همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

عجیب ترین قوانین رانندگی در دنیا

برترین ها: دنیا مملو از قانون های عجیب و غریب است. از قانون های قدیمی و کهنه که هنوز هم به‌روزرسانی نشده اند تا قوانین لجستیکی در سراسر دنیا هستند قوانینی که بسیار عجیب به نظر می رسند. ما در این مطلب چند نمونه از قوانین رانندگی عجیبب دنیا را برایتان نوشته ایم تا مثل ما از تعجب دهانتان باز بماند. به طور مثال، در کشور ویتنام اگر گواهی‌نامه رانندگی ویتنامی نداشته باشید، ممکن است دستگیر شوید و سه سال به زندان بیفتید!

1.    راننده های زن یا مرد در تایلند حق ندارند بدون پیراهن در سطح شهر رانندگی کنند. فرقی هم نمی کند وسیله نقلیه آنها سواری، کامیون، سه چرخه یا توک‌توک باشد.

 

2.    در کاستاریکا نوشیدن الکل در حال رانندگی اشکالی ندارد اما اگر تست الکل شما رقم کمتر از 0.05 درصد را نشان دهد. یعنی عملا ممنوع است. در این کشور صدای بلند موسیقی در اطراف کلیسا، بیمارستان و مدارس نیز ممنوع است.

 

3. در کشور فرانسه قوانین راهنمایی و رانندگی، همه راننده ها را مجبور می کند تا همیشه و در هر حالتی دستگاه دم‌سنج (دستگاهی که پلیس با آن میزان الکل خون راننده ها را اندازه می گیرد) به همراه داشته باشند. این دستگاه حدود 5 دلار آمریکا قیمت دارد و راننده هایی که آن را همراه ندارند 11 یورو یعنی حدود 15 دلار آمریکا جریمه می شوند.

 

4.    قانون رانندگی کشور روسیه از همه عجیب تر است. اگر ماشین شما بیش از اندازه کثیف باشد به طوری که بتوان روی آن نقاشی کشید یا چیزی نوشت، راننده دو هزار روبل (حدود 55 دلار آمریکا) جریمه خواهد شد. بعلاوه، شست‌وشوی اتومبیل با دست در ملا عام نیز غیرقانونی است زیرا برای محیط زیست می تواند ضرر داشته باشد. راننده های روسی مجبور هستند ماشین خود را حتما به کارواش ببرند.

 

5.    در قبرس اگر راننده با دست و صورتش شکلک غیراخلاقی در بیاورد یا حتی اگر دست خود را از ماشین بیرون بیاورد، حدود 25 تا 35 یورو جریمه نقدی خواهد شد. این قانون برای این وضع شده است تا راننده ها به دلایل مختلف و با بهانه و بی بهانه دست خود را از روی فرمان برندارند.

 

6.    در آفریقای جنوبی این چوپان ها هستند که در جاده فرمانروایی می کنند. یعنی در جاده آسفالته به جای اینکه حق با راننده ماشین باشد، با چوپان و گله اوست. قانون این کشور می گوید اگر چوپان بخواهد راننده باید ماشین را متوقف کند تا او گله اش را از میان جاده عبور دهد. اگر راننده از این قانون سرپیچی کند، 500 دلار آمریکا جریمه خواهد شد.

 

7.    ادب و احترام فقط در رفتار و فرهنگ مردم ژاپن اهمیت ندارد. حفظ ادب یکی از قوانین راهنمایی و رانندگی این کشور آسیایی است. اگر هنگام عبور با ماشین، آب موجود در جاده روی عابر پیاده پاشیده شود، راننده آن اتومبیل 60 دلار جریمه خواهد شد. اگر فردی در حال مستی رانندگی کند باید چندهزار دلار جریمه پرداخت کند.

 

8.    در ایالت متحده آمریکا و کشور انگستان نیز قوانین رانندگی عجیب وجود دارد. اما قوانین انگلیس ظالمانه تر از قوانین آمریکا است. در انگلیس راننده ها در نتیجه خوردن ساندویچ یا سیب در حین رانندگی جریمه خواهند شد.

 

9.    در برخی از کشورها همچون ایتالیا برخی از قوانین رانندگی به مناطق ویژه ای محدود می شود. به طور مثال، در مانیلا طرح زوج و فرد دارند و راننده ها می توانند بر اساس شماره آخر پلاک خودروی خود در این منطقه تردد کنند. در غیر این صورت مجبور به پرداخت جریمه هستند. به طور مثال، پلاک هایی که به عدد یک یا 2 ختم می شوند می توانند بین ساعات 7 صبح تا 7 شب در روز دوشنبه در این منطقه تردد داشته باشند.

 

10.    در آمریکا نیز قانون های عجیب هست. در مونتانا حمل گوسفند در کامیون بدون حضور فردی به عنوان ناظر غیر قانونی است. در نوادا نیز حمل شتر در بزرگراه ها غیر قانونی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد