همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

تصاویر/عمان، کشور جاذبه‌های گردشگری

 

 

عمان از منظر گردشگری در سال‌های اخیر یکی از موفق ترین کشورهای منطقه بوده است.مسقط در سال ۲۰۱۲ به واسطه انتخاب به عنوان «پایتخت گردشگری عرب» میزبان ده‌ها جشنواره بود که این امر نقش چشمگیری در جذب گردشگران به این کشور داشت.عمان در سال گذشته با اتخاذ راهبردهای جدید در جذب گردشگر میزبان یک میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر بود که یک رکورد در جذب گردشگر محسوب می‌شود.

مجسمه کندرسوز:کندریکی از محصولات عمده عمان است و مجسمه ای ازیک ظرف دود کردن کندر بر بالای تپه ای بر فرازپارک عمومی ریام قرار دارد که از نمادهای عمان محسوب می شود.
 


غار مجلس الجن:این غار از عجیب ترین و زیباترین غارهای جهان است . همچنین جزو عمیق ترین غارها نیز هست عمق این غار از یک ساختمان پنجاه طبق هم بیشتر است.نام وحشت زای آن بر جذابیت های گردشگری آن افزوده است.
 


قلعه رفصه: یکی از مشهورترین قلعه های شهرستان صور به عربی ( ولایة صور )، از توابع منطقه شرقی در کشور پادشاهی عمان است، ویکی از (نقاط دیدنی سلطنت عمان) به شمار میآید. این قلعه در مدخل ورودی ولایة صور قرار دارد، در دوران گذشته این قلعه نقش مهمی در نظار ت و حفاظت از منطقه داشته است.
 


قلعه نخل: یکی از محکمترین قلعه های کشور پادشاهی عمان است. این قلعه در شهرستان نَخل ودر منطقهٔ باطنه واقع شدهاست.


مسقط : پایتخت کشور پادشاهی عمان و یکی از شهرستان های استان مسقط این کشور است. جمعیت آن در حدود ۶۳۱۰۳۱ هزار نفر میباشد. شهرستان مسقط قبل از سال ۹۰۰ تأسیس شده است.بجز قلعه های میرانی و جلالی از دیگر مکان های دیدنی مسقط می توان بلدة السیفة، دیوار مسقط، خانه های أثری، الخیران، ساحل قنتب، موزه خانه الزبیر و موزه اسکناس و سکه عمانی را نام برد.

 

منبع: مشرق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد