همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

تعداد سیارات فراخورشیدی از مرز یکهزار گذشت

بر اساس جدیدترین داده‌های نجومی، تعداد سیارات فراخورشیدی کشف شده در مدار ستارگان دور دست از مرز یک هزار سیاره عبور کرد.

7-57.JPGایسنا، نخستین سیاره فراخورشیدی دو دهه پیش کشف شد، اما تأیید رسمی سیارات بیگانه در حال چرخش بدور یک ستاره عادی مانند خورشید تا سال 1995 میلادی بطول انجامید.

در پنج پایگاه داده مسئول جمع‌آوری اطلاعات سیارات فراخورشیدی، میانگین تعداد سیارت کشف شده تا 26 سپتامبر (چهارم مهر) بیش از 900 سیاره اعلام شده بود، اما روز سه شنبه 22 اکتبر (30 مهر) تعداد سیارات بیگانه کشف شده در پایگاه داده های اروپا از مرز یک هزار عبور کرد.

در وب سایت دایره‌المعارف سیارات فراخورشیدی (Extrasolar Planets Encyclopedia) با همکاری مرکز SuperWASP، تعداد سیارات بیگانه کشف شده از 999 به رقم 1010 رسید.

تمامی 11 سیاره فراخورشیدی تازه کشف شده در دوره‌های بین هشت تا کمتر از دو روز بدور ستاره میزبان در حال چرخش هستند که آنها را به ابر مشتری های بسیار داغ تبدیل می‌کند.

شمارش سیارات فراخورشیدی یک فرآیند دقیق نیست و تعداد این سیارات در پایگاه داده‌های مختلف، متغیر است؛ بطور مثال در نتایج قبلی تعداد سیارات فراخورشیدی در دایره المعارف سیارات فراخورشیدی 986، کاتالوگ سیارات بیگانه دانشگاه پورتو ریکو 986، آرشیو سیارات بیگانه ناسا 905، پایگاه داده سیارات بیگانه اوربیت 732 سیاره و کاتالوگ سیارات بیگانه اوپن 948 سیاره اعلام شده بود.

در مطالعات تکمیلی، بسیاری از سیارات تازه کشف شده در کلاس کوتوله های قهوه یی یا ستارگان گم شده جای می‌گیرند و طبیعتا از فهرست سیارات فراخورشیدی حذف می‌شوند که این مسأله علت تفاوت آمار در پایگاه داده‌های مختلف است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد