همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

چهره ۵۰ سال دیگر آمریکایی ها چگونه است؟+عکس

نشریه انجمن جغرافیای ملی معروف به نشنال جغرافی (National Geographic Society (NGS)) در آخرین شماره ی خود ضمن بررسی ترکیبات جمعیتی ایالات متحده، به بررسی و پیش بینی چهره آمریکایی ها در ۵۰ سال آینده پرداخته است.

 

 
این تصاویر فتوشاپ نیستند و افرادی واقعی هستند. این تعداد روبه افزایش است به گزارش اداره آمار ایالات متحده، در سال ۲۰۰۰ تعداد افرادی که چند نژادی هستند بیش از ۶ میلیون نفر بوده و در سال ۲۰۱۰ این آمار به ۹ میلیون نفر افزایش یافته است.

 
همچنین ارگان رسانه ای وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز با انجام تحقیقاتی مفصل اقدام به انتشار نموداری از ازدواج های بین نژادی در ایالات متحده نموده است. 

 

                          
 این تصویر یک آمریکایی متوسط در سال ۲۰۵۰ است
.

نشریه نشنال جغرافی با آنالیز ترکیب نژاد های مختلف در آمریکا و تهیه ی مجموعه‌ای گسترده از عکس مردمان این کشور، که همگی توسط یک عکاس به نام مارتین اسشولر (Martin Schoeller) به عنوان مامور تهیه ی عکس این نشریه، به دست آمده، اقدام به پیشبینی چهره آمریکایی ها در ۵۰ سال آینده نموده است و از تغییرات گسترده ی چهره ی آمریکایی ها به مرور زمان خبر داده است. 

 

 
وال استریت ژورنال در همین زمینه گزارش داده است در سال ۲۰۱۰ ازدواج ها میان نژادهای مختلف افزایش یافته و این آمار نسبت به گذشته دو برابر شده است. تعداد ازدواج های بین نژادی نسبت به هر نژادی متفاوت است به طوری که ۹ درصد سفید پوست، ۱۷ درصد سیاه ، ۲۶ درصد اسپانیایی و ۲۸ درصد آسیایی خارج از گروه قومی نژادی خود ازدواج کرده اند و ۳٫۵ میلیون کودک به دنیا آمده در سال ۲۰۰۹ حاصل ازدواج بین نژادی بودند. در این میان این تغییر می تواند سمبلی بر تغییر وجهه آمریکا باشد اگرچه با سال ۲۰۵۰ چندین دهه فاصله است ولی اگر این تصاویر جلوه ای از آینده باشد باید در انتظار این سال باشیم.

 

 
این نشریه با ارایه ی نمودار تحقیقاتی خود به این نتیجه رسیده است که ازدواج بین نژادی در آمریکا نسبت به ۲۵ سال پیش دوبرابر شده و این در حالی است که مبتنی بر این تحقیقات، توجه آمریکا به میزان رشد ازدواج بین نژادی می تواند ریشه در نژادپرستی حاکم در ایالات متحده داشته باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
اسمم چی بود؟ سه‌شنبه 26 فروردین 1393 ساعت 17:04

http://www.blogsky.com/images/smileys/109.pnghttp://www.blogsky.com/images/smileys/109.pnghttp://www.blogsky.com/images/smileys/109.pnghttp://www.blogsky.com/images/smileys/109.png

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد