همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

جزئیات سفر رفت و برگشت به مریخ فاش شد

 
یک سرمایه دار آمریکایی که در سال 2001 برای سفر به ایستگاه فضایی 20 میلیون دلار پرداخت کرده بود از طرحهای خود برای سفر به مریخ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اظهارات دنیس تیتو سرمایه گذار آمریکایی که 12 سال پیش با پرداخت مبلغی به ایستگاه بین المللی فضایی سفر کرده بود، تلاشهای جدید وی برای تحقق یک سفر رفت و برگشت به مریخ با حضور دو فضانورد انجام می شود که مسافت 1300 میلیون کیلومتری زمین به مریخ و مریخ به زمین در عرض 501 روز طی می کنند.

 

وی برای تحقق این پروژه به بیش از 1 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد.

تیتو گفت: سفر عبور از کنار مریخ دیگر یک ایده نظری نیست بلکه در شرایط امروزی قابل تحقق است.

این طرح با یک خط زمانی محدود کار می کند تا بتواند از همترازی نادر زمین در مدار مریخ نیز بهره ببرد.

براساس اظهارات تیتو، پرتاب فضاپیمای عبور از کنار مریخ تاریخی بین کریسمس 2017 و پنجم ژانویه 2018 صورت می گیرد تا اطمینان حاصل کنیم که این سفر با سرعت بالا پیش می روند.

همچنین گفته شده است که این پروژه نیازمند همکاری کامل از سوی ناسا است و فضاپیمای این مأموریت خصوصی نیازمند سیستم پرتاب فضایی ناسا است که ساخت آن هنوز به پایان نرسیده است.

براساس اظهارات تحلیلگران این سفر در زمان مناسبی انجام می شود اما هنوز هم نمی توان به تمام جزئیات آن به طور کامل اطمینان کرد. تیتو انتظار دارد که اهداکنندگان خصوصی 300 میلیون دلار بودجه این سفر را تأمین کند و دولت نیز 700 میلیون دیگر را در اختیار آنها بگذارد.

ناسا نیز به نوبه خود در ماه اکتبر بیانیه ای هوشیارانه منتشر کرد و گفت: این سازمان رایزنی ها را در رابطه با چگونگی همکاری ناسا و فعالیتهایی که نفع دوجانبه داشته باشد و می تواند سفرفضایی دارای سرنشین انسانی ناسا، فناوری فضایی و طرحهای اکتشاف مریخ را تکمیل کند، ادامه خواهد داد. ناسا هیچ تعهدی در رابطه با وسائل پرتابی به این پروژه خصوصی نمی دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد