همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

پول فوتبال در جیب تلویزیون/ چرا فوتبالی‌ها نمی‌توانند حقشان را بگیرند؟


 
سالهاست مسئولان فوتبال به دنبال گرفتن حق پخش واقعی تلویزیونی مسابقات فوتبال هستند اما هرچه بیشتر تلاش می‌کنند کمتر به نتیجه می‌رسند و این صداوسیماست که پول حاصله از پخش مسابقات فوتبال را به جیب می‌زند. ظاهرا هیچ مسئولی هم پیگیر این موضوع نیست و فوتبالی‌ها نمی‌توانند حق خودشان را بگیرند!  

به گزارش خبرنگار مهر، از سالها پیش که فوتبال ایران راه حرفه ای بودن را در پیش گرفت و - البته هنوز در همان قدم اول مانده است - تلاش کرد تا حقش را از درآمدهای پخش تلویزیونی مسابقات بگیرد. قبل از شروع هر فصل شاهد کش و قوس هایی بین مسئولان فدراسیون فوتبال با صداسیما هستیم و با وجود پیشرفت هایی که در این زمینه صورت گرفته اما صداوسیما زورش بیشتر است و به نوعی با برخی پشتوانه هایی که دارد و فشارهایی که برخی دیگر می آورند، اجازه نداده تا فوتبال به حقش برسد.

همه می دانند که تماشای مسابقات فوتبال چقدر بیننده دارد و تلویزیون از طریق همین بیننده ها چه درآمدهای کلان و میلیاردی بابت مسابقات فوتبال دارد. آنها برای یک بازی فوتبال قراردادهای میلیاردی با شرکت های تبلیغاتی و نهادهای اقتصادی می بندند و به جای اینکه حق واقعی فوتبال را بدهند، پول حاصله از این تبلیغات را در جیب شان می گذارند.

سالهاست مسئولان فدراسیون فوتبال در تلاش هستند تا حق واقعی فوتبال را از تلویزیون بگیرند اما اهرم های فشاری که تلویزیون دارد و فشارهایی که به برخی نهادهای ورزشی وارد می کنند، این اجازه را نمی دهد که باشگاه های لیگ برتری به حق واقعی خود دست پیدا کنند. حتی در یکی از فصول که فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت دوربین های تلویزیونی را به ورزشگاه راه ندهد، برخی اهرم های فشار فدراسیون را از تصمیمش عقب نشاندند تا تلویزیون دولتی دوباره پیروز باشد!

برای لیگ چهاردهم هم فدراسیون فوتبال تلاش هایش را از مدتها قبل آغاز کرد و علی کفاشیان نامه های پرتعدادی را به مسئولان سازمان صداوسیما زد تا با برگزاری نشست هایی اوضاع را بهتر و کارشناسی تر بررسی کنند و در نهایت به تصمیم واحدی برسند اما به گفته یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال، مسئولان صداوسیما حتی حاضر نشده اند با رئیس فدراسیون و مسئولان سازمان لیگ جلسه بگذارند و حرف هایشان را بشنوند!

فدراسیون فوتبال برای حق پخش مسابقات فوتبال در لیگ چهاردهم 160 میلیارد تومان درخواست کرده است اما سازمان صداوسیما حاضر به پذیرفتن این مبلغ نیست. این در حالی است که هیچ یک از مدیران باشگاه ها و مسئولان فوتبالی هم صدایشان در نمی آید و هیچ حمایتی نمی کنند تا فوتبال حق واقعی خود را بگیرد.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که اکثر باشگاه های فوتبال ایران ورشکسته هستند و با بدهی های میلیاردی دست و پنجه نرم می کنند اما حاضر نیستند از حق واقعی خود دفاع کنند. همه ورزشگاه ها متعلق به وزارت ورزش و جوانان است و اگر بخواهد از فوتبال حمایت کند می تواند مانع از ورود دوربین ها به ورزشگاه ها شود اما برخی مصلحت اندیشی ها و اهرم های فشاری که وجود دارد عملا این فرصت را از فوتبال گرفته است!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد