همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مشکلات اولین شبکه HD فارسی (GEM) تا حدودی رفع شد

http://s3.picofile.com/file/7451606876/g0000000.jpg

متاسفانه این همه تبلیغ گروه GEM و سرانجام روی ایر رفتن شبکه های GEM تنها چند ساعت قبل از شروع این اتفاق جهانی یعنی افتتاحیه المپیک 2012 لندن، به مشکلات فنی که مطمئنا خود GEM نمی خواسته این گونه شود ختم شد. از طرفی کم کاری هایی باعث این اتفاق ها شد که مهمترین آن ها 1) دیر روی ایر رفتن و تست نکردن قبل از روی ایر رفتن 2) اطلاع رسانی ناقص و غیر حرفه ای، می باشند. اما به هر حال از 10 شبکه ورزشی جم که بار ها و بار ها و بار ها در زیر نویس ها و در صفحات اجتماعی جم اعلام شده بود،

 تنها 2 شبکه آن اما با بهترین کیفیت ممکن روی ایر رفتند و هم اکنون هم به صورت HD و هم به صورت SD در حال پخش مسابقات می باشند. متاسفانه هنوز خبری در رابطه با دیگر شبکه های ورزشی جم نیست اما این طور که مشخص است، احتمال روی ایر نرفتن این شبکه ها وجود دارد. چرا که فرکانس شبکه های SD که شامل 10 شبکه بود و گمان می رفت که 10 شبکه ورزشی روی آن راه اندازی شود فعلا شامل شبکه های GEM ME و GEM TV در کنار نسخه SD شبکه های GEM Sport می شود و باید منتظر ماند و آینده را دید.

اما به هر حال اصل موضوع این جاست که این شبکه ها دو ویژگی دارند:

1) اولین شبکه های فارسی 24 ساعته ورزشی هستند

2) و از همه مهم تر اولین شبکه های HD فارسی می باشند

شاید کمی زود قضاوت کردیم و به جم فرصت ندادیم (در صورتی که خود جم نیز بی تقصیر نیست) اما به هر حال این شبکه ها کاملا نوپا هستند و  در یک کشور خارجی به زبان فارسی تهیه می شوند. با امکانات کمتر از شبکه های دولتی تقریبا توانسته اند به عنوان فرزند یک شبکه حرفه ای ورزشی وارد عرصه شبکه های تلویزیونی شوند. به هر حال نسبت به سراسری نشدن شبکه ورزش پس از 10 ها بار وعده دادن و پوشش ندادن کامل المپیک توسط شبکه سوم سیما، کار بسیار بزرگ و قابل تقدیری است.

شاید خود GEM هم از اتفاقات افتاده بسیار شاکی و ناراحت باشند و خوب بهتر است به جای گیر های زودجوشانه، از برنامه های ورزشی این گروه لذت ببریم. چرا قبلا هم شبکه های فارسی بودند که قرار بود مثلا مسابفات جام جهانی را پخش کنند و خیلی بیش تر از این ها سر و صدا کردند و در آخر کم آوردند!

اخبار مربوط به شبکه های دیگر جم حتما اطلاع رسانی خواهند شد و فعلا می توانید بدون مشکل (فقط با کمی فیریز شدن تصویر که مشکلاتی سراسری است و به هیچ عنوان به گروه GEM مربوط نیست) شبکه های GEM Sports را به صورت HD و SD تماشا کنید. لازم به ذکر است نسخه های HD به صورت 16:9 پخش می شوند اما نسخه های SD به صورت 4:3 و در صورتی که می خواهید حداکثر کیفیت تصویر را دریافت کنید باید از رسیور های HD استفاده نمایید.

فرکانس ها

ماهواره یاه ست

دریافت با رسیور های اچ دی بر روی فرکانس 12034 عمودی سیمبل ریت 27500

دریافت با تمامی رسیور ها بر روی فرکانس 11900 افقی سیمبل ریت 27500 به صورت اس دی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد