همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

این مرد محمدرضا پهلوی را کفن و دفن کرده


محمدرضا پهلوی روز ۵ مرداد ۱۳۵۹ در سن ۶۱ سالگی در بیمارستان معادی قاهره بر اثر بیماری سرطان خون درگذشت‌. دو روز بعد پیکر وی در مسجد الرفاعی قاهره، پس از تشییع به خاک سپرده شد. آنکه بر جنازه شاه نماز خواند، سید طالب الرفاعی روحانی شیعه عراقی بود.

به گزارش سایت «تاریخ ایرانی»، الرفاعی، زاده ۱۹۳۱ در روستای الرفاعی در جنوب شهر ناصریه عراق، از تحصیلکردگان حوزه علمیه نجف اشرف و از نزدیکان آیت‌الله شهید سید محمدباقر صدر است. او در روند فعالیت‌های سیاسی روحانیون شیعه‌ در نجف اشرف و تأسیس حزب الدعوه حضوری فعال و تأثیرگذار داشت. در ۱۹۶۹ به نمایندگی از مرحوم آیت‌الله سیدمحسن حکیم مرجع وقت شیعیان، به قاهره رفت و سال‌ها در آن شهر رهبری شیعیان را بر عهده داشت. وی هم‌ اکنون در ایالات متحده زندگی می‌کند.

او در کتاب «امالی السید طالب الرفاعی» خاطرات خود درباره فعالیت‌های سیاسی و روابطش با برخی بزرگان حوزه‌های علمیه نجف اشرف و قم را برای «رشید الخیون» نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور عراقی، بازگو کرده که بخشی از آن که درباره اقامه نماز بر جنازه شاه ایران بود را نقل کرده است:

از سید الرفاعی خواستم که درباره جزئیات نماز خواندنش بر جنازه شاه توضیح دهد؛ اینکه چگونه از او خواسته شد که بر آن جنازه غیرعادی نماز بخواند؟ گفت: وقتی شاه در قاهره فوت کرد، مهمان محمد انور سادات، رئیس‌جمهور مصر بود. ماه رمضان بود، نیمه ماه، شاید چهاردهم، سال ۱۹۸۰ (۱۳۵۹). آن روز مرا به دیدار وزیر اوقاف مصر زکریا البری فراخواندند که به من گفت با هواپیمای رئیس‌جمهور آمده‌ام اینجا تا بگویم فردا نماز میت را شما می‌خوانید. برای اینکه از مسئولیت فرار کنم پرسیدم این‌ را رئیس‌جمهور خواسته؟ گفت بله، او مرا سراغ شما فرستاده و وقتی جوابت را بگیرم با هواپیمای او برخواهم گشت. ببینید چه می‌کنید.   ادامه مطلب ...

ششمین انقراض بزرگ در راه است؟


206-2.JPGمطالعات جدید از احتمال وقوع ششمین انقراض بزرگ در کره خاکی زمین خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، مطالعات جدیدی که از سوی یک استاد دانشگاه استنفورد انجام شده از احتمال وقوع یک انقراض جدی در کره زمین خبر می‌دهد که این انقراض می‌تواند ششمین انقراض جدی کره خاکی لقب گیرد. امروزه حیات کره خاکی در مقایسه با تاریخ پیشین زمین شاهد بیشترین تنوع زیستی است اما با این حال یک مطالعه جدید که توسط کارشناسان بین‌المللی انجام شده پیش بینی می‌کند که حیات احتمالا به پایان خود نزدیک می‌شود. این کارشناسان در تایید ادعای خود به شواهد زیست‌محیطی اشاره می‌کنند که ما در آستانه وقوع این انقراض بزرگ آنها را تجربه کرده‌ایم.

این مطالعه نشان می‌دهد از سال 1500 میلادی تاکنون 322 گونه از مهره‌داران خشکی‌زی منقرض شده‌اند. ضمن اینکه جمعیت گونه‌های نجات یافته و در حال حیات نیز 25 درصد کاهش یافته است. از آنجا که دو سوم از جمعیت مهره داران مورد مطالعه، شاهد 45 درصد کاهش جمعیت بوده‌اند، لذا مهره داران در معرض خطر بیشتری هستند. این در حالیست که در طول همین دوره زمانی، جمعیت انسان‌ها دو برابر شده است.   ادامه مطلب ...