همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

نسل جدید رایانه ها چه ویژگیهایی دارد؟

مهر، محققان دانشگاه آیووا و دانشگاه نیویورک با اشاره به اینکه میزان زیادی انرژی برای خواندن اطلاعات ذخیره شده در تراشه‌ها لازم است از طرح جدید خود برای غلبه بر این مانع مهم در ساخت وسایل الکترونیکی پلاستیکی خبر دادند. 

اگرچه رمزگذاری اطلاعات در نور برای انتقال از طریق فیبری نوری نسبتا ارزان و آسان است، اما ذخیره‌سازی اطلاعات با استفاده از خاصیت مغناطیسی موثرتر است؛ چراکه اطلاعات سال‌ها و بدون نیاز به هیچ انرژی اضافی به خوبی حفظ می‌شود. 


«مایکل فلت» استاد فیزیک و ستاره‌شناسی دانشکده علوم و هنرهای لیبرال و مدیر مرکز علوم و فناوری اوپتیک دانشگاه ایووا می‌گوید: از این رو همیشه تبدیل کردن اطلاعات از یک نوع به نوع دیگر یک مساله مهم تلقی شده است. 

وی افزود: اگرچه تبدیل یک شکل از اطلاعات به شکل دیگر، انرژی زیادی نمی‌خواهد، اما رایانه‌های بر پایه تراشه سیلیکونی، پر مصرف هستند و اکنون محققان امیدوارند برای رایانه‌های پلاستیکی و انعطاف‌پذیر پردازشگرهای اطلاعاتی دور ریختی و یک بار مصرف ارزان استفاده شود. مجری طرح تاکید کرد: در بررسی‌های خود عرضه یک ابزار موثر تبدیل اطلاعات رمزگذاری به شیوه ذخیره‌سازی مغناطیسی را به نوری، در یک دستگاه انعطاف‌پذیر پلاستیکی نشان دادیم.
فلت و همکارانش به‌طور موفقیت آمیزی اطلاعات را تراکنش کردند؛ یعنی اطلاعات را بین یک آهن ربا و یک LED آلی در دمای اتاق و همچنین بدون جریان برق بین یک آهن ربا و یک وسیله آلی انتقال داده و تبدیل کردند. 

میدان مغناطیسی از یک وسیله ذخیره‌سازی مغناطیسی به‌طور مستقیم نور ساطع شده را از این وسیله تغییر می‌دهد. مارکوس ولنگنانت یکی دیگر از پژوهشگران این پروژه هم گفت: این شیوه می‌تواند مشکل ذخیره‌سازی و ارتباط را برای انواع جدید، ارزان رایانه‌های کم مصرف بر پایه پلاستیک رسانا فراهم آورد. 

درحالی‌که این مطالعات در وسایل نسبتا بزرگ انجام شده است، اما وسایل مینیاتوری و کوچک هم می‌توانند بر اساس همین اصول کار کنند و انواع جدیدی از فناوری‌های ذخیره‌سازی ظرفیت بالا را فراهم آورند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد