همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

موج اعتراض و نقد بر شبکه های فارسی وان و زمزمه

سه شبکه pmc family-زمزمه- فارسی ۱ این روزها یکی از پربیننده ترین شبکه ها در ایران شده است که در زیر به قلم گزارشگر جام نیوز به نقد این چند شبکه میپردازیم منتظر نظرات شما در پایین همین مقاله هستیم:
شبکه زمزمه :
شبکه “اُ آی پی ان” (OIPN) که از ترکیب شبکه های “امید ایران” و “آی پی ان” تشکیل شده است در یکی از برنامه های خود مطرح کرد: «به دلیل مغایرت برنامه های شبکه های “فارسی وان” و”زمزمه”ـ که خواهر دو قلوی این شبکه به حساب می آیدـ با فرهنگ و مذهب ایرانی، یک نظر سنجی درباره میزان رضایت مندی بینندگان شبکه های ماهواره ای از این شبکه ها انجام دادیم.»
مجری این شبکه تصریح کرد: «صدها نفر در این نظر سنجی شرکت کردند و حدود هفتاد تا هشتاد درصد شرکت کنندگان موافق این مطلب بودند که این شبکه ها با فرهنگ،مذهب ، هویت و تاریخ ملی ما هیچ سنخیتی ندارد.»

وی در ادامه با تعجب از حمایت بیست و سی درصدی از این شبکه افزود: «برای من جالب وعجیب است که چرا باید یک شبکه ای که مدیرش یک خارجی است و هیچ دغدغه ای برای فرهنگ و تاریخ ایران ندارد مورد حمایت بعضی از ایرانیان قرار می گیرد»
مجری شبکه اُ آی پی ان در جواب کسانی که در این نظر سنجی، موافق پخش برنامه های این شبکه ها بودند پرسید: «چرا باید مرداک که یک شخص آمریکایی اسرائیلی است میلیون ها دلار خرج راه اندازی شبکه و پخش سریال برای مردم ایران بکند در حالی که شبکه های فارسی وان و زمزمه هیچ فعالیت اقتصادی مشخصی نمی کنند تا بتوانند هزینه های جاری خود را در بیاورند و این هزینه ها از طرف یک خارجی به این ها تزریق می شود.»
وی در بیان دلیل سیاسی بودن این شبکه ها گفت: «اگر این شبکه ها درپی مخاطب برای خود بودند مسلما باید برای کشورهای پر جمعیت تر مثل چین وهند شبکه تاسیس می کردند.قطعا دلشان برای ایرانیان نسوخته است »
مجری شبکه به طرح سوالی دیگر درباره فساد اخلاقی در این شبکه پرداخته و پرسید: « چرا سریال هایی برای پخش در این شبکه ها انتخاب می شود که در آنها خیانت زن به شوهر، رابطه زنان مسن با نوجوانان، رابطه دختر و پسر،سکس و …تبلیغ می شود.» 

 

فارسی ۱ :شبکه فارسی وان در راستای ترویج فرهنگ غربی و الگو قرار دادن زندگی آمریکایی، در برنامه ای به معرفی تازه ترین ساخته های هالیوود می پردازد و این بار از زندگی واقعی یکی از ستارگان هالیوودی گزارش داد.
این زن در سال ۱۹۹۹ برای اولین بار به مشاهیر، علاقه نشان داد و یک دوستی کوتاه مدّت با “کیانا ریوز” داشت.
وی بعد از این رابطه، با کارگردان کلیپ های موسیقی، “اسپایک جونز” دوستی کرد و با وی در سال ۱۹۹۹ ازدواج کرد و باهم همکاری فیلم سازی داشتند ولی این زندگی ۴ سال بیشتر دوام نداشت و کم کم این دو از هم دور شدند و در سال ۲۰۰۳ به دست دادگاه از هم جدا شدند.
برای بار سوم بعد از این که یک مقداری آب ها از آسیاب افتاد با کارگردانی به نام “کویینتین تارانتینو” رابطه کوتاه مدتی داشت.
وی برای بار چهارم در سال ۲۰۰۵ یک دل نه صد دل عاشق ستاره ای به نام “راک توماس مالس” شد و یک سال بعد، اولین دخترش به نام رُمی به دنیا آمد و در سال ۲۰۱۰، کازیما دختر دومش به دنیا آمد.
نکته اعجاب انگیز اینجاست که این دو نفر بالاخره در ماه اوت ۲۰۱۱ باهم ازدواج کردند!!
آمریکایی ها با ادعای سروری در جهان، با خرج های ده ها میلیون دلاری و گاهی صدها میلیونی برای فیلم های هالیوودی می خواهند فرهنگ هالیوود را به دهکده جهانی عرضه کنند.
فرهنگی که در آن، بعد از فراز و نشیب های زیاد و در آخرین مرحله، بعد از ۶ سال رابطه و به دنیا آمدن ۲ بچه، جشن ازدواج برگزار می شود، چه سعادتی برای بشر به ارمغان خواهد آورد!؟


من و تو :شبکه من وتو در تاریخ۲۰نوامبر(۲۹آبان) در برنامه ای پیرامون آموزش رقص ضمن ارائه انواع لباس های مخصوص رقص به ترویج رقصیدن با لباس های مبتذل پرداخت.
مجری زن این برنامه هنگام اجرای رقص گفت: « بزرگترین آرزوی من یادگیری رقص بود که آموختم.»
جالب توجه این است که مدیران شبکه ضمن ادعای اجرای برنامه های متنوع برای ایرانیان نه تنها هیچ گونه برنامه ای متناسب با فرهنگ و تمدن و مذهب مردم ایران ندارند بلکه به ترویج فرهنگ غرب و تزریق آداب و رسوم غلط غربی می پردازند.شبکه من و تو به تازگی سری دوم آکادمی موسیقی گوگوش را پشت سر گذاشته است که تمام ایده های این برنامه از یک برنامه آمریکایی به نام American idol تقلید شده است.
برنامه آکادمی موسیقی گوگوش، دکور برنامه، تعداد داوران برنامه، صداهای غایب و حتی امتیاز دهی بینندگان از طریق پیام کوتاه را نیز از برنامه American idol تقلید کرده است.
این در حالی است که بسیاری از بینندگان برنامه آکادمی، اعتراض خود را نسبت به تقلید این برنامه از شبکه های آمریکایی در صفحات فیس بوک این شبکه مطرح کرده اند.
پیش از این نیز شبکه من وتو بسیاری از برنامه های خود مانند سالی تالک، بفرمایید شام و.. را از شبکه های آمریکایی به صورت آشکار تقلید کرده بود.
جالب اینجاست که شبکه ای که خود به دلیل عدم تخصص در تولید، برنامه های خود را به صورت صد درصد کپی نمایش می دهد، در یکی از برنامه های خود به تقلیدهای برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پرداخته و سعی می کرد برنامه های تولیدی ایران را به نام برنامه های کپی شده معرفی نماید.

pmc family :این شبکه در یکی از برنامه های خود با موضوع مد و مدگرایی پس از به روی سن آوردن مدل های گوناگون از پسر و دختر، دخترانی که لباس راهبه ها را برتن داشتند به عنوان مانکن و مدل بر روی سن آورده و پس از اینکه آنها یک بار در مقابل بینندگان حاضر در سالن خودنمایی کردند لباس های خود را توسط یک مرد در همان جا و در حضور تماشاگران از تن در آورده و با لباس های نامناسب بار دیگر به خودنمایی پرداختند تا حاضران لباس آنها را انتخاب و خریداری نمایند.
در هنگام پخش این تصاویر کارشناس برنامه گفت: «اینجا از لحاظ مذهب، هیچ چیز شبیه به یک مکان مذهبی نیست اما نتیجه این می شود که راهبه ها و کشیش ها در سالن نمایش بسیار زیبا و خوش اندام به نظر می رسند.»
شبکه های ماهواره ای پیش از این نیز در قالب برنامه های گوناگون قداست ادیان مختلف را زیر سوال برده و سعی کرده اند که مقدسات را به هر طریقی که می توانند تخریب نمایند.


GEM CLASSIC :شبکه جم کلاسیک در سریالهای خود به دنبال عادی سازی روابط دختر و پسر برای پدر و مادرها می باشد و در این رابطه سریالها و فیلم های خود را عرضه می کند که به عنوان مثال در تاریخ ۶ نوامبر(۱۷ آبان) سریالی را پخش کرد که در آن سریال دختری در حال صحبت با مادرش بود که مادرش به وی می گوید: «دخترم، تو می توانی دوست پسرهایت را بیاوری خانه و به ما معرفی کنی، می دانی که پدرت خیلی روشنفکر است و اینها همه اش به خاطر این است که تو احساس راحتی کنی.»
در این جملات کوتاه مادر به فرزند خود چند نکته نهفته بود که شبکه جم در حال القاء آن به خانواده های ایرانی است؛
اول عادی سازی روابط نامشروع فرزندان برای والدین آنها.
دوم القاء این مطلب که پدر و مادری روشنفکر به حساب می آیند که روابط فرزندشان با جنس مخالف را یک امر عادی و روز مره تلقی کنند و الا از جرگه روشنفکران خارج و جزء متعصبان و بی مغزان محسوب می شوند!
سوم اینکه اگر می خواهید فرزندانتان در خانواده احساس راحتی داشته باشند به روابط آنها با دوستانشان که از جنس مخالف هستند حساس نباشید و حتی در این راه از آنها حمایت هم به عمل آورید!
با این اوصاف معلوم است که این شبکه همان راهی را می رود که شبکه های فارسی وان و زمزمه پیش گرفته اند و آن راهی نیست جز تخریب بنیان خانواده و تبدیل فرهنگ ایرانی به فرهنگی بی بندوبار ومبتذل!

نظرات 1 + ارسال نظر
عسل دوشنبه 16 مرداد 1391 ساعت 07:35

همه چیزایی که گفتی همش درست بود مرسی از راهنماییت در مورد این شبکه ها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد