همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

یک مقام آگاه در وزارت خارجه: درخواست خانواده "فرای" به مسئولین منتقل شده است

یک مقام آگاه در وزارت امورخارجه تصریح کرد: وزارت امورخارجه درخواست خانواده مرحوم ریچارد فرای را به مسئولین منتقل کرده و دیگر امور مربوط به آن به عهده ارگان‌های ذی‌ربط است.

به گزارش ایسنا، ریچارد نلسون فرای، ایران‌شناس و شرق‌شناس سرشناس آمریکایی روز پنجشنبه (۲۷ مارس) در سن 94 سالگی در بوستون آمریکا درگذشت.

ریچارد فرای، اهل آلاباما در طول عمر خود دو کرسی ایران‌شناسی در آمریکا برپا کرد و چندین کتاب مهم و صدها مقاله مهم درباره ایران باستان و ایران بزرگ و شهر و تاریخ بخارا نوشت.

ادامه مطلب ...

عجیب ترین قوانین رانندگی در دنیا

برترین ها: دنیا مملو از قانون های عجیب و غریب است. از قانون های قدیمی و کهنه که هنوز هم به‌روزرسانی نشده اند تا قوانین لجستیکی در سراسر دنیا هستند قوانینی که بسیار عجیب به نظر می رسند. ما در این مطلب چند نمونه از قوانین رانندگی عجیبب دنیا را برایتان نوشته ایم تا مثل ما از تعجب دهانتان باز بماند. به طور مثال، در کشور ویتنام اگر گواهی‌نامه رانندگی ویتنامی نداشته باشید، ممکن است دستگیر شوید و سه سال به زندان بیفتید!

1.    راننده های زن یا مرد در تایلند حق ندارند بدون پیراهن در سطح شهر رانندگی کنند. فرقی هم نمی کند وسیله نقلیه آنها سواری، کامیون، سه چرخه یا توک‌توک باشد.

ادامه مطلب ...

عکسی از سیروس مقدم و همسرش

عکسی از همسر سیروس مقدم الهام غفوری (متولد ۱۳۴۵ در تهران) تهیه کنندهٔ ایرانی، همسر سیروس مقدم کارگردان ایرانی می‌باشد که اکثر سریال‌های وی را تهیه کنندگی کرده است .به عنوان دستیار کارگردان، تهیه کننده و برنامه ریز در بیشتر سریال‌های سیروس مقدم همکاری نموده است. وی در رشته ارتباطات دانشگاه تهران تحصیل کرده است.

چهره ۵۰ سال دیگر آمریکایی ها چگونه است؟+عکس

نشریه انجمن جغرافیای ملی معروف به نشنال جغرافی (National Geographic Society (NGS)) در آخرین شماره ی خود ضمن بررسی ترکیبات جمعیتی ایالات متحده، به بررسی و پیش بینی چهره آمریکایی ها در ۵۰ سال آینده پرداخته است.

 
ادامه مطلب ...

علایم چند سرطان شایع را بدانید

سرطان بیماری نام آشنای زندگی ماشینی و مدرن امروزی است که به علت رشد بیش از حد سلول بوجود می‌آید. این بیماری منفرد نیست و شامل بسیاری از بیماری‌ها می‌شود به‌طوری که بیش از ۱۰۰ نوع متفاوت دارد بیماری که عواملی مانند کم‌تحرکی، تغذیه نامناسب و عوامل محیطی در ابتلا به آن نقش مؤثری دارند. پیش‌بینی می‌شود این بیماری در جهان تا سال ۲۰۱۵ سالانه ۱۵ میلیون قربانی بگیرد.

آخرین بررسی‌های انجام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد که سالانه بیش از ۳۰ هزار نفرایرانی بر اثر سرطان جان خود را از دست می‌دهند واین در حالی است که پیش‌بینی می‌شود به دلیل افزایش امید به زندگی و سالمند شدن جمعیت و دور شدن از محیط پاک و بدون آلاینده‌های صنعتی، موارد بروز سرطان در ۲ دهه آینده ۲ برابر شود.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد، در حال حاضر در دنیا هر سال ۲٫۸ میلیون تن به خاطر ابتلا به سرطان‌های مختلف جان خود را از دست می‌دهند این در حالی است که سرطان در صورت تشخیص اولیه سریع می‌تواند به آسانی درمان شود. کارشناسان این سازمان برخی سرطان‌ها بین زنان و برخی دیگر را میان مردان شایع دانسته و هشدار می‌دهند که در صورت عدم تشخیص زود هنگام این سرطان‌ها علاوه بر درد و رنج ناشی از درمان، هزینه‌های سرسام‌آوری را متحمل خانواده فرد می‌کند.

ادامه مطلب ...

عکس قدیمی از گلشیفته فراهانی ، باران کوثری، مهراوه شریفی نیا

عکس قدیمی از گلشیفته فراهانی ، باران کوثری، مهراوه شریفی نیا و میلاد صدر عاملی در اصفهان - 1381

بازیگر معروف و فرزند روحانی اش! +عکس

مهدی فقیه بازیگر سینما و تلویزیون به همراه فرزندش حجت الاسلام محمدطاهر فقیه طلبه

جاده رویایی در ایران +عکس

منطقه زیبای هزار جریب از جاذبه های طبیعی استان مازندران به شمار می رود که همه ساله هزاران گردشگر را به سوی خود می کشاند. منطقه‌ی هزارجریب از بخش های شهرستان نکا در استان مازندران است که شامل زارم‌رود و دهستان استخر پشت می شود. 

لاغری با نوشیدن آب، درست یا غلط؟

نوشیدن آب آشامیدنی برای سلامتی مفید است اما نتایج یک مطالعه نشان داد افرادی که آب آشامیدنی بیشتری بنوشند، تنها چند کالری بیشتر می‌سوزانند.

بسیاری از افراد تلاش می‌کنند با نوشیدن آب وزن کم کنند. اما دانشمندان براین باورند که این امر پایه و اساس علمی ندارد.


پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه آلاباما در آمریکا می‌گویند نتایج بررسی‌های آنان نشان می‌دهد نوشیدن آب سبب لاغری نمی‌شود. دکتر بث کیچن از دانشگاه آلاباما در این مورد گفت: بر خلاف تصور همگان، آب آشامیدنی یک کلید جادویی برای کاهش وزن نیست و شواهد بسیار کمی مبنی بر کاهش وزن بر اثر نوشیدن آب وجود دارد.

ادامه مطلب ...

ماجرای خالی شدن حساب 445 میلیون تومانی یک مشتری در بانک آینده!

20 اسفندماه فردی که 445 میلیون تومان در یکی از شعب بانک آینده در ایلام سپرده گذاری کرده بود برای دریافت پول خود به بانک مراجعه کرد اما با این پاسخ از سوی متصدیان بانک روبه رو شد که این مبلغ در تهران از حساب برداشت شده است.

بنا به این گزارش بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته صاحب حساب متوجه شد که فردی با دفترچه و کارت ملی جعلی با برداشت مبلغ 350 میلیون تومان از شعبه های درختی و95 میلیون تومان از شعبه ملاصدرا حساب را خالی کرده و این مبالغ را به حساب فرد دیگری واریز کرده است.

ادامه مطلب ...

این سبزیجات را در یخچال نگهداری نکنید!


آووکادو هم درست مانند گوجه فرنگی ظاهری دوگانه دارد. هم سبزی است و هم میوه. چیزی که در مورد آووکادو وجود دارد این است که این سبزی تا زمانی که رسیده نباشد، از شاخه کنده نمی شود و درست مانند سنگ است، پس زمانی که شما آن را از میوه فروشی خریداری می کنید، کاملا آماده خوردن است و می توانید بلافاصله آن را نوش جان کنید.

یکی از عادت‌های خانم‌ها نگهداری سبزی‌ها در یخچال و فریزر برای فصول مختلف است که این موضوع اگرچه یک نوع سلیقه درخانه داری است اما برخی مواقع و در برخی سبزی‌ها می‌تواند مشکل ساز بوده یا حتی مضر باشد. بعضی از سبزیجات اگر در یخچال و فریزر نگهداری شوند نه تنها خاصیت خود را از دست می دهند بلکه در برخی مواقع نیز می توانند سلامتی شما را به خطر بیاندازند. به نقل از مجله دکتر سلام، بهتر است سعی کنید بیشتر اوقات از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید. اما اگر قصد دارید این سبزیجات را در یخچال نگهداری کنید بهتر است بدانید که قرار دادن برخی از آنها در یخچال کار درستی نیست.

ادامه مطلب ...