همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

ماجرای خیابان گوگل در تهران

کمپانی گوگل دفتری در ایران ندارد، اما گویا خیابانی در شهر تهران را توانسته به نام خود کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛شرکت بین المللی که دفتری در ایران ندارد، اما خیابانی در شهر تهران هم نام آن وجود دارد، گوگل یکی از معروف ترین موتور های جستجو در اینترنت است که روزانه میلیون ها نفر برای پیدا کردن مطالب مختلف در دنیای وب به آن سر می زنند.

اما خیابان گوگل در تهران قدمتش بسیار بیشتر از این حرف هاست، پیش از اینکه لری پیج (بنیان گذار گوگل) به همراه دوستانش ایده ی موتور جستجوی وب هوشمند به ذهنشان برسد؛ اهالی شمیرانات با گوگل سر و کار داشتند، هرروز از این خیابان می گذشتند و یا در آن سکونت داشتند، نام این خیابان در حقیقت گوگِل نیست بلکه گوگَل(googal)، یعنی جایی که گله داران گاو باشند، این خیابان نزدیک میدان تجریش است.

یارانه نقدی کم‌درآمد‌ها در سه سناریو

همزمان با اولین روز ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه، وزیر کار «کمک به تولید»، «افزایش امنیت غذایی» و «کاهش هزینه‌های درمان» را سه هدف دولت در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد. او در کنار تشریح این اهداف از افراد فاقد پوشش درمانی نیز خواست برای دریافت دفترچه‌های بیمه به‌منظور قرار گرفتن زیر چتر بیمه‌ای به دفاتر پیشخوان دولت و بیمه سلامت ایرانیان مراجعه کنند. ربیعی تاکید کرد، دولت برنامه‌ای برای حذف اجباری یارانه بگیران ندارد و بنا را بر انصراف داوطلبانه مردم از یارانه‌ها گذاشته است.

به گزارش دنیای اقتصاد، سخنان وزیر کار در حالی بیان می‌شود که پیگری‌های «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد، دولت در حال بررسی سه سناریو حمایتی برای گروه‌های کم‌درآمد است. هر کدام از این سناریو‌ها بر یک محور بنا شده که در صورت نهایی شدن می‌تواند مبنای برنامه‌های حمایتی قرار گیرد.
ادامه مطلب ...

نظر هوشنگ نصیرزاده در خصوص جنجالی‌ترین صحنه فوتبال کشور

در دیدار دیروز نساجی قائمشهر و شهرداری یاسوج اتفاق عجیبی رخ داد که شاید در دنیای فوتبال بی‌نظیر باشد.  ماجرا از این قرار بود که مهاجم نساجی با جا گذاشتن دروازه بان شهرداری، می‌رفت تا توپ را وارد دروازه رقیب کند اما در این لحظه بازیکن ذخیره شهرداری که پشت دروازه در حال گرم کردن بود به وسط میدان پرید و توپ را با دست گرفت. همین موضوع موجب شد داور بازی، این بازیکن را اخراج کند و ضربه آزادی را روی خط شش قدم تقدیم بازیکنان نساجی کند که این توپ راهی به دروازه نبرد. درباره حکم داور با هوشنگ نصیرزاده صحبت کرد که کارشناس داوری کشورمان گفت: اینکه داور مسابقه این توپ را گل اعلام نکرده قانون فیفاست و داور هم قانون را اجرا کرده است. قانون می‌گوید بازیکنی که به میدان آمده اگر در لیست 18 نفره است اخراج شود و بازی با دراپ‌بال از سر گرفته شود که داور در اینجا به جای دراپ‌بال، داخل محوطه جریمه ضربه آزادی را تقدیم بازیکنان نساجی کرده که درست این بود این کار را نمی‌کرد.

قیمت بنزین در سال 93 چقدر گران می ​شود؟

قیمت بنزین در سال 93 چقدر گران می ​شود؟از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از سال 89 قیمت بنزین و حامل‌های انرژی با افزایش قیمت مواجه شد که آخرین تغییر قیمت‌ها از فروردین امسال آغاز شد و قرار است تا زمان اجرای فاز دوم این قانون قیمت نهایی هر محموله اعلام شود. فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها که از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال اجرایی می شود در اولین گام خود افزایش 20درصدی قیمت گازمصرفی، آب، بهای گازمایع، نفت کوره و نفت سفید را به همراه داشت که در ابتدای امسال قرعه به نام بهای گاز افتاد و گفته شد این افزایش قیمت از اولین روز بهار در قبوض مشترکان محاسبه می‌شود.

اما بر اساس قیمت‌های فعلی و افزایش احتمالی 24 درصدی قیمت حامل‌های انرژی شامل بنزین، گازوئیل، گاز مصرفی،‌ آب و برق به علاوه عوارض پنج درصدی، قیمت این حامل‌ها برای سال 93 مشخص شد. از این رو، در طول دو ماه گذشته تاکنون به ترتیب قیمت برق با افزایش 24 درصدی، قیمت گاز مشترکان خانگی، بهای گازمایع، نقت کوره و نفت سفید حدود 20درصد افزایش داشت. برخلاف اعلام نشدن قیمت جدید بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی توسط دولت، اظهارات روز گذشته معاون اجرایی رئیس جمهوری حاکی از آن است که احتمال افزایش 24 درصدی به علاوه پنج درصد عوارض فروش فرآورده های نفت برای این سه حامل وجود دارد.

ادامه مطلب ...

شباهت فرزند ناصر عبداللهی به پدر +عکس

نامی (متولد 1373) سومین فرزند مرحوم ناصر عبداللهی و از خوانندگان جوان کشور است


انتظار مادر و فرزند برای بازگشت جمشید دانایی فر (عکس)

 

انتظار مادر و فرزند برای بازگشت جمشید دانایی فر (عکس) 
 الهام نظام دوست ، همسر جمشید دانایی فر ، مرزبانی که در اسارت تروریست هاست، می گوید: نامی برای فرزند خود انتخاب نکرده و تا زمان مشخص شدن سرنوشت همسرش، او را امید صدا می زند. «امید» پس از ربوده شدن پدرش به دنیا آمده است .

ادامه مطلب ...