفت میلیون و 500 هزار دلار، دامنه Toys.com به ارزش پنج میلیون و 100 هزار دلار، دامنه Clothes.com به ارزش چهار میلیون و 900 هزار دلار، دامنه Ig.com به ارزش چهار میلیون و 700 هزار دلار، دامنه Mi.com به ارزش سه میلیون و 600 هزار دلار، دامنه Candy.com به ارزش سه میلیون و 500 هزار دلار، دامنه Shopping.de به ارزش دو میلیون و 585 هزار دلار.

متقلب ترین فرد کنکور دستگیر شد+عکس


متقلب ترین فرد کنکور دستگیر شد+عکس
 
جام جم: دانش​آموزی که به شکل بسیار پیشرفته قصد تقلب در امتحان کنکور را داشت، از سوی پلیس چین دستگیر شد.

 
این دانش آموز عینکی داشت که جلوی آن یک دوربین وصل شده بود و با نگاه کردن به سوالات تصویر را به بیرون ارسال می​کرد. پس از آن، شخصی بیرون از محل برگزاری امتحان، تصویر سوال را می​دید و جواب آن را با گوشی کوچکی که در قسمت دسته عینک تعبیه شده بود، برای دانش آموز می​خواند.

 
گیرنده این فرستنده در یک سکه تعبیه شده بود و دانش آموز این سکه را در جیبش گذاشته بود.

 
ماموران پلیس چین اعلام کرده اند که این یکی از پیشرفت ترین سبک های تقلبی است که تاکنون با آن برخورد کرده اند.

واکنش آمریکا به سخنان محسن رضایی


سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی شب گذشته خود در واکنش به مصاحبه اخیر "محسن رضایی" در خصوص تجهیز حماس گفت: ما مدتهاست که می‌دانیم ایران تسلیحات، آموزش و کمک مالی به حماس می‌دهد.

 
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت وزارت امور خارجه آمریکا، "جنیفر ساکی" در خصوص اینکه آیا آمریکا با کشورهایی که کمک و سلاح به حماس می‌دهند صحبت کرده یا نه، گفت: ما مطمئنا با قطریها صحبت کردیم. ما با ایرانی ها صحبت نکرده ایم. قطریها طرف صحبت مهمی بوده اند و هفته گذشته با آنها صحبت شد زیرا آنها  رابطه تاثیر گذاربا حماس دارند. ما مطمئنا می توانیم با کشورهایی که با آنها توافق داریم بنشینیم و گفتگو کنیم. وزیر امور خارجه آمریکا به همین جهت در حال تعامل با قطریها و ترک ها است و انتظار دارم این تعامل ادامه یابد.  ادامه مطلب ...

سلیمانی نبود سامرا و بغداد سقوط می‌کرد/ تدبیر ویژه فرمانده سپاه قدس برای مواجهه با داعش


سلیمانی نبود سامرا و بغداد سقوط می‌کرد/ تدبیر ویژه فرمانده سپاه قدس برای مواجهه با داعش
 
 آسوشیتد پرس در تحلیلی از اوضاع عراق نوشت: به گفته فرماندهان شبه نظامیان و مسئولین عراقی، یک ژنرال قدرتمند ایرانی به عنوان سردمدار تاکتیک‌های جنگی در جنگ عراق علیه تروریست‌های داعش پدیدار شده است و در خط مقدم در کنار 120 مشاور سپاه پاسداران ایران برای هدایت شبه نظامیان و نیروهای دولت در ریزترین جزئیات جنگ فعالیت می‌کند.  ادامه مطلب ...

فوتبالیست قطع‌نخاعی که کارت پایان‌خدمت گرفت و بازی کرد!


یکی از بازیکنانی که کارت معافیت سربازی وی توسط سازمان نظام وظیفه باطل اعلام شده و باید در کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه مدارک لازم را برای تایید کارت معافیت خود ارایه می‌کرد در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح روند دریافت کارت معافیت خود پرداخت و عنوان کرد مرتکب عمل خلافی نشده است.

 
به گزارش مهر، این بازیکن توضیح داد: من سال 86 در تهران کارت معافیت پزشکی خود را دریافت کردم. در آن زمان من بازیکن یک تیم اهوازی بودم که دچار یک مشکلی شدم و به دکتر مراجعه کردم که مشخص شد دچار مشکل جدی ادراری هستم. در آن زمان پزشک معالج من تاکید کرد که مشکل طوری حاد است که می‌‎تواند برایم کارت معافیت پزشکی را برای این بیماری دریافت کند که برای همین به نظام وظیفه رفتم تا کارهای معافیت پزشکی را دنبال کنم.  ادامه مطلب ...

معارفه نکونام با پسر در آغوش +تصاویر


جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران که قبل از این در تیم الکویت بازی می کرد، بعد از آنکه با تیم های داخلی به توافق نرسید، راهی اسپانیا شد تا مجددا برای تیم اوساسونا بازی کند. نکونام در شرایطی به این تیم پیوست که اوساسونا به لیگ دسته دوم اسپانیا سقوط کرده است.

 
مراسم معارفه کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران شامگاه دوشنبه در ورزشگاه اختصاصی اوساسونا و در حضور هواداران این تیم برگزار شد. کاپیتان تیم ملی ایران در این مراسم پسرش را هم در آغوش داشت و مورد تشویق هوادارانش قرار گرفت.


 
ادامه مطلب ...